قله دماوند جبهه غربی

گزارش برنامه صعود به قله دماوند جبهه غربی

تاریخ اجرای برنامه: دو روزه، پنجشنبه و جمعه 11و12 مرداد 97

(گروه دوم، سه روزه: 11 تا 13 مرداد)

موقعیت جغرافیایی: استان مازندران، شهر پلور

ارتفاع قله دماوند: 5610 متر

ارتفاع نقطه شروع: (پارکینگ غربی): 3400 متر

ارتفاع پناهگاه سیمرغ: 4200 متر

کل مسافت تا قله: 7 کیلومتر

مدت زمان: روز اول: 3 ساعت تا پناهگا

روز دوم: حدود 7 ساعت تا قله

قله دماوند - جبهه غربی

گروه نشاط زندگی ، قله دماوند جبهه غربی


زمان بندی برنامه صعود به قله دماوند جبهه غربی:

روز اول، مورخ: 97.05.11
حرکت از تهران، بزرگراه بابایی، ساعت 5.30 صبح (با نیم ساعت تاخیر)
حرکت از محل قرارگاه فدراسیون پلور به سمت پارکینگ غربی با خودرو پاترول ساعت 10:30 صبح (مسافت 36 کیلومتر – 6 کیلومتر آسفالت و 30 کیلومتر خاکی)
حرکت از محل پارکینگ غربی (3410 متر) به سمت جانپناه سیمرغ ساعت 12:30 ظهر (آغاز پیمایش)
جانپناه سیمرغ (4200 متر)
– مسافت از پارکینگ غربی 3.5 کیلومتر- 3 ساعت، شب مانی در چادر در کنار جانپناه سیمرغ

روز دوم، مورخ: 97.05.12
حرکت از جانپناه سیمرغ به سمت قله ساعت 05:15 صبح
حرکت با گام آهسته و پیوسته به سمت قله و استراحت هر یک ساعت حدود 10 دقیقه
قله دماوند، ضلع غربی – (5605 متر)
– مسافت از جانپناه سیمرغ 3.5 کیلومتر
– ساعت 12 ظهر قله دماوند، ضلع جنوبی – (5610 متر)
– مسافت از ضلغ غربی حدود 200 متر
– ساعت 12:15 ظهر حرکت از قله، ضلع غربی به سمت پایین ساعت 12:45 جانپناه سیمرغ
– ساعت 16:15 حرکت از جانپناه سیمرغ به سمت پارکینگ غربی ساعت 19 توسط 7 نفر از اعضاء گروه ، (بقیه اعضا روز بعد بازگشتند)
پارکینگ غربی ساعت 20:30 (پایان پیمایش)
قرارگاه فدراسیون پلور ساعت 22:30 (خاتمه برنامه) و حدود ساعت 24:30 تهران
کل مسافت پیمایش شده (رفت و برگشت): 14 کیلومتر

اندازه گیری زمان ، مسافت و ارتفاع توسط دستگاه Garmin GpsMap 64S


 

قله دماوند - جبهه غربی

قله دماوند جبهه غربی – Damavand Peak – west face

دانلود جی پی اس قله دماوند جبهه غربی   Damavand Peak – west face GPS

توجه: در سایت ویکی لاک برای دانلود نقاط همراه ترک، تیک گزینه Include locations … را بزنید.

بقیه در ادامه مطلب

مسیرهای اصلی صعود به قله دماوند:

۱- جبهه جنوبی ۲- جبهه شمال شرقی ۳- جبهه غربی ۴- جبهه شمالی

توضیحات کامل تر و معرفی مسیرها در اینجا


معرفی جبهه غربی دماوند:

(راهنمای صعود به قله دماوند از جبهه غربی)

جبهه غربی دماوند به طول 7 کیلومتر و اختلاف ارتفاع 2200 متر از پای کار، و همچنین شیب تند زیر قله همراه با مسیر ریزشی، پس از مسیر شمالی، یکی از مسیرهای دشوار و خطرناک در بین مسیرهای اصلی صعود به قله دماوند است. برنامه صعود به دماوند از مسیر غربی معمولا به صورت دو روزه اجرا می شود (از تهران). بدین صورت که صبح زود از تهران راه افتاده و ماشین ها را در قرارگاه پلور پارک کرده و با اجاره پاترول تا پای کار در ارتفاع 3400 متر می روند. در آنجا در صورت نیاز کوله ها را به قاطر سپرده و حوالی ظهر پیاده روی به سمت جانپناه سیمرغ (ارتفاع 4200 متر) شروع می شود. روز اول از پای کار تا پناهگاه سیمرغ حدود 3 ساعت راه است. شب را اگر جا بود داخل پناهگاه و یا بیرون آن چادر زده و به صبح می رسانند. روز دوم صبح اول وقت (متوسط حدود 3 تا 5 صبح) به سمت قله حرکت می کنند. از پناهگاه تا قله به طور متوسط حدود 7 ساعت راه است که حوالی ظهر به قله می رسید. تمام مسیر تا قله پاکوب داشته و در صورت مساعد بودن هوا مشکلی در پیمایش مسیر وجود ندارد. حدود یکی دو ساعت مانده به قله (در مسیر صعود و خصوصا فرود) مسیر ریزشی است که سنگ های ریز و درشت مرتب از زیر پای کوهنوردان به سمت پایین پرتاب می شود. حرکت گروه باید نزدیک هم و با احتیاط کامل انجام شود. در این مسیر ابتدا به قله غربی با ارتفاع حدود 5605 متر و سپش با گردش به راست (دور کاسه) حدود 200 متر آنطرف تر به قله جنوبی (قله اصلی) در ارتفاع 5610 متر می رسید.

مسیر فرود در جبهه غربی همانند مسیر صعود است با این تفاوت که حدود یک ساعت که از قله سرازسر شدید به محدوده شن اسکی می رسید که باید وارد مسیر شن اسکی شوید. این شن اسکی حدود 300-400 متر به سمت پایین ادامه دارد. و در ادامه مجددا وارد پاکوب اصلی شده تا به پناهگاه برسید. فرود با سرعت متوسط حدود 4 ساعت زمان می برد.

بیشتر بخوانید:  قله دماوند جبهه جنوبی

معمولا گروه ها حول و حوش ساعت 5 عصر به پناهگاه رسیده، پس از صرف ناهار و استراحت، چادرها را جمع کرده و به سمت پایین حرکت می کنند. اگر قاطرچی ها بار به سمت پناهگاه آوردند، در صورت نیاز ور در صورت خالی بودنشان می توانید بار خود را در مسیر برگشت به آنها بدهید. اول شب به محل پارکینگ رسیده و سوار پاترول (که از قبل هماهنگ کرده اید) می شوید. حدود ساعت 22 به قرارگاه پلور رسیده و حدود 24 تا 1 بامداد تهران هستید.

در صورت تمایل می توانید یک شب بیشتر در کمپ خود در پناهگاه مانده و روز سوم به سمت پایین حرکت کنید (برنامه سه روزه). گروه ماه نیمی روز دوم و نیم دیگر روز سوم به سمت پایین حرکت کردیم.

جانپناه سیمرغ:

جانپناه سیمرغ در مسیر صعود جبهه غربی دماوند و در ارتفاع 4200 از سطح دریا قرار دارد. ساختمان آن دو طبقه بوده و دارای ظرفیت حدود 40 نفر می باشد. اطراف جانپناه جا برای برپایی حدود حداقل 40 تا 50 چادر وجود دارد که در ایام شلوغ نیز جوابگوی کوهنوردان می باشد. جانپناه دارای سیستم روشنایی خورشیدی در داخل و خارج ساختمان است. سرویس بهداشتی جانپناه خارج از آن و در حال حاضر فاقد آب است. تنها منبع آب در جانپناه سیمرغ، برفاب (آب حاصل از آب شدن برف) در ضلع شمال شرقی و به فاصله حدود 150 متر از جانپناه است.


آنتن دهی مسیر:

طبقه دوم پناهگاه و جلوی آن و همچنین سمت برفاب آنتن همراه اول کم و بیش برقرار بوده که امکان تماس وجود دارد. جهت هماهنگی با پاترول و … می توانید تماس بگیرید. همچنین حدود یک ساعت مانده به پناهگاه (در مسیر فرود) آنتن همراه اول در یک محدوده کوتاه به خوبی آنتن می داد که من از این فرصت استفاده کرده و با پاترول تماس گرفتم.

منابع آب در مسیر:

تنها منبع دسترسی به آب در مسیر، برفاب کنار پناهگاه سیمرغ است که در صورت ضرورت می توانید از آن برای نوشیدن استفاده کنید. در سوالی که از مسوول قرارگاه پلور (آقای شمس) پرسیدیم ایشان استفاده آشامیدنی از این آب را بدون مشکل دانستند اما به شخصه با دیدن سطح خارجی برف های بالادست، داخل دره، که پوشیده از خاک و زرد رنگ بودند چندان حس خوبی به این برفاب نداشتم. ما هر نفر از 3 تا 4.5 لیتر آب همراه خود بردیم و از برفاب ننوشیدیم مگر برای چای و پخت و پز.

توصیه مهمممممم: صعود به دماوند را حتی در گرمترین ایام تابستان جدی بگیرید. وضعیت جوی دماوند ثبات ندارد. در اوج تابستان ممکن است با برف و کولاک و جبهه هوای سرد خصوصا در ارتفاع 5 هزار به بالا مواجه شوید. حتما دستکش و کلاه مناسب زمستانی و پلار و گورتکس همراه خود ببرید. توصیه می شود که دستکش اضافه برای کمک احتمالی به هم تیمی ها نیز بردارید.

قرص استازولامید:

طبق توصیه سایت پزشکی کوهستان (دکتر حمید مساعدیان) و سایر منابع معتبر، مصرف قرص استازولامید جهت پیشگیری از ارتفاع زدگی در افراد مستعد، می تواند یک روز قبل از برنامه شروع شده (روزی دو عدد با دوز 125) و تا روز صعود و رسیدن به ارتفاع مورد نظر ادامه یابد.

جهت پیشگیری از ارتفاع زدگی در این برنامه به صعود اولی ها و کسانی که پیش برنامه مناسب و کامل نداشتند، قرص استازولامید توصیه شد که یک روز قبل از برنامه (چهارشنبه) شروع کرده، دو روز، روزی دو بار (نصفه، دوز 125 میلی گرم) مصرف کردند. خود من هم برای خواب راحت، پنجشنبه دو بار نصفه مصرف کردم. مصرف استازولامید ممکن است عوارضی از جمله سردرد و گیجی و کمی تهوع داشته باشد که جای نگرانی نبوده و به زودی مرتفع می شود. در عین حال اگر روز اول عوارض آن برای شما شدید بود شاید بهتر باشد که قطع کرده و ادامه ندهید.

نکته مهم 1: جهت کاهش عوارض ارتفاع زدگی، هم هوایی در شب قبل از صعود توصیه می شود. به مدت حدود یک ساعت، حدود 300-400 متر از پناهگاه به سمت قله صعود کرده و برگردید. بهتر است که مدتی در ارتفاع فوق توقف کنید تا هم هوایی بهتر انجام شود.

نکته مهم 2: بروز علائم ارتفاع زدگی شامل: خواب آلودگی، سردرد، بی حالی، گزگز انگشتان دست و غیره در صبح صعود به قله ممکن است در برخی نفرات گروه مشاهده شود که طبیعی است. با افزایش ارتفاع پس از حدود یک ساعت این علائم بهبود یافته و برطرف می شود. اگر علائم شدیدتر و غیرقابل تحمل شد، فرد باید از افزایش ارتفاع خودداری و به کمپ بازگردد.

بیشتر بخوانید:  قله دماوند جبهه شمال شرقی

در برنامه امسال، دو نفر از صعود اولی ها در شب و صبح صعود علائم متوسط ارتفاع زدگی داشتند (سردرد و بالا آوردن). خوشبختانه پس از حدود یک ساعت از شروع صعود حال هر دو بهتر شده و همراه گروه موفق به صعود قله شدند.

در روز صعود، مصرف مایعات و آب میوه و نوشابه های انرژی زا و نفس عمیق در حین صعود جهت کاهش علائم ارتفاع زدگی و صعود آسان تر برای تمام نفرات گروه توصیه می شود.

درباره ارتفاع زدگی و قرص استازولامید در همین سایت بیشتر بخوایند: اینجا


کیسه خواب مناسب برنامه دماوند:

در صورتی که بودجه شما اجازه می دهد کیسه خواب های برند مثب میلت، کمپ، دیوتر و امثالهم با قیمت بالای 2 م.ت (مرداد 97) توصیه می شود. پایین تر از آن، کیسه خواب پر برند کله گاوی (PEKYNEW) FALCON 700 یا K2 900 ، دمای کامفورت (دمای آسایش) -8 درجه ، با قیمت حدود 1 م.ت و وزن 1.1 و 1.3 کیلو که حجم مناسبی دارد. در غیر این صورت کیسه خواب الیاف گایا 300 با وزن 1.5 کیلو ، دمای کامفورت -1 درجه که حجم متوسط دارد پیشنهاد می شود با قیمت 270 ه.ت. چهار نفر از همنوردان از همین کیسه خواب دارند که در این برنامه (و پیش برنامه ها و دماوند سال قبل) کاملا اوکی بوده و جواب داده است.

نکته: دمای دماوند در محدوده پناهگاه ها یعنی حدود 4200 متر (در 4 جبهه) در ایام تابستان و وضعیت جوی نرمال، معمولا بالای صفر است. امسال برای برنامه غربی که چک کردم در ارتفاع 4200 متر، مینیمم دمای حسی 5 درجه پیش بینی شده بود. یخ نبستن بطری های آب بیرون چادر در برنامه های مختلف دماوند که داشتیم گویای این مطلب است که دما به زیر صفر نمی رسد. در عین حال توجه داشته باشید که دماوند از آن دسته برنامه هایی است که نیاز به کیسه خواب قوی و مناسب دارد. کیسه خوابهای مسافرتی و سه فصل به هیچ وجه در دماوند جواب نمی دهد. کیسه خواب نامناسب موجب بروز سرما و عدم خواب مناسب می شود که موجب افت توان در روز صعود اصلی در فرد می شود. توجه کنید که شدت وزش باد در کاهش دمای حسی تاثیر زیادی دارد. سرعت وزش باد در برنامه امسال خوشبختانه کم و حدود 5 تا 10 ک/س بود.

بیشتر بخوانید:  خط الراس سرکوه به عباسعلی

      


قرارگاه کوهنوردی پلور:

قرارگاه پلور مبدا حرکت به سمت جبهه غربی و همچنین جبهه جنوبی است. البته مبدا اصلی جبهه جنوبی قرارگاه رینه است اما از اینجا نیز به سمت جبهه جنوبی حرکت می کنند. قرارگاه پلور دارای امکاناتی از قبیل: پارکینگ خودرو، سرویس بهداشتی، حمام، آشپزخانه، فروشگاه کوهنوردی و بوفه کوچک، اتاق های صرف غذا و خوابگاه با تخت است که هزینه شب مانی برای هر نفر در سال 97 ، 18 ه.ت می باشد. هزینه صرف صبحانه نفری 2 ه.ت و هزینه پارکینگ برای هر روز 7 ه.ت است.

آدرس قرارگاه پلور: جاده هراز، خروجی پلور (نشان مجسمه کوهنورد)، پس از 2 کیلومتر در جاده پلور به سمت رینه، قرارگاه کوهنوردی پلور در سمت راست کنار جاده قرار دارد.

تلفن قرارگاه پلور- مسئول قرارگاه آقای شمس: 01143342803 – 09119933560

تلفن سرپرست تیم پاترول، آقای سهراب غلامی: 09116252257 – 09368072821

نکته1: پاترول همیشه در قرارگاه پلور جهت جابجایی کوهنوردان تا پای کار وجود دارد و همچنین قاطر برای حمل کوله و بار از پای کار تا پناهگاه سیمرغ هست. نیاز به هماهنگی ندارد. در عین حال جهت اطمینان و کسب اطلاعات می توانید با قرارگاه تماس حاصل نمایید.

نکته2: ظاهرا از سال 95 به بعد به دلیل بروز حادثه در مسیر غربی استفاده از نیسان ممنوع شده و جابجایی مسافر فقط با پاترول انجام می شود.

نکته3: تردد هر گونه خودروهای شخصی به سمت سد لار و جبهه غربی ممنوع بوده و ایستگاه نگهبانی جاده دشت لار  اجازه عبور خودروهای شخصی و غیر بومی را نمی دهد.

نکته4: از قرارگاه پلور تا پای کار (پارکینگ غربی) با پاترول، 36 کیلومتر راه است که 6 کیلومتر آن آسفالت و مابقی راه از نگهبانی به بعد، جاده خاکی است.

بیشتر بخوانید:  قله دماوند جبهه شمالی

توصیه: داخل پاترول در جاده خاکی پر از خاک می شود! برای اینکه کوله ها و وسایلتان در پاترول و همچنین حمل با قاطر خاکی نشود پیشنهاد می شود که با خود گونی آورده و کوله ها را داخل گونی سربسته قرار دهید.

نکته5: در صورت تمایل با ارائه عکس روی قله دماوند می توانید از قرار گاه پلور حکم صعود به دماوند دریافت نمایید. هزینه صدور حکم در سال 97 ، 40 ه.ت می باشد.


هزینه های برنامه:

هزینه پاترول: هر سر 250 ه.ت، (رفت و برگشت 500 ه.ت)، ظرفیت 5 نفر + 5 ه.ت پرداخت به نگهبانی جاده لار برای هر پاترول هزینه قاطر تا پناهگاه سیمرغ: هر کوله یا هر گونی 40 ه.ت هزینه قرارگاه پلور: استفاده از سالن غذاخوری جهت صرف غذا: هر نفر 2 ه.ت ، هزینه پارکینگ برای هر ماشین: روزی 7 ه.ت.

هزینه این برنامه برای هر نفر شامل: پاترول، قرارگاه، قاطر رفت و کرایه ماشین: 104+10+35+30=179 ه.ت


اعلام برنامه:

گروه نشاط زندگی
برنامه دماوند غربی، دو و سه روزه
تاریخ اجرا: پنجشنبه تا شنبه 11-12و13 مرداد 97
حرکت از تهران: پنجشنبه 5 صبح، از بزرگراه بابایی، خروجی حکیمیه – بهشت.
گراف مسیر غربی: استارت: 3400 متر، 0 کیلومتر – پناهگاه سیمرغ: 4200 متر، 3.5 ک – قله: 5610 متر، 7 ک
زمان بندی برنامه:
روز اول، پنجشنبه: از پلور تا نقطه شروع: با پاترول پیاده روی تا پناهگاه و شب مانی در چادر: 3.5 کیلومتر، 800 متر، حدود 3 ساعت
روز دوم، جمعه: تا قله: 3.5 کیلومتر، 1400 متر، حدود 7 ساعت فرود: حدود 5 عصر به پناهگاه برمیگردیم و شب را در چادرها استراحت می کنیم.
روز سوم، شنبه: صبح به سمت پایین حرکت کرده، ظهر به پلور میرسیم و سپس به سمت تهران حرکت می کنیم.
نکته: با توجه به بعد مسافت و اختلاف ارتفاع، روز اول صعود نسبتا آسانی خواهیم داشت. با این حال برای مسیر صعود به پناهگاه جهت حمل کوله ها قاطر اجاره می کنیم که اختیاری است.
نکته: دوستانی که مایل به شب مانی در روز دوم نیستند می توانند به سمت پایین حرکت کرده و احتمالا نمیه شب جمعه به تهران برسند.


ملزومات و توصیه ها:

آب، 4.5 لیتر (3 بطری نوشابه بزرگ). (آب برفاب کنار پناهگاه هم جهت استفاده ضروری وجود دارد).
نان و غذا و میوه و آبمیوه به اندازه مصرف سه روز. توصیه اکید می شود که همه ملزومات را از منزل بردارید تا توقف و معطلی در مسیر نداشته باشیم. هرچه زودتر حرکت کنیم جهت نیسان و قاطر و جای چادر راحت تر خواهیم بود. چادر، کیسه خواب خوب و مناسب، زیر انداز کیسه خواب، هدلامپ، لباس گرم و گورتکس بادگیر، دستکش زمستانی، کلاه، دستمال سر و … قرص ها و داروهای سردرد، اسهال، معده و … همراه داشته باشید.
توصیه مهم: دوستانی که پیش برنامه مناسب نداشته و همچنین صعود اولی ها، قرص ضد ارتفاع استازولامید از داروخانه تهیه کرده و از چهارشنبه روزی دو بار (نصفه با دوز 125) مصرف نمایید. استازولامید ممکن است عوارضی از جمله سردرد و گیجی و گزگز انگشتان داشته باشد که در صورت شدید نبودن، جای نگرانی نداشته و مرتفع می شود.
مطالعه لینک ارتفاع زدگی و قرص استازولامید توصیه می شود.

دوستانی که قصد شرکت در برنامه دماوند را دارند لطفا در اسرع وقت و حداکثر تا سه شنبه شب با ذکر دو یا سه روزه اعلام فرمایند. پس از این زمان درخواستی پذیرفته نمی شود.

نفرات شرکت کننده لطفا مبلغ 100 ه.ت (علی الحساب) بابت برنامه دماوند، حداکثر تا ظهر چهارشنبه واریز نموده و در تلگرام یا واتس آپ پیام نمایند.دوستانی که از برنامه قبل طلب دارند فقط 50 ه.ت واریز نمایند.
شماره کارت: 6037701162344110
وضعیت جوی دماوند، پنجشنبه، پناهگاه: آفتابی و نیمه ابری، همراه با بارش احتمالی در عصر. +10 درجه، سرعت باد 5 ک/س جمعه، قله: آفتابی و نیمه ابری، -3 درجه، سرعت باد 15 ک/س جمعه شب، پناهگاه: نیمه ابری، +10 درجه، سرعت باد 15 ک/س شنبه: آفتابی و نیمه ابری، +12 درجه، سرعت باد 15 ک/س به امید دیدار


تصاویر برنامه:

روز اول:

قرارگاه پلور

قرارگاه پلور

پارکینگ غربی - شروع کوهنوردی

پارکینگ غربی – شروع کوهنوردی

مسیر دماوند غربی

مسیر دماوند غربی

پناهگاه یا جانپناه غربی دماوند (سیمرغ)

پناهگاه یا جانپناه غربی دماوند (سیمرغ)

 

روز دوم:

مسیر غربی از پناهگاه سیمرغ تا قله

مسیر غربی از پناهگاه سیمرغ تا قله

مسیر دماوند جبهه غربی

مسیر دماوند جبهه غربی

مسیر دماوند جبهه غربی

مسیر دماوند جبهه غربی

قله غربی دماوند

قله غربی دماوند

 

دماوند قله اصلی (جنوبی)

دماوند قله اصلی (قله جنوبی)

گروه نشاط زندگی - قله دماوند جبهه غربی از راست ردیف بالا: رضا حبیبی، نیما اسماعیلی، هادی باقری، نیلوفر کاغذچی، محمد حاجی عابدینی، مریم جهانشیری، روح ا... صفری، مسعود کریمخانی، حمید محسنی، سعید ضیغمی. ردیف پایین: رضا شریعتی، سمیه عباسی، ستاره سمیعی و ایمان حسینی (عکاس) + خانم نسترین سعادتی و سجاد جعفریان که در پناهگاه ماندند.

گروه نشاط زندگی – قله دماوند جبهه غربی از راست ردیف بالا: رضا حبیبی، نیما اسماعیلی، هادی باقری، نیلوفر کاغذچی، محمد حاجی عابدینی، مریم جهانشیری، روح ا… صفری، مسعود کریمخانی، حمید محسنی، سعید ضیغمی. ردیف پایین: رضا شریعتی، سمیه عباسی، ستاره سمیعی و ایمان حسینی (عکاس) + خانم نسترین سعادتی و سجاد جعفریان که در پناهگاه ماندند.

گروه نشاط زندگی - قله دماوند از مسیر غربی

گروه نشاط زندگی – قله دماوند از مسیر غربی

 

  فرود:

دماوند جبهه غربی - مسیر فرود

دماوند جبهه غربی – مسیر فرود

دماوند جبهه غربی - مسیر فرود

دماوند جبهه غربی – مسیر فرود

دماوند جبهه غربی - مسیر فرود

دماوند جبهه غربی – مسیر فرود

***********************************************

تصاویر بیشتر:

دماوند جبهه غربی - ستاره سمیعی

دماوند جبهه غربی – ستاره سمیعی

دماوند جبهه غربی - روح ا... صفری

دماوند جبهه غربی – روح ا… صفری

دماوند جبهه غربی - نیما اسماعیلی

دماوند جبهه غربی – نیما اسماعیلی

دماوند جبهه غربی - ایمان حسینی

دماوند جبهه غربی – ایمان حسینی

گروه نشاط زندگی - قله دماوند از مسیر غربی

گروه نشاط زندگی – قله دماوند از مسیر غربی

گروه نشاط زندگی - قله دماوند از مسیر غربی

گروه نشاط زندگی – قله دماوند از مسیر غربی

گروه نشاط زندگی - قله دماوند از مسیر غربی

گروه نشاط زندگی – قله دماوند از مسیر غربی

گروه نشاط زندگی - قله دماوند از مسیر غربی

گروه نشاط زندگی – قله دماوند از مسیر غربی

 

جانپناه سیمرغ

جانپناه سیمرغ

دماوند جبهه غربی - مسیر فرود

دماوند جبهه غربی – مسیر فرود

جانپناه سیمرغ

جانپناه سیمرغ

پایان


گزارش های مرتبط:

قله دماوند – جنوبی، تیر 90

قله دماوند شمالی، مرداد 96

قله دماوند شمال شرقی، مرداد 95

مقایسه جبهه های مختلف قله دماوند (در گزارش دماوند جنوبی)


هواشناسی قله دماوند:

https://www.mountain-forecast.com/peaks/Damavand/forecasts/5670

https://www.snow-forecast.com/resorts/Damavand/6day/top

درباره نیما اسماعیلی

نیما اسماعیلی * متولد: 9 اسفند 54 * محل سکونت: تهران * تحصیلات: مهندسی مکانیک
این نوشته در مسیرهای گردشگری و کوهنوردی مازندران ارسال و , , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

۸ دیدگاه دربارهٔ «قله دماوند جبهه غربی»

  1. محمد صالحی می‌گوید:

    سلام و درود برجناب آقای اسماعیلی
    تبریک و خدا قوت عرض می کنم ، خوشحالم که دوستان موفق به صعود شدند و به سلامتی برگشتین ،
    گزارش بسیار خوب و مفیدی تهیه کردید، دستتون درد نکنه.
    آرزوی سلامتی و موفقیت روز افزون برای شما و سایر دوستان دارم .

  2. م.م می‌گوید:

    سلام
    خیلی براتون آرزوی موفقیت میکنم. خداروشکر که یه برنامه دیگه به سلامتی براتون موفقیت آمیز بود.
    تشکر بابت مطلب جامعتون

  3. محبوبه می‌گوید:

    سلام و خدا قوت
    تبریک برای صعودتون
    و سپاس فراوان برای اینهمه اطلاعات دقیقی که در اختیار قرار دادید.
    فوق العاده اید.
    آفرین بر شما.

  4. ارش می‌گوید:

    پرتوان

  5. مژده می‌گوید:

    مطالب بسیار جامع و عاااااااااااااالی بود . با سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *