دریاچه الندان – باداب سورت

گزارش برنامه دریاچه الندان – باداب سورت

تاریخ اجرا: پنجشنبه و جمعه 2و3 خرداد 98

موقعیت جغرافیایی: استان مازندران، ساری، جاده کیاسر

روز اول: بازدید از برج رسکت، دریاچه سد سلیمان تنگه و دریاچه الندان. شب اقامت در ویلا کیاسر

روز دوم: بازدید از باداب سورت و عصر حرکت به سمت تهران از مسیر جاده شهمیرزاد و سمنان

دریاچه الندان

دریاچه الندان – خرداد 98

آدرس دریاچه الندان:

از سمت تهران: باید وارد جاده فیروزکوه شوید. ابتدای پلسفید در میدان باید به سمت راست پیچیده و وارد جاده فریم شوید. سپس وارد جاده کیاسر شده و به سمت سمنان ادامه دهید. در نهایت از یکی از دو مسیر “روستای الندان” و یا “روستای ازنی” خود را به دریاچه برسانید.

نکته: 1- جاده فریم برای عبور میدل باس و اتوبوس ممنوع است. 2- جاده فریم چندین دوراهی دارد بدون تابلو دارد که حتما باید نقشه و مپ یا ویز داشته باشید تا در مسیر درست به سمت جاده کیاسر حرکت کنید. 3- جاده فریم مسیر میانبر است و در واقع مسیر اصلی از سمت قائم شهر است. 4- جاده فریم بسیار زیباست!

از سمت تهران وقتی در جاده کیاسر به سمت سمنان قرار می گیرید، دو مسیر برای دسترسی به دریاچه الندان پیش رو دارید: الف) جاده روستای ازنی ب) جاده روستای الندان.

طوری که ما متوجه شدیم جاده اصلی دسترسی به دریاچه از سمت روستای الندان (مسیر ب) است اما مسیر روستای ازنی خاکی کمتری دارد. خاکی هر دو مسیر نسبتا خوب و قابل عبور برای تمام خوردوهای سواری است. یک سوپری در روستای ازنی هست که می توانید ازش خرید کنید. داخل روستا چند دوراهی دارد که با تابلو “آب بندان …” شما را به سمت دریاچه الندان هدایت می کند. حدود یک کیلومتر بعد از روستای ازنی به یک دوراهی می رسید که باید به سمت راست بپیچید که متاسفانه تابلو راهنما ندارد! مسیر مستقیم به سمت روستای الندان و جاده کیاسر می رود. ما از مسیر روستای ازنی رفتیم پای دریاچه و شب از مسیر روستای الندان برگشتیم به جاده کیاسر. بنابراین هر دو مسیر را به خوبی دیدیم.

مسافت و مدت زمان از تهران تا دریاچه الندان: 300 کیلومتر ، حدود 5 ساعت (از سمت جاده فیروزکوه و جاده فریم)

بیشتر بخوانید:  روستای لاویج

باداب سورت - خرداد 98

چشمه های رنگین باداب سورت – خرداد 98

آدرس باداب سورت:

از سمت تهران و از سمت جاده ساری – کیاسر: در جاده کیاسر به سمت سمنان، حدود نیم ساعت بعد از خروجی کیاسر به یک پمپ بنزین می رسید که در سمت راست جاده قرار دارد. دقیقا بعد از پمپ بنزین، خروجی باداب سورت در سمت چپ قرار دارد که گنبد نقره ای مسجد در کنار جاده مشخص است. این جاده مستقیم شما را به دوراهی باداب سورت می رساند. در اینجا به راست پیچیده و پس از 300 متر در دوراهی بعدی به چپ پیچیده و وارد جاده خاکی چشمه های باداب سورت می شوید. طول این جاده حدود 5 کیلومتر است که در نهایت به محل پارکینگ می رسید.

ماشین خود را پارک کرده و پای پیاده (حدود 20 دقیقه در شیب تند) و یا با نسیان و یا جیپ (با هزینه 10 ه.ت رفت و برگشت) خود را به چشمه های رنگین باداب سورت می رسانید.

در محل پارکینگ فقط سرویس بهداشتی وجود دارد و لاغیر فعلا! پای چشمه باداب سورت یک آلاچیق هست که آب آشامیدنی و چای و دمنوش دارد.

مسافت و مدت زمان از دریاچه الندان تا باداب سورت: 60 کیلومتر ، حدود 2 ساعت

نکات برنامه:

1- دریاچه الندان امکاناتی از قبیل سرویس بهداشتی با آب (غیر آشامیدنی)، قایق پدالی و موتوری و یک بوفه کوچک برای خرید مایحتاج ضروری از جمله آب دارد. اطراف دریاچه کم و بیش جا برای پارک ماشین و نشستن زیر سایه درختان پیدا می شود. آنتن همراه اول کم و بیش وجود دارد. ورودی برای هر ماشین 5 ه.ت. در حال حاضر جای سرپوشیده برای اجاره و شب مانی نداشت اما در دست ساخت بود که به گفته مسوولین دریاچه، بزودی برای استفاده گردشگران آماده می شد.

2- طرف مقابل ورودی دریاچه یک جاده خاکی داخل جنگل قرار دارد که برای پیاده روی و قدم زدن عالی است.

3- روستای ازنی ظاهرا قبلا ساختمان بهزیستی روستا را به مسافران برای اقامت اجاره می داده که در این تاریخ متوقف شده بود. خود روستا هم پرسیدیم منزل اجاره ای نداشت. از سایر روستاهای نزدیک دریاچه اطلاعی ندارم اما بهترین و نزدیکترین شهر به دریاچه، کیاسر است (به فاصله حدود نیم ساعت) که ما نیز برای اقامت از مسوول دریاچه شماره گرفتیم و تلفنی ویلا کیاسر را رزرو کردیم.

بیشتر بخوانید:  تنگه دار نوشهر

لینک های مرتبط در همین سایت:

دریاچه چورت، باداب سورت و جنگل ابر

جاذبه های گردشگری و کوهنوردی مسیر فیروزکوه – سوادکوه

این نوشته در مسیرهای گردشگری و کوهنوردی مازندران ارسال و , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.