گزارش مسیر روستای رندان به امامزاده داود

Tehran – Emamzadeh davood – Rendan

موقعیت جغرافیایی: تهران
تاریخ: جمعه 97.01.17
مدت زمان برنامه: 10 ساعت (08:00 تا 18:00)
گام حرکت: کند
مسافت پیموده شده: 12 کیلومتر
بیشترین اختلاف ارتفاع: حدود 1000 متر
تعداد نفرات: 15 نفر (تیم صعود 12 نفر)

————————————————————-

گراف مسیر:
روستای رندان: 0 کیلومتر، 2060 متر – آبشار رندان: 2.5 کیلومتر، 2120 متر – دره دوآب: 5 کیلومتر، 2260 متر – گردنه: 9.3 کیلومتر، 3 هزار متر – امامزاده داود: 12 کیلومتر، 2600 متر

آدرس روستای رندان:

کیلومتر 18 جاده امامزاده داود (6 کیلومتر بعد از خروجی سنگان) سر یک پیچ تند، به خروجی رندان می رسید در سمت چپ جاده قرار دارد. تابلو سفید رنگ با عبارت “روستای رندان” نشانه آن است. جاده رندان یک جاده آسفالته باریک است که حدود 5 کیلومتر پایین تر شما را به روستای رندان می رساند.

روستای رندان - مسیر آبشار

روستای رندان – مسیر آبشار

رندان به امامزاده داود

دانلود جی پی اس مسیر رندان به امامزاده داود (GPS)

توجه: در صفحه ویکی لاک، برای دانلود شدن نقاط مسیر همراه با فایل، گزینه
Include locations displayed on map. را تیک بزنید.

طبق قرار، همگی ساعت 6.30 صبح بلوار کوهسار، تقاطع آبشناسان دور هم جمع شده و با کمی تاخیر، ساعت 6.50، 15 نفر با 8 ماشین به سمت امامزاده داود به راه افتادیم. در سه راهی رندان توقف کرده و چهار نفر با چهار ماشین به امامزاده داود رفته و سه ماشین را آنجا پارک کرده و سپس با یک ماشین برگشته و در سه راهی رندان به دوستان ملحق شده و به سمت رندان حرکت کردیم. ماشین ها را ابتدای روستای رندان پارک کرده و ساعت 8 صبح از داخل روستا مسیر آبشار را در پیش گرفتیم. باغ های گیلاس امسال زود شکوفه داده و دره رندان از همان ابتدای مسیر زیبایی چشم نوازی به خود گرفته بود. مسیر را از کنار رودخانه به سمت بالا ادامه دادیم تا ساعت 9 صبح به آبشار رسیدیم. مسیر و اطراف آبشار امسال تقریبا شلوغ بود. صبحانه را اطراف آبشار پرآب و زیبای رندان صرف کرده و با سه نفر از دوستان که قصد صعود نداشتند خداحافظی کرده و ساعت 10 مجددا مسیر را به عقب برگشتیم تا وارد مسیر دره کناری و مسیر صعود شویم. حدود 10 دقیقه بعد از روی یک پل چوبی کوچک به سمت دیگر رودخانه رفتیم. حدود 4-5 دقیقه بعد به یک چشمه رسیدیم.

بیشتر بخوانید:  آبشار رندان - 2

نکته مهم: ما در اینجا مسیر را از پاکوب سمت راست رودخانه ادامه دادیم و کمی جلوتر وارد مسیر سنگی و صخره ای شدیم که با زحمت از آن عبور کردیم تا مجدد وارد پاکوب شدیم. در حالی که مسیرِ درست از سمت چپ رودخانه بود که کمی بالاتر از عرض رودخانه عبور کرده و مجددا به سمت راست منتقل می شود. (فایل جی پی اس اصلاح شده است).

در ادامه در مسیر پاکوب ارتفاع گرفته و سپس فرود آمدیم تا وارد دره “دوآب” شدیم. دره دوآب از ارتفاعات بالای امامزاده داود سرچشمه گرفته و به رودخانه رندان ملحق می شود. بکری و زیبایی دره دوآب در شیب ملایم، پیاده روی دلچسبی را در این روز بهاری برایمان رقم می زد. حدود یک ساعت بعد به یک آبشار رسیدیم که در سمت چپ قرار داشت . پس از حدود 1.5 ساعت حرکت در دره دوآب، با کمک مسیر جی پی اس که در اختیار داشتم در نقطه مناسب از کف دره جدا شده و از سمت راست به سمت گردنه ارتفاع گرفتیم. در این مسیر، پاکوب کمرنگ شده و به خوبی نمایان نبود. شیب تند و تقریبا نفس گیر زیر گردنه را که از برف پوشیده شده بود در عرض حدود نیم ساعت طی کردیم تا حدود ساعت 16 به بلندترین نقطه مسیر، یعنی روی گردنه به ارتفاع 3 هزار متر رسیدیم. از گردنه به سمت پایین سرازیر شدیم و در ادامه وارد پاکوب دره و رودخانه امامزاده داود شدیم. حدود 10 دقیقه بعد از داخل بازارچه امامزاده داود رد شده و ساعت 18 به محل پارک ماشین هایمان رسیدیم. البته گروه اول که تندتر حرکت می کردند حداقل نیم ساعت قبل از ما به اینجا رسیده بودند. در کل ما در این برنامه در دو نقطه کندی حرکت داشتیم که حداقل 1 تا 1.5 ساعت تاخیر در برنامه بوجود آورد.

با ماشینهایمان به رندان رفته، ماشینهای آنجا را نیز برداشته و به سمت تهران حرکت کردیم. جاده امامزاده داود طبق معمول در این فصل در مسیر برگشت ترافیک داشت که حدود نیم ساعت در ترافیک بودیم.

روستای رندان - مسیر آبشار

آبشار رندان

فرحزاد به امامزاده داود – پاییزه

مسیرهای گردشگری و کوهنوردی تهران

این نوشته در مسیرهای گردشگری و کوهنوردی تهران ارسال و , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

۴ دیدگاه دربارهٔ «رندان به امامزاده داود»

1. زهرا خلیلی می‌گوید:

درود بر شما …. پایدار باشید .

2. م.م می‌گوید:

سلام.
    بسیار عالی. گزارش جالبی بود.