قله سرخاب از وارنگه رود

ارتفاع قله: 3900 متر

موقعیت جغرافیایی: استان البرز، جاده چالوس، جاده دیزین، روستای وارنگه رود

اطلاعات برنامه:

ارتفاع مبدا صعود: 2500 متر (پارکینگ انتهای روستای وارنگه رود)

مسافت و اختلاف ارتفاع تا قله: 6 کیلومتر / 1400 متر

مجموع افزایش ارتفاع تا قله: 1450 متر (Elevation gain)

مسافت کل رفت و برگشت: 13 کیلومتر

مدت زمان صعود: 5 ساعت، (07:00 تا 12:00) (با گام متوسط)

مدت زمان کل برنامه: حدود 8.5 ساعت (اتمام برنامه 15:30)

تایم های اصلی توقف و استراحت: حدود نیم ساعت روی قله (صبحانه و نهار پای ماشین)

سختی مسیر (آسان/متوسط/سخت): متوسط (شیب تند)

مناسب برای افراد مبتدی و کم تجربه (می باشد/نمی باشد): نمی باشد

تعداد نفرات: – نفر

قله سرخاب – گروه نشاط زندگی، از راست: ، مجتبی مرادی، رضا حبیبی و نیما اسماعیلی

مسیر قله ، در گوگل ارث

+ دانلود جی پی اس قله سرخاب غربی از وارنگه رود Sorkhab GPS

توجه: در سایت ویکی لاک برای دانلود نقاط همراه ترک، تیک گزینه Include locations … را بزنید.

توجه: اگر برای دانلود ترک مشکل دارید، صفحه “راهنمای دانلود ترک” را مشاهده نمایید.

بقیه در ادامه مطلب

مسیرهای صعود (سرخاب غربی):

1. یال جنوبی، از روستای وارنگه رود (مسیر متداول)

2. یال شرقی، از روستای وارنگه رود، گردنه سوتک، سرخاب شرقی و سپس غربی (مسیر تیغه ای)

3. یال غربی، از روستای دونا (مسیر تیغه ای)

نکات برنامه:

1. علی رغم اینکه برخی گزارش ها گفته اند که سرخاب قله ی سخت و ریزشی و دست به سنگ است و یا در مورد مسیریابی کلی راهنمایی کرده اند اما من این قله را اینطور ندیدم. مسیر اصلا دست به سنگ و نکته فنی ندارد. بیشتر مسیر پاکوب است که حدود یک ساعت آخر به صورت ریزشی با شیب تند است که در این بخش صعود کمی انرژی بیشتر و فرود دقت بیشتری می طلبد اما در کل مشکل خاصی ندارد. اما خب شیب مسیر تند و در بالا کمی ریزشی است که نیاز به توان بدنی مناسب برای صعود قله و زانوهای سالم برای فرود می باشد

بیشتر بخوانید:  قله سرنسا از گرماب

2. مسیر فرود ما به دلیل شیب تند و سنگلاخی بودن در برخی قسمتها برای افراد مبتدی چندان مناسب نمی باشد بهتر است که از همان مسیر صعود، فرود انجام شود. همچنین این مسیر برای صعود نیز پیشنهاد نمی شود.

3. در مسیر فرود جایی که از سمت چپ به سمت چشمه ارتفاع کم کردیم (نقطه Left)، کمی پایین تر از یک راه شیار مانند (نقطه Rah shair) عبور کردیم که ورود به این قسمت مهم است وگرنه فرود شما در شیب تند کمی دشوار خواهد بود.

منابع آب در مسیر:

فقط چشمه بیدستان در مسیر فرود

گزارش برنامه:

ساعت 04:30 صبح از سر جنت آباد راه افتادیم و ساعت 06:00 به پارکینگ وارنگه رود رسیدیم. صبحانه را کنار ماشین صرف کرده و ساعت 07:00 پیاده روی خود را در مسیر خلاف رودخانه به سمت کمانکوه و آزاد کوه آغاز نمودیم. ساعت 07:30 از مسیر اصلی جدا شده و از سمت چپ وارد مسیر یال سرخاب شدیم. این یال با شیب تند و با کیفیتی که در “نکات برنامه” ذکر شد، در نهایت ساعت 12:00 ما را به قله سرخاب رساند. هوا در این روز آفتابی و نیمه ابری همراه با باد ملایم بود که در کل مطلوب بوده و گرما چندان اذیتمان نکرد.

فرود: ساعت 12:30 مسیر فرود را در پیش گرفتیم. حدود نیم ساعت بعد از یال صعود جدا شده و از یال مجاور به سمت دشت سرسبز ارتفاع کم کردیم. بعد از دشت کمی شن اسکی داشتیم و در ادامه مسیر بسیار پرشیب با سنگ های درشت تر شد که کمی فرود را سخت تر می کرد و در نهایت با توجه به شرح ذکر شده در “نکات برنامه” ساعت 14 به محل بیدستان و چشمه در مسیر اصلی رسیدیم. پس از کمی استراحت و کلنجار رفتن با مگس های سمج! که این ایام زیاد شده بودند مسیر را ادامه دادیم تا ساعت 15:20 به محل پارکینگ رسیدیم و پایان برنامه.

تصاویر برنامه:

فرود:

دشت سربز در یال فرود

دشت سرسبز در یال فرود

به ترتیب قله های خرسلک، سوتک بزرگ و کمان کوه در مسیر فرود سمت چپمان دیده می شوند

در مسیر فرود در سمت چپمان به ترتیب قله های خرسلک، سوتک بزرگ و کمان کوه پشت سر هم در تصویر دیده می شوند

یال فرود

لینک کوتاه این پست: http://kuhnavardi.com/?p=9479

درباره نیما اسماعیلی

نیما اسماعیلی * متولد: 9 اسفند 54 * محل سکونت: تهران * تحصیلات: مهندسی مکانیک
این نوشته در مسیرهای گردشگری و کوهنوردی استان البرز ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.