فرحزاد به امامزاده داود – پاییزه

تاریخ اجرا: جمعه 94.08.08

موقعیت جغرافیایی: شمال تهران
ارتفاع، مسافت و زمان:
میدان فرحزاد: 1620 متر (شروع پیاده‌روی)
یونجه‌زار (کلبه خرابه ها): 2130 متر، 7 کیلومتر، 2 ساعت و 30 دقیقه
کُتل خاکی: 2615 متر، 12 کیلومتر، 4 ساعت و 15 دقیقه
بلندترین نقطه: 2690 متر، 13 کیلومتر، 4 ساعت و 30 دقیقه
تپه سلام: 2680 متر، 14 کیلومتر، 5 ساعت
امامزاده داوود: 2575 متر، 15 کیلومتر، 5 ساعت و 30 دقیقه
مدت زمان کل: 5.5 ساعت (با گام متوسط)

برگشت از امامزاده داود به بلوار کوهسار (کن): با خطی های امامزاده

کل زمان برنامه: از 7.15 تا 16.30 (برگشت به فرحزاد)
(با تایم صبحانه، ناهار، زیارت، و ناهار در امامزاده داود و انتظار تاکسی)

تعداد نفرات: 9 نفر
آقایان: نیما اسماعیلی، علیرضا یاوری، رضا نورکامی، جواد سرخوش، علی کاظم نژاد، محسن کرمی، محمد کرمی (+ آقای حبیبی، ابتدای برنامه)
خانم ها: طیبه رنجبریان و معصومه لشگریان

فرحزاد به امامزاده داود

گروه نشاط زندگی – فرحزاد به امامزاده داود

فرحزاد به امامزاده داود در پاییز

این برنامه در روزی که هواشناسی پیش بینی 70 تا 80 درصد احتمال بارندگی را برای تهران کرده بود، اجرا شد. صبح دو ماشین را در بلوار کوهسار پارک کرده و با یک ماشین 6 نفری به فرحزاد رفتیم. آقای کرمی و علی آقا و آقای حبیبی از قبل به فرحزاد رسیده و منتظر ما بودند. ساعت 7:15 پیاده روی خود را از میدان شروع کرده و خ اصلی را به سمت بالا ادامه دادیم تا جایی که جلویمان بن بست شده و خیابان به سمت چپ می پیچید. چند قدم جلوتر تابلوی “خ امامزاده داود” هم در گوشه دیوار دیده می شد. باران در حد متوسط شروع شده و ما هم گورتکس و بادگیرهایمان را پوشیدیم. دقایقی بعد به ابتدای جاده امامزاده داود رسیدیم. پیاده روی از میدان تا ابتدای جاده حدود 15 دقیقه طول کشید.

حدود یک ساعت اول مسیر در باران طی شد. شدت باران متوسط بود و خیس شدیم اما طوری نبود که باعث اذیت و مشکل در اجرای برنامه شود. بعد باران کم شده و به مدت حدود یک ساعت بصورت نم نم بارید. پیاده روی در هوای دلپذیر پاییزی و در زیر نم باران بسیار دلچسب بود و از نیمه راه به بعد مه زیبایی کم و بیش مسیر و خصوصا ارتفاعات را فرا گرفته بود که لذت تماشای زیبایی های مسیر را دو چندان می کرد. جذابیت های پاییزی مسیر و زیبایی درختان رنگارنگ همراه با طراوت باران در این روز فراتر از انتظار ما بود و همگی از اینهمه زیبایی به وجد آمده بودیم…

بیشتر بخوانید:  جاده قدیم امام زاده داود

در نیمه راه به محلی رسیدیم که به آن یونجه زار می گویند. چند کافه متروکه در سمت چپ جاده و پس از آن یک پیچ تند، نشانه این محل است. اینجا پاتوق آفرودی ها و بخاطر مسقف بودن مکان مناسبی برای اتراق در روزهای بارانی است. پس از یونجه زار و قبل از کُتل خاکی در چند نقطه، جاده را بریده و از مسیر دره های فرعی میانبر زدیم تا اینکه به کتل خاکی در ارتفاع 2620 متر رسیدیم. جایی که جاده دوراهی می شود. سمت چپ به سمت حصارک رفته و سمت راست در امتداد تیرهای برق به امامزاده داوود می رسد. در اینجا دید بسیار خوبی نسبت به دره امامزاده داوود و کوهها و ارتفاعات اطراف داشتیم در حالی که مه زیبایی هم دره ها و خصوصا ارتفاعات را فرا گرفته بود.

پس از کتل خاکی حدود 70 متر دیگر در شیب ملایم ارتفاع زیاد کرده و پس از آن با شیب کم سرازیر شدیم تا به تپه سلام رسیدیم. تپه سلام جایی است که برای اولین بار در این مسیر گنبد طلایی رنگ امامزاده در معرض دید قرار می گیرد. تابلویی از جنس سنگ مرمر که زیارت نامه ای بر روی آن نوشته شده، نشانه این محل است. پس از تپه سلام حدود یک ربع بعد به کوچه های بالای امامزاده رسیدیم. از طریق پله ها در سمت چپ کوچه خود را به صحن جنوبی (اصلی) امامزاده رساندیم در حالی که ساعت دقیقا 1 عصر را نشان می داد. پس از نماز و زیارت امامزاده، سری به بازارچه زده و ناهار به صرف دیزی … پس از صرف ناهار به سمت پایین امامزاده رفتیم تا عازم تهران بشویم. از خطی های امامزاده-آزادی فقط یک ماشین بود که آنهم دو نفر بیشتر جا نداشت. بالاخره پس از حدود 20 دقیقه معطلی همگی با ماشین های عبوری و شخصی خود را به بلوار کوهسار و محل پارک دو ماشینی که صبح گذاشته بودیم رساندیم و از آنجا هم همگی عازم فرحزاد شدیم که دو ماشین هم در آنجا پارک کرده بودیم. ساعت 16:30 داخل فرحزاد بودیم… و پایان برنامه.

***

* در این روز گروه محترم پارس خودرو به فاصله یک ربع تا نیم ساعت جلوتر از ما در مسیر بودند. قرار بود که دو گروه با هم شروع کرده و حرکت کنیم که متاسفانه به دلیل تاخیر ما این اتفاق نیفتاد. اقای قمبری از اعضای گروه پارس خودرو که از اواسط هفته برای این برنامه با هم در تماس بودیم، لطف کرده و در صحن امامزاده منتظر ما بودند. پس از سلام و احوال و عکس یادگاری از ما خداحافظی کرده و به گروهشان ملحق شدند که عازم تهران بودند.

بیشتر بخوانید:  دریاچه اوان - قلعه الموت

———————————————————

+ دانلود فایل جی پی اس مسیر (wikiloc)

————————————————————

گزارش های مرتبط در همین وبلاگ:

فرحزاد به امامزاده داود: آذرماه 1390 (زمستانه)

پی نوشت: آبان 99:

جهت پارک خودروهایتان می توانید از پارکینگ عمومی حدود 100 متر بالاتر از میدان فرحزاد ، سمت چپ استفاده کنید. امسال (سال 99) ما دو بار از این پارکینگ استفاده کردیم که اوکی بود و ظاهرا رایگان هم هست. یه زمین خاکی که کلی هم جای پارک دارد.

(تصاویر بیشتر در ادامه مطلب)

مسیر فرحزاد به امامزاده داود

امامزاده داود از روی تپه سلام

مسیر فرحزاد به امامزاده داود

مطالب مرتبط:

این نوشته در مسیرهای گردشگری و کوهنوردی تهران ارسال و , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.