قله گلرد، امامزاده داود

گزارش برنامه قله گلرد، امامزاده داود (Gelerd)

تاریخ اجرا: جمعه 1403.01.24

ارتفاع قله: 3145 متر

موقعیت جغرافیایی: تهران، منطقه کن سولقان، امامزاده داود

اطلاعات برنامه:

ارتفاع مبدا صعود: 1960 متر (جاده امامزاده داود)

مسافت و اختلاف ارتفاع تا قله: 6.5 کیلومتر / 1180 متر

مجموع افزایش ارتفاع کل برنامه: 1430 متر (Elevation gain)

مسافت کل رفت و برگشت: 10 کیلومتر

ارتفاع نقطه فرود: 2560 متر (امامزاده داود)

مدت زمان صعود: 4.5 ساعت، (06:20 تا 10:50) (با گام نسبتا تند)

مدت زمان کل برنامه: حدود 6.5 ساعت (06:20 تا 12:45)

تایم های اصلی توقف و استراحت: حدود 1.5 ساعت (صبحانه، قله و ناهار)

سختی مسیر (آسان/متوسط/سخت): متوسط

مناسب برای افراد مبتدی و کم تجربه (می باشد/نمی باشد): نمی باشد

تعداد نفرات: – نفر

قله گلرد. گروه نشاط زندگی (نیما، مسعود و مجتبی) + دوستان عزیزمان در گروه آقای مسعود کریمخانی که روی قله به هم رسیدیم.

مسیر قله گلرد. صعود: از جاده امامزاده داود، قبل از خروجی رندان،فرود به امامزاده داود

مسیر قله گلرد. صعود: از جاده امامزاده داود، قبل از خروجی رندان، فرود به امامزاده داود

+ دانلود جی پی اس قله گلرد، امامزاده داود – Gelerd GPS

توجه: در سایت ویکی لاک برای دانلود نقاط همراه ترک، تیک گزینه Include locations … را بزنید.

لوکیشن ها:

نقطه شروع: جاده امامزاده داود، قبل از خروجی رندان، جنب شهرک دشت نمه

35.856598, 51.290246

(مختصات را در قسمت جستجوی مسیریاب کپی پیست نمایید)

دسترسی:

معرفی قله:

قله گلرد به ارتفاع 3145 متر از قلل البرز مرکزی واقع در شمال غرب تهران و منطقه امامزاده داود می باشد. این قله بر روی یک یال با امتداد جنوب به شمال قرار دارد که انتهای این یال به قله سی و سه چم (3700 متر) بر روی خط الراس توچال می رسد. محله امامزاده داود واقع در جنوب شرق، نزدیک ترین مبدا برای صعود به قله می باشد.

مسیرهای صعود:

1. یال شرقی، از محله امامزاده داود (نزدیک ترین مسیر)

2. یال جنوبی، از جاده امامزاده داود (مسیر صعود ما)

آنتن دهی مسیر:

به علت وزش باد شدید آنتن دهی چک نشد ولی با توجه به موقعیت قله بنظرم تمام مسیر آنتن و اینترنت داشته باشد.

منابع آب در مسیر:

1. لوله آب در گردنه دوم در مسیر صعود (2740 متر) (غیر قابل اطمینان) 2. محله امامزاده داود در انتهای مسیر فرود

بیشتر بخوانید:  رندان به امامزاده داود

نکات برنامه:

پیشنهاد مسیر: با توجه به این برنامه و تجربه قبلی که در این محدوده داشتم، بنظرم می شود از گردنه اول در مسیر پاکوب به سمت دره سمت چپ رفته و باقی مسیر را از پاکوب کف دره تا زیر گردنه دوم طی کرد و سپس به روی گردنه رفته و ادامه مسیر تا قله. این مسیر به دلیل حذف فراز و فرودهای اضافی که روی خط الراس دارد، نزدیکتر و آسانتر خواهد بود.

مخاطرات و چالش های برنامه:

عدم وجود پاکوب و پیدا کردن مسیر صحیح در قسمت های صخره ای.

به نام خالق زیبایی ها

مقدمه: << –  >>

قرار ما ساعت 5.30 صبح میدان اول شهران بود. سه نفری با دو ماشین به سمت امامزاده داود حرکت کردیم. تصمیم بر این بود که ابتدا به امامزاده داود رفته و یک ماشین را در آنجا برای برگشت پارک کنیم. اما در طی مسیر به پیشنهاد آقا مسعود تصمیم گرفتیم که برای برگشت از امامزاده ماشین بگیریم (هرچند که طبق تجربه های قبلی من در این مورد خوش بین نبودم!). در هر حال به مبدا رسیدیم. برای امنیت بیشتر ماشین ها را حدود 100 متر مانده به خروجی رندان جلوی شهرک دشت نمه پارک کرده و ساعت 6.20 پیاده روی را استارت زدیم. علی رغم اینکه پیش بینی هواشناسی برای جمعه آرام و بدون باد بود اما از همان ابتدای صبح باد نسبتا شدیدی (حدود 40-50 ک/س) در حال وزیدن بود که تا گردنه شرقی در مسیر فرود همراه ما بود که خیلی هم اذیت کننده بود.

همانطور که در ترک ثبت شده، صخره های اول را با عبور از دهلیز شرقی رد کردیم و صخره دوم را از سمت راست دور زدیم و تا قله نکته خاصی نداشت جز اینکه به دلیل عدم وجود پاکوب کمی بد مسیر است و دو فراز و فرود حدود 100 متری هم روی دو گردنه تا قله داشتیم که خب کمی انرژی بر است خصوصا در این روز که باد امان نمی داد! به دلیل باد شدید صبحانه را سریعتر و سرپایی خوردیم. حدود ساعت 10.40 به قله رسیدیم و در کمال تعجب دیدیم که دوستان ما (گروه آقای مسعود کریمخانی) که در این روز صعود به قله های پاوش و سی و سه چم و شاه نشین را در برنامه داشتند به دلیل باد شدید برنامه را عوض کرده از قله پاوش به گلرد آمده اند.

بیشتر بخوانید:  مسیر کوهنوردی گلابدره

پس از چاق سلامتی و عکس یادگاری روی قله ساعت 11:00 همگی با هم مسیر فرود را به سمت گردنه شرقی و امامزاده داود در پیش گرفتیم در حالی که هر لحظه باد شدیدتر می شد (شاید حدود 70-80 ک/س). طوری که چند جا برای اینکه باد ما را پرت نکند مجبور شدیم روی زانوها بنشینیم. جهت باد شمال به شرق بود و بیشتر از غرب می وزید. بعد از گردنه چون پشت یال بودیم شدت باد خیلی کم شد تا دقایقی بعد به دره و رودخانه فرعی رسیدیم. حدود 20 دقیقه برای نهار توقف کردیم. از اینجا به بعد تا خود امامزاده مسیر را تراورسی رفتیم که به دلیل خاک نرم و در آخر شن اسکی فرود بسیار خوب و راحتی داشتیم. ساعت 12.20 به بالای امامزاده رسیدیم و پس از حدود یک ربع استراحت و صرف نسکافه مسیر را از داخل بازارچه امامزاده ادامه دادیم تا ساعت 12.45 به پارکینگ ماشین ها رسیدیم. خوشبختانه ماشین دوستان جا داشت و ما را تا خروجی رندان که محل پارک ماشین ما بود رساندند و پایان برنامه.

مسیر فرود ما برای صعود نیز مناسب است. فقط شاید حدود نیم ساعت اول روی یال اول شن اسکی به سمت بالا کمی اذیت کننده باشد. آن هم شاید! باقی مسیر تا گردنه و قله بنظرم مشکلی ندارد.

قله گلرد - گروه نشاط زندگی، از راست: نیما اسماعیلی، مجتبی مرادی و مسعود زمانپور

قله گلرد – گروه نشاط زندگی، از راست: نیما اسماعیلی، مجتبی مرادی و مسعود زمانپور

شروع برنامه

شروع برنامه، خروجی رندان

مسیر یال، صخره اول (عبور از دهلیز)

قله گلرد. گروه نشاط زندگی به همراه دوستان عزیزمان در گروه آقای مسعود کریمخانی

********

در مسیر فرود. باد شدیددددد!

در مسیر فرود به سمت گردنه شرقی

در مسیر فرود به سمت گردنه شرقی. قله های پاوش و سی و سه چم در ادامه دیده می شوند.

تراورس در مسیر عالی با خاک نرم

نزدیک امامزاده داود، قله های نمه چال و تپه سلام در شرق امامزاده دیده می شوند

نزدیک امامزاده داود، قله های نمه چال و تپه سلام در جهت شرق (بالای امامزاده) دیده می شوند

ویرانه های رستوران های بالای امامزاده پس از سیل (فکر کنم 1402 بود)

ویرانه های رستوران های بالای امامزاده پس از سیل مرداد ماه 1401

مطالب مرتبط:

قله شاه نشین از امامزاده داود – مسیر زمستانه

رندان به امامزاده داود

بیشتر بخوانید:  مسیر کوهپیمایی دارآباد

فرحزاد به امامزاده داود – پاییزه

قله لوارک از رندان

مدت زمان مسیرهای کوهنوردی شمال تهران

این نوشته در مسیرهای گردشگری و کوهنوردی تهران ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.