خط الراس تالون-سرلت-رندان

بلندترین نقطه: قله تالون 3300 متر
نقطه پایان: روستای رندان 2000 متر
طول مسیر پیموده شده: حدود 16 کیلومتر
مدت زمان برنامه: 11 ساعت (6.5 صبح تا 5.5 عصر)
تعداد نفرات شرکت کننده: 3 نفر
نیما اسماعیلی، حسین عباسی و خانم طیبه رنجبریان

قله تالون:

قله تالون

قله تالون – از راست: طیبه رنجبریان، حسین عباسی، نیما اسماعیلی

مسیر پیموده شده در گوگل ارث:

(جهت مشاهده تصویر در سایز واقعی، بر روی آن کلیک نمایید)

دانلود فایل kmz مسیر برای نرم افزار گوگل ارث

————————————————————–

خلاصه و مختصر و مفید اینکه:

از آنجایی که تا قبل از این، چند صعود به قلل منطقه داشته و آشنایی کامل به منطقه داشتیم، برنامه خط الراس تالون-سرلت-رندان را برای آخر هفته بررسی و طرح ریزی کردیم. قرار ما ساعت 5.5 صبح ابتدای بلوار کوهسار بود. حسین آقا از کرج حرکت کرده و قبل از ما سرقرار حاضر بودند. من و خانم رنجبریان هم سر ساعت مقرر سرقرار حاضر شده و مسیر جاده امامزاده داوود را در پیش گرفتیم. این اولین دیدار و برنامه مشترک من و حسین آقا پس از حدود 6 ماه آشنایی (از طریق وبلاگ) و تماس تلفنی بود که بالاخره موفق به دیدار و اجرای برنامه مشترک شدیم. حدود 6 صبح روستای رندان بودیم. حسین آقا ماشینشون رو همان رندان کنار مغازه ها پارک کرده و با ماشین من جاده تالون رو در پیش گرفتیم. پس از پارک ماشین جنب نگهبانی پروژه اتوبان تهران-شمال، ساعت 06:30 صبح استارت برنامه را زدیم.

همانطور که در تصویر گوگل ارث مشخص است مسیر ما بدین شکل بود:

آبشار تالون، قله تالون، گردنه انتهای دره تالون، قله سرلت، گردنه لت، قله سرلت 2، خط الراس لت به سمت آبشار رندان و در نهایت روستای رندان.

زمان بندی مسیر:

+ نیم ساعت توقف و استراحت
روستای رندان، 2000 متر: 05:40 عصر

بیشتر بخوانید:  قله پهنه سار از سنگان

چشمه های مسیر: لا موجود! فقط پای آبشار رندان یک لوله آب بود که انشاا… که آب چشمه بود چون ما ازرش خوردیم و هنوز که دوشنبه اس زنده ایم! 🙂

آنتن دهی: لا موجود در کل مسیر! البته چرا، حدود نیم ساعت مانده به آبشار رندان (محدوده پاکوب) برای چند دقیقه آنتن بود که موفق به ارسال اس شدیم.

————————————————————-

و امااااااا

ساعت 05:30 عصر روستای رندان بودیم و مثلا می خواستیم سوار ماشین حسین آقا شده و برویم سمت تالون ماشین من را برداشته برگردیم پایین و همه چی به خوبی خوشی تمام شود که به یکباره متوجه شدیم سوییچ حسین اقا داخل ماشین من اون بالا جا مونده! مقصر این قضیه هم من بودم که صبح گیج زدم! آمار آژانس رو گرفتیم گفتند که ندارد. یکی از اهالی مهمان نواز رندان هم برای اینکه ما رو برسونه اون بالا برای مسافت 6 کیلومتری 25 هزار تومان کرایه می خواست. قبول نکردیم و منتظر شدیم تا بلکه یک ماشین عبوری از راه برسد. پس از حدود نیم ساعت معطلی بالاخره فرشته نجات ما از راه رسید… و اینم شد یک خاطره برای ما و پایان یک برنامه بیاد ماندنی در کنار دوستان خوب.

پیش بینی من (یعنی ایده ال) این بود که ساعت 4 رندان باشیم و قبل از 5 در مسیر جاده امامزاده داوود. اما حدود 2 ساعت نسبت به پیش بینی تاخیر داشتیم و حدود 7 سمت سولقان بودیم و این باعث شد که در ترافیک جاده امامزاده داوود گیر کنیم. فکر کنم حدود 4-5 کیلومتر آخر رو بیش از یک ساعت در ترافیک سنگییییین بودیم. اما خب در هر حال می ارزید به برنامه خوبی که در آن روز داشتیم.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر از مسیر می توانید گزارش برنامه های قبلی (لینک های ذیل) را نیز مطالعه فرمایید.

—————————————————–

خط الراس تالون به سرلت، قله سرلت در انتهای خط الراس دیده می شود:

قله سرلت:

قله سرلت

خط الراس سرلت به گردنه لت (3060 متر) و قله لوارک (3560 متر)، قله فرعی (سرلت 2 به ارتفاع 3170) متر سمت راست گردنه لت دیده می شود:

دره منتهی به شهرستانک از روی گردنه لت:

قله سنگی سرلت 2:

قله سرلت 2:

کمی پایین تر از سرلت 2 (خط الراس سرلت 2 به رندان):

گردنه لت و قله لوارک در سمت راست آن:

حسین آقای عزیز:

این هم خودم و حسین آقا:

آبشار رندان در این فصل از سال کاملا خشک بود! آب لوله هم ظاهرا از چشمه دره سمت چپی به اینجا کشیده شده بود.

در مسیر روستای رندان:

باغ های زیبا و درختان هلو:

و باز هم هلووووووو:

صخره های زیبا در مسیر روستای رندان. این صخره ها در فصل زمستان یخ و قندیل بسته و زیبایی آنها دو چندان می شود.

در مسیر روستای رندان:

در اینجا حسین آقا بالاخره به مرااااااد دلشون رسیده و تنی به آب زدند:

ویلاسازی در ارتفاعات رندان همچنان به شدت ت ت ادامه دارد و این هم یکی از ویلاهای قشنگ رندان البته داخل روستا نه در دل کوه!. یک مورد قبل از روستا (در مسیر آبشار به روستا) دل سنگ و کوه رو به معنای واقعی کلمه داشتن میکندن و به زور ویلا میساختن. با مشاهده این صحنه ها آدم براش سوال پیش میاد که آیا واقعا هیچ کنترلی نیست!!؟؟

البته در ارتفاعات بالادست، خصوصا در مسیر جاده تالون، چند مورد تخریب ساختمان‌ مشاهده می شد که ظاهرا ساختمان های بدون جواز بودند که توسط شهرداری تخریب شده بودند. اما آنچه که از ظواهر امر پیداست اگر پول و نفوذ داشته باشی هیچ مانعی برای ساخت و ساز در هیچ نقطه ای وجود ندارد!

روستای رندان و قله مشرف به آن در جنوب روستا:

بیشتر بخوانید:  قله پهنه سار از سنگان

خیلی دوست داشتم که صعود به این قله بکر رو در برنامه های آتی داشته باشم. هر چه که در مسیر برگشت از سرلت و از همین جاده تالون دید زدیم که بلکه یک مسیر قابل صعود برای این قله پیدا کنیم، ندیدیم و نیافتیم که نیافتیم! (عکس از جاده تالون). ارتفاع این قله طبق نقشه توپوگرافی بنده، 2810 متر است.

لینک این گزارش در وبلاگ قدیم نشاط زندگی

این نوشته در مسیرهای گردشگری و کوهنوردی تهران ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.