آموزش نرم افزار ویکی لاک wikiloc

دانلود و آموزش نرم افزار ویکی لاک wikiloc اندروید

مشاهده و ثبت فایل های جی پی اس
تهیه و تنظیم: نیما اسماعیلی، خرداد 1397
آخرین به روزرسانی: بهمن 1401


آموزش نرم افزار ویکی لاک wikiloc

آموزش نرم افزار ویکی لاک wikiloc

پی نوشت آبان 1401:

ورژن های جدید ویکی لاک (از 3.0 به بالا) فقط ترک مسیر را ثبت کرده و امکان استفاده از فایل و follow کردن یک مسیر را در نسخه رایگان ندارند. از طرفی ورژن های قدیمی مثل 2.7.8 و 2.7.7 ظاهرا با اندرویدهای جدید (11 به بالا) سازگاری نداشته و درست کار نمی کنند. لذا پیشنهاد می شود که نسخه های کرک شده را از سایتهای معتبر (ترجیحا ایرانی) دانلود و نصب کنید. با توجه به اینکه ویکی لاک مشکلات و قلق هایی در نصب و استفاده دارد لذا در هر صورت اگر به مشکل برخوردید نرم افزارهای مشابه از جمله: Geo Tracker ، ViewRanger ، GPX Viwer Pro ، GaiaGpsa پیشنهاد می شود. معرفی و آموزش برخی از این نرم افزارها در ذیل همین مطلب آمده است. موفق باشید.

پیشنهاد اول به عنوان جایگزین ویکی لاک: اگر به هر دلیلی موفق به نصب و یا استفاده از ویکی لاک نشدید پیشنهاد بنده پس از نصب و تست چندین اپ مختلف، استفاده از Geo Tracker است که در ذیل توضیح داده شده است. این اپ آیتم های اصلی مورد نیاز برای کوهنوردی را دارا می باشد از جمله: نقشه ماهواره ای، نمایش ارتفاع در زمان ثبت پوینت ها، سادگی و کاربری آسان و … . در کل جئو ترکر در عین سادگی تقریبا تمام آیتم های مهم و دقت لازمه را دارا بوده و حتی شاید در کل کارایی بهتر و کامل تری از ویکی لاک داشته باشد.

همچنین اگر یک اپ عالی و کامل و حرفه ای می خواهید Gaia GPS (گایا جی پی اس) را پیشنهاد میکنم. نسخه پرو آنلاک شده. دانلود از سایت های معتبر اندروید ایرانی.

آموزش Gaia GPS ، وبسایت آقای احسان امین جواهری


نرم افزار ویکی لاک را از لینک ذیل دریافت و نصب نمایید و سپس ببندید و مراحل ذیل را ادامه دهید.

دانلود نرم افزار ویکی لاک اندروید:

پی نوشت، آبان 1401:

مژده: ویکی لاک ورژن 3 با قابلیت وارد کردن و دنبال کردن ترک. ویکی لاک نسخه پرمیوم، آنلاک شده.

لینک دانلود: Wikiloc_v3.15.12_Premium (منبع سایت GetAndroid.ir)

————————-

دانلود نسخه های قدیمی:Wikiloc 2.7.8  + Wikiloc 2.7.7


نرم افزار پیشنهادی جایگزین در صورتی که موفق به نصب و یا استفاده از ویکی لاک نشدید:

لینک دانلود نرم افزار Geo tracker از گوگل پلی


– به این نرم افزار ویکی لوک نیز می گویند که ویکی لاک متداول تر و صحیح تر است.

بقیه در ادامه مطلب

پی نوشت، آبان 1401: طریقه اد کردن و دنبال کردن یک ترک در نسخه های جدید (v3.xx):

از طریق فایل منیجر گوشی (با استفاده از گزینه Doc یا Document) ترک مربوطه را به اپ ویکی لاک اضافه کنید. داخل اپ ویکی لاک از طریق منوی Profile داخل لیست Local copy only رفته و ترک را باز کنید. در صفحه بعد از طریق گزینه Navigate Trail می توانید ترک را دنبال کنید.
تکمیلی: همچنین برای جستجوی ترک یک مسیر در آرشیو آنلاین ویکی لاک می توانید از گزینه سرچ در منوی Explore استفاده نمایید.

         


ویکی لاک wikiloc

مقدمه: یکی از بهترین نرم افزارهایی که تا به امروز جهت مشاهده و ثبت مسیرهای جاده ای و کوهستانی ارائه شده نرم افزار ویکی لاک (wikiloc) است که بسیار مورد استقبال طبیعت گردان و کوهنوردان در سراسر جهان قرار گرفته است. این نرم افزار که توسط کمپانی معظم گوگل ارائه شده در گوشی های هوشمند امروزی کاربرد دارد. یکی از محاسن این نرم افزار دسترسی آسان و رایگان آن به نقشه های ماهواره ای گوگل است که خصوصا در مسیرهای کوهستانی جهت مشاهده جزییات مسیر کمک شایانی به کاربر می کند.
اخیرا دوستان بسیاری در مورد روش کار با این نرم افزار از بنده سوال می کنند. راه اندازی و کار با نرم افزار ویکی لاک چند قلق و نکته کوچک دارد که اگر به درستی انجام و رعایت شوند کار با این نرم افزار راحت و شیرین خواهد بود. از آنجایی که هیچ آموزش کامل و جامعی که تمام فوت و فن های ویکی لاک را برای مبتدی ها گفته باشد در اینترنت ندیدم، لذا تصمیم گرفتم که آموزش نصب و استفاده از نرم افزار ویکی لاک را تهیه و منتشر کنم بلکه قدمی هرچند کوچک در راستای آموزش مهارت های کوهنوردی برداشته شود.
توجه داشته باشید که همراه داشتن و آشنایی با این نرم افزار می تواند در شرایط خاص جان شما و یا همنوردانتان را نجات دهد.

مهم ترین آیتم مورد استفاده در نرم افزار ویکی لاک مربوط می شود به اینکه شما ابتدا فایل یک مسیر را در نرم افزار وارد کرده و سپس با کمک آن، مسیر را طی کرده و همزمان مسیر خود را ثبت یا رکورد نمایید. (Follow Trial یا Navigate Trail) اگر این مورد را بلد باشید بقیه موارد و کاربردهای ویکی لاک نیز قطعا در دسترس شما خواهد بود. 


آموزش گام به گام و تصویری ویکی لاک (نسخه V2.xx):

 1- ابتدا به سایت ویکی لاک wikiloc.com رفته و از طریق گزینه Sign up ثبت نام نمایید. یوزر نیم یا آیدی می تواند نام انتخابی یا آدرس ایمیل شما باشد سپس یک پسورد به دلخواه وارد نمایید. (ممکن است لینک تایید به آدرس ایمیل شما فرستاده شود که باید ایمیل را باز کرده و لینک را باز و تایید نمایید)

بیشتر بخوانید:  راهنمای گوگل ارث و ویکی لاک

2- فایل جی پی اس یک مسیر را دریافت، دانلود و یا تهیه نمایید. از روشهایی مثل دریافت از طریق تلگرام و یا بلوتوث و یا دانلود از سایتهای مختلف از جمله wikiloc.com یا irangpstracks.com می توانید یک فایل جی پی اس را دریافت نمایید تا در گوشی شما ذخیره شود. این فایل باید پسوند GPX داشته باشد. اگر عضویت شما در سایت ویکی لاک اوکی باشد می توانید یکی از فایل های موجود در سایت نشاط زندگی را دانلود نمایید. پس از کلیک روی لینک دانلود به صفحه ویکی لاک هدایت می شوید که برای دانلود باید آیدی و پسورد ویکی لاک خود را وارد نمایید تا اجازه دانلود به شما داده شود.

نمونه: دانلود فایل جی پی اس فرحزاد به امامزاده داود

نکته1: در صفحه دانلود ویکی لاک اگر گزینه Include locations … نمایش داده شد، تیک آنرا بزنید تا فایل همراه با نقاط ثبت شده در مسیر دانلود شود.

نکته2: اگر پس از انتخاب گزینه File صفحه دانلود مانند شکل ذیل نمایش داده نشد به احتمال زیاد ایراد از عدم عضویت در سایت ویکی لاک و یا عدم لاگین شدن شما می باشد که باید ابتدا انجام شده و مجدد تلاش کنید.

آموزش نرم افزار ویکی لاک wikiloc

آموزش نرم افزار ویکی لاک wikiloc

 

3- نرم افزار wikiloc را که از لینک بالا دریافت و نصب نموده اید باز نمایید. یوزر و پسورد ویکی لاک خود را در قسمت مربوطه در تنظیمات نرم افزار وارد نمایید. اگر این مرحله را به درستی انجام دهید این گزینه داخل آپشن نرم افزار تیک سبز می خورد. اگر احیانن از شما درخواست آیدی ویکی لاک نشد می تواند به دلیل ذخیره یوزر و پسورد ویکی لاک در هنگام ثبت نام (مرجله قبل) در گوشی شما باشد.

آموزش نرم افزار ویکی لاک wikiloc

آموزش نرم افزار ویکی لاک wikiloc

 

4- با استفاده از فایل منیجر* گوشی سراغ فایل جی پی اس که دانلود کرده اید رفته و با اشاره انگشت آنرا باز نمایید. اگر همه چیز درست باشد، پیغامی مبنی بر افزوده شدن فایل به آرشیو ویکی لاک نمایش داده می شود: Importing trail

*فایل منیجر: نرم افزار موجود در گوشیهای اندروید که فایل های داخل گوشی را نشان می دهد.

اگر فایل منیجر گوشی شما فایل را نشناخت و باز نکرد، توضیحات مربوط به فایل منیجر را در سطور پایین تر بخوانید.

نرم افزار ویکی لاک wikiloc

نرم افزار ویکی لاک wikiloc

 

5- نرم افزار ویکی لاک را مجددا باز کرده و با استفاده از گزینه SAVED TRAIL فایل مربوطه را باز نمایید. فایل مورد نظر با رنگ نارنجی در نقشه نشان داده می شود. نمایش نقشه منوط به داشتن اینترنت در گوشی است.

آموزش نرم افزار ویکی لاک wikiloc

آموزش نرم افزار ویکی لاک wikiloc

 

6- گزینه Follow trail را انتخاب نموده و در صورت خاموش بودن گزینه لوکیشن گوشی، آنرا روشن نموده و صبر نمایید تا موقیت شما پیدا و تثبیت شود. (آیکون لوکیشن در بالای صفحه گوشی از حالت چشمک زن به حالت ثابت درآید).

آموزش نرم افزار ویکی لاک wikiloc

آموزش نرم افزار ویکی لاک wikiloc

 

7- اکنون می توانید در مسیر حرکت نمایید. مسیر قبلی و مسیری که شما طی می کنید با دو رنگ متفاوت نمایش داده می شود.

8- برای ثبت نقاط مسیر می توانید از آیتمی که علامت پرچم دارد استفاده نمایید و در صفحه بعدی با انتخاب علامت مناسب اقدام به ثبت نقاط نمایید. برای گرفتن مشخصات نقطه از جمله ارتفاع می توانید از گزینه STATISTICS در همین صفحه استفاده نمایید.

نرم افزار ویکی لاک wikiloc

نرم افزار ویکی لاک wikiloc

 

9- در پایان برای ثبت و ذخیره ی مسیر در گوشی گزینه STOP را زده و در صفحه بعدی یک نام برای آن مشخص نموده و سپس SAVE TRAIL را انتخاب نمایید.

پیشنهاد می شود که قبل از سیو کردن فایل، در این صفحه تیک گزینه Send to wikiloc را بردارید تا اگر اینترنت نداشتید سیو به راحتی انجام شود. ضمن اینکه اگر فایل شما مشکل داشت در این صورت در سایت ویکی لاک و در نتیجه گوگل ارث ثبت نمی شود. برای ثبت در سایت ویکی لاک می توانید بعدا اقدام نمایید.

نرم افزار ویکی لاک wikiloc

نرم افزار ویکی لاک wikiloc

 

10- پس از ذخیر داخلی فایل می توانید مجددا آنرا با استفاده از گزینه SAVED TRAIL باز کرده و با انتخاب گزینه SAVE TO SD (در پایین صفحه) فایل مورد نظر را داخل حافظه گوشی ذخیره نمایید تا بتوانید در آینده آنرا استخراج نموده و یا با دیگران به اشتراک بگذارید. درهمین صفحه گزینه های جالب و کاربردی دیگری از جمله RESUME TRACK وجود دارد که می توانید در مواقع لزوم از آن استفاده نمایید.


نکات قابل توجه:

1- هنگام استفاده از نرم افزار در طول مسیر هشدارهای صوتی می شنوید که مربوط به خروج از مسیر، ورود به مسیر، پایان و غیره می باشد. استفاده از این صداها با کسب تجربه می تواند در استفاده بهتر از نرم افزار به شما کمک کند.

2- سایر کاربردهای نرم افزار از جمله ثبت مسیر بدون فایل قبلی RECORD TRAIL، یافتن فایل های جی پی اس NAVIGATE، و غیره با کمی تلاش و آشنایی با محیط نرم افزار قابل استفاده خواهد بود.

3- برای استفاده از نرم افزار و ثبت مسیر، داشتن اینترنت ضروری نیست و فقط روشن کردن گزینه لوکیشن و اتصال به ماهواره کافی است. نرم افزار نواحی که شما یکبار آن‌ها را با درجه بزرگنمایی‌های مختلف نگاه کرده‌اید را ذخیره می‌کند. پس زمانی که دسترسی به اینترنت دارید (مثلا زوط قبل از برنامه) به طور کامل یکبار مسیر و حتی اطراف آن را با بزرگنمایی های مختلف از روی نقشه طی کنید تا تصاویر آن برای استفاده آفلاین در حافظه دستگاه شما ذخیره شوند.

4- اگر از داخل فایل منیجر گوشی ترک مورد نظر را تپ (کلیک) کردید اما گزینه “wikiloc” در بین گزینه های معرفی شده برای باز کردن فایل نبود، (و این برای همه ترک ها صادق بود) می توانید یک فایل منیجر دیگر (متفاوت) نصب کرده و مجدد امتحان نمایید.

بیشتر بخوانید:  راهنمای گوگل ارث و ویکی لاک

5- اگر با یک فایل بخصوص مشکل داشتید یعنی ایراد از فایل جی پی اس مورد نظر است. در این صورت می توانید آنرا یک بار کانورت مجدد به GPX نموده و دوباره امتحان کنید:

آموزش ویرایش و تبدیل آنلاین فایل های جی پی اس

6- اگر پس از نصب نرم افزار در مراحل شناسایی فایل جی پی اس ، فالو کردن و غیره به مشکل خوردید، اگر زبان گوشی شما فارسی است آنرا به لاتین برگردانده و مجددا امتحان کنید. همچنین فایل شما و یا پوشه و مسیر آن در گوشی نام فارسی نداشته باشد.

7- اگر با خطای  Trail too short مواجه شدید زبان گوشی خود را از فارسی به لاتین برگردانید:

خطا - Wiki-Trail_too_short

Wikiloc – خطای  Trail too short


نکته ای در خصوص دقت ترک ها: گاهی مشاهده می کنید که برای یک مسیر مشخص مثل قله دماوند از مسیر شمالی ترک های مختلفی که دانلود می کنید مسافت های متفاوت را نشان می دهند با اینکه شروع و پایان و مسیر آنها تقریبا یکی است. مثلا 9 تا 11 کیلومتر. این به دلیل تعداد پوینت های ثبت شده توسط دستگاه جی پی اس و یا اپ مورد استفاده در گوشی است. برخی تعداد نقاط بیشتر و برخی کمتر ثبت می کنند و هر چه تعداد نقاط بیشتر باشد قطعا مسیر با دقت بیشتری ثبت شده و طول آن بیشتر می شود. این آیتم در اپ ها معمولا قابل تنظیم است. (مثلا در اپ ویکی لاک با انتخاب گزینه های Hiking – Climbing , … در واقع تعداد پوینت ها و دقت ترک را بنا بر نوع فعالیت تعیین می کنید). همچنین وقتی شما ترکی را از سایت ویکی لاک دانلود می کنید در برخی موارد گزینه ای به شما نشان می دهد مبنی بر اینکه تعداد پوینت های ترک اورجینال باشد یا بهینه شده و کمتر (500 پوینت). پس اگر اختلاف کیلومتر در ترک های مختلف دیدید بنا به دو دلیل شامل دقت اپ مربوطه در زمان ثبت ترک و یا بهینه کردن و کم کردن پوینت ها در زمان آپلود آن در سایت ویکی لاک است.


محاسن نرم افزار ویکی لاک:

الف) نمایش نقشه ماهواره ای
ب) امکان چرخش صفحه در هنگام کار
ج) راهنمای صوتی (به صورت زنگ یا صدای هشدار)

معایب نرم افزار ویکی لاک:

الف) عدم امکان باز کردن و دنبال کردن همزمان چند مسیر
ب) عدم وجود گزینه Open در داخل نرم افزار!!! که در پاره ای از موارد بسیار مشکل ساز می شود.
ج) نیاز به عضویت در سایت ویکی لاک
د) عدم سازگاری آسان با گوشی هایی که روی زبان فارسی ست شده اند


تهیه و تنظیم: نیما اسماعیلی ، 6 خرداد 97

****************************************************************************

****************************************************************************


معرفی چند نرم افزار کاربردی دیگر برای GPS

نرم افزار Geo Tracker 

Geo Tracker - GPS tracker APK icon

بهترین و ساده ترین نرم افزاری که میتونم به عنوان جایگزین ویکی لاک معرفی کنم همین جئو ترکر هست.

این نرم افزار قابلیت خواندن و ثبت مسیر را دارد و می تواند جایگزین مناسبی برای ویکی لاک باشد. از محاسن این نرم افزار که ویکی لاک فاقد آن می باشد این است که قابلیت باز کردن و نمایش چندین فایل را به صورت همزمان دارد. همچنین Geo Tracker همانند ویکی لاک، قابلیت نمایش نقشه در سه حالت مختلف از جمله شهری و ماهواره ای و قابلیت چرخش نقشه را دارد. کار کردن با این نرم افزار قلق های خاص خودش را دارد که با کمی وقت و دقت می توانید از آن سر در بیاورید. یکی از قلق های خاص این نرم افزار این است که وقتی شروع به ثبت مسیر می کنید و سپس گزینه استپ را می زنید از شما نام فایل برای ذخیره نمی پرسد بلکه مستقیم با تاریخ ذخیره می کند! سپس شما می توانید از منوی سمت چپ فایل را مشاهده و برای تغییر نام آن اقدام نمایید.

بنده در برنامه کوهنوردی زیادی از این نرم افزار استفاده کردم که کاملا اوکی بوده و مشکل خاصی مشاهده نشد. حتی در برخی موارد از جمله ارائه اطلاعات نقطه و غیره آنرا بهتر و یوزر فرندتر از ویکی لاک دیدم. اگر موفق به نصب ویکی لاک نشدید و یا به هر دلیل با آن مشکل داشتید استفاده از این نرم افزار را توصیه می کنم.

تنها ایرادی که می شود به جئو ترکر گرفت این هست که قابلیت تغییر رنگ برای ترک یا ترک های وارد شده را ندارد! زمانی که شما چند ترک را همزمان وارد می کنید همه یک رنگ بوده و در صفحه نمایش یا نقشه قابل تفکیک از یکدیگر   نیستند. (پ.ن، آذر 1402: برای همین ایراد یا کمبود در حال حاضر من شیفت کردم روی آلپاین کویست)

برای لود یا وارد کردن ترک مسیر در نرم افزار باید ترک یا ترک های مورد نظر را داخل یک فولدر کپی نموده و سپس گزینه import from folder را بزنید. جهت مشاهده و یا تغییر آدرس فولدر مورد نظر باید از گزینه setting/storage setting در منوی نرم افزار اقدام نمایید.

بیشتر بخوانید:  راهنمای گوگل ارث و ویکی لاک

این نرم افزار در گوگل پلی با نام Geo Tracker – GPS Tracker  وجود داشته و قابل نصب است.

پیشنهاد می کنم که حتما آخرین نسخه این اپ را نصب کنید که از امکانات کامل تر و دقت بالاتری برخوردار است. آخرین ورژن این نرم افزار یعنی نسخه 5 آن اخیرا (خرداد ماه 1400) معرفی و ارائه شده است.

لینک دانلود نرم افزار Geo tracker از گوگل پلی

نرم افزار Geo Tracker 

نرم افزار Geo Tracker


************************************************************************

نرم افزار GPX Viwer:

جهت مشاهده مسیر و استفاده از فایل‌های جی پی اس (بدون ثبت مسیر) می توانید از نرم‌افزار GPX Viwer نیز استفاده نمایید که آیتم ها و امکانات آن به مراتب بیشتر و کامل تر از ویکی لاک است. توجه داشته باشید که این نرم افزار قادر به تثب و ذخیره فایل جی پی اس نمی باشد و فقط موقعیت شما را در نقشه نشان می دهد که می توانید تشخیص دهید که آیا در مسیر حرکت می کنید یا خیر.

دانلود نرم افزار GPX viewer-v1.26b75

نرم افزار GPX Viwer

نرم افزار GPX Viwer

تجربه استفاده از این نرم افزار را در یکی از سفرها به طور کامل و در چند مسیر داشتم که رضایت بخش بود.

نکته: GPX Viwer Pro امکان ثبت ترک را نیز دارد. این نسخه را باید از سایت های معتبر اندروید ایرانی دانلود و نصب نمایید.


معرفی نرم افزار ViewRanger:

پس از تعریف یکی از دوستان در مورد این نرم افزار، آنرا از گوگل پلی دانلود کردم که مشکل لایسنس داشت. سپس از خودشان نسخه ورژن 8.5.72 را که استفاده می کردند گرفتم که نصب کردم و مشکل لایسنس نداشت. این نرم افزار را در یک برنامه ، شهریور 97 استفاده و تست نمودم.

علی رغم اینکه ویو رنجر امکانات بسیار جالب و کاربردی دارد اما دو ایراد اساسی مشاهده شد:

1- صفحه در حالت نمایش نقشه ماهواره ای، در حالت زوم حداکثر، سیاه می شود! این ایراد شاید فقط مربوط به گوشی و یا نسخه نرم افزار مورد استفاده توسط بنده باشد.

2- روی قله که چک کردم ویو رنجر ارتفاع را کمتر نشان می داد. ویو رنجر ارتفاع قله را 3528 متر و همزمان دو نرم افزار دیگر یعنی ویکی لاک و لوکاس ارتفاع را 3562 متر نشان می دادند. 34 متر کمتر!

در فرصت های بعدی باید نسخه های دیگری از این نرم افزار را نصب نموده و بیشتر و دقیق تر بررسی نمایم.

اگر تجربه کار با این نرم افزار را دارید در اینجا ذکر نمایید. سپاس


پی نوشت فروردین 1400: نسخه جدید این اپ رو مجدد نصب کرده و در چند برنامه تست کردم. متوجه شدم که همچنان در ارتفاع بالای 2 هزار متر حدود 30-40 متر کمتر نشان می دهد!

نرم افزار ViewRanger

نرم افزار ViewRanger


پی نوشت 99.07.02:

آلپاین کوئست Alpine Quest

یکی دیگر از نرم افزارهایی که اخیرا توسط یکی از دوستان معرفی شده و بنده تست کردم آلپاین کوئست Alpine Quest می باشد. این نرم افزار بسیار کامل و کاربردی بوده و در عین حال کار کردن با آن نیز نیاز به کمی (بخوانید زیاد) مهارت و تمرین دارد. آموزش آلپاین کوئست در آپارات توسط آقای مسعود محمدی (مدرس رسمی فدراسیون) به زبان فارسی در 14 قسمت ارائه شده است. آموزش مربوط به وارد کردن ترک در قسمت پنجم و ثبت و ذخیره ترک قسمت نهم است. برای اینکه ترک یک مسیر را که در نرم افزار وارد کرده اید، دنبال کنید می توانید در نقشه روی ترک کلیک کرده و با مشاهده نام ترک روی آن کلیک کرده و در منوی باز شده گزینه fallow path را انتخاب نمایید. وقتی از فالو استفاده کنید گزینه های کمکی از جمله هشدارهای صوتی فعال می شود.

آموزش نرم افزار آلپاین کوئست Alpine Quest

آموزش نرم افزار آلپاین کوئست Alpine Quest

محاسن: 1. انواع نقشه ها از جمله نقشه ماهواره ای را دارد. 2. قابلیت ورود ترک از طریق منوی داخلی نرم افزار همچنین فالو کردن ترک وجود دارد. 3. قابلیت ورود چند ترک به طور همزمان با قابلیت تغییر رنگ وجود دارد. 4. قابلیت ادیت ترک از جمله پوینت گذاری، ترسیم و اصلاح مسیر را دارد که کمتر نرم افزاری چنین قابلیتی دارد. 5. نسبت به نرم افزارهای مشابه بسیار کامل و با جزییات کابردی می باشد.

معایب: 1. نسخه رایگان (موجود در گوگل پلی) گزینه ثبت ترک را ندارد و کلا خیلی ناقص است. حتما باید نسخه کامل (مود یا کرک شده) را از سایت های مربوطه دانلود و استفاده نمایید . 2. پیچیده بوده، خیلی جزییات دارد، روش کار آن با روتین نرم افزارهای مشابه کمی متفاوت و دشوارتر است. 3. جلوه های گرافیکی و منوهای نرم افزار نسبت به سایر نرم افزارهای مشابه ضعیف تر است.

این نرم افزار مثل بسیاری دیگر از نرم افزارهای مشابه فقط نسخه اندروید داشته و نسخه IOS ندارد:

Alpine Quest not available on iOS and Windows phones.

دانلود نرم افزار آلپاین کوئست فول مود یا کرک شده (پاییز 1402): AlpineQuest GPS Hiking 2.3.6

پی نوشت فروردین 1400: پس از استفاده از آلپاین کوئست در چند برنامه کوهنوردی متوجه شدم که غالبا حدود 20-30 متر بیشتر نشان می دهد و گاهی هم کمتر!

پی نوشت آذر 1402: مجددا نسخه جدید نرم افزار را نصب و دارم استفاده میکنم (V2.3.6). ظاهرا مشکل ارتفاع حل شده و به درستی دارد کار می کند. این نرم افزار خیلی خوب و بسیار کامل هست. ریزترین جزییات کاربردی درش دیده شده. در حال حاضر به عنوان انتخاب اول و برتر دارم ازش در برنامه ها استفاده میکنم.


مطالب مرتبط در همین سایت:

آموزش ویرایش فایل های جی پی اس

راهنمای گوگل ارث و ویکی لاک

راهنمای خرید کفش کوهنوردی ایرانی 

معرفی مسیرهای کوهپیمایی شمال تهران

راهنمای کوهنوردی برای مبتدی ها

Top 10 Free GPS Tracker Apps

مطالب آموزشی و دانستنی های کوهنوردی

آموزش Gaia GPS ، وبسایت آقای احسان امین جواهری

درباره نیما اسماعیلی

نیما اسماعیلی * متولد: 9 اسفند 54 * محل سکونت: تهران * تحصیلات: مهندسی مکانیک
این نوشته در مطالب آموزشی و دانستنی های کوهنوردی ارسال و , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

۷۱ دیدگاه دربارهٔ «آموزش نرم افزار ویکی لاک wikiloc»

  1. م.م می‌گوید:

    با سلام
    خیلی خیلی ممنون بابت نگارش این مطلب کاربردی. من قبلا نسخه جدید ویکی لاک رو داشتم که چون دیدم پولی شده (سالی ۵ دلار) بلااستفاده مونده بود. ورژن شمارو نصب کردم و همه چیز همونجوری بود که شما گفتید. فقط یه سوال، میشه یک مسیر رو به صورت ترکیبی ثبت کرد؟ یعنی بخشی از مسیر رو با ماشین یا موتور بری و بخش دوم رو پیاده بری و توی فایل جی پی ایکس خروجی این مطلب ذکر شه. فرض کنید من کوهی برم که معروف نباشه، بخشی از اون جاده خاکی هست که قطعا تو ویکی لاک نشون داده نشده. در این صورت باید از ابتدای مسیر پیاده روی، حرکت رو ثبت کنیم؟
    سوال دوم اینکه فرض کنید شما مسیری رو تا انتها رفتید، برای ثبت بازگشت، نرم افزار خودش متوجه میشه که شما دارید بر میگردید یا باید به صورت دستی به نرم افزار اعلام کنیم؟ یا فرض کنید چندساعتی تو مکان انتهای مسیر استراحت میکنید یا اصلا شب رو میمونید، تو این فاصله نرم افزار رو استپ میکنید و فردا مجددا ریزوم میکنید؟

    در ضمن اینم بگم که گوشی بنده پیغام داد که فایل جی پی ایکس رو به چه شکلی (متن، عکس، ویدیو) باز کنم؟ خواستم بگم دوستانی که این پیغامو دیدن متن رو انتخاب کنن و بعدش نرم افزار ویک لاک.
    نرم افزار جی پی ایکس ویور هشداری برای خروج از مسیر نداره ولی ویکی لاک داره.
    با تشکر فراوان

    • نیما اسماعیلی می‌گوید:

      سلام
      ۱- سوال: میشه یک مسیر رو به صورت ترکیبی ثبت کرد؟ یعنی بخشی از مسیر رو با ماشین یا موتور بری و بخش دوم رو پیاده بری و توی فایل جی پی ایکس خروجی این مطلب ذکر شه؟
      پاسخ: بله میشه ترکیبی ثبت کرد مشکلی نداره. اصلا مهم نیست که سواره اید یا پیاده. در نهایت می تونید هنگام آپلود در سایت ویکی لاک در قسمت discreption توضیحات رو ذکر کنید. این توضیحات پس از دانلود نیز در گوشی شخص کاربر نمایش داده می شود.

      ۲- سوال: فرض کنید شما مسیری رو تا انتها رفتید، برای ثبت بازگشت، نرم افزار خودش متوجه میشه که شما دارید بر میگردید یا باید به صورت دستی به نرم افزار اعلام کنیم؟
      پاسخ: نرم افزار متوجه نمیشه و لزومی هم نداره. اگر فکر میکنید که مسیر صعود و فرود یکی باشند بهتره که همانجا استپ کرده و ثبت کنید. اگر متفاوت هست در پایان استپ کنید و موقعی هم هست که مسیر صعود و فرود یکسان هست اما شما برای مسیریابی نیاز به لاین مسیر صعود دارید. در این حالت بهتره که استپ و سیو نموده و مجددا همان مسیر رو باز و فالو نمایید.

      ۳- سوال: فرض کنید چندساعتی تو مکان انتهای مسیر استراحت میکنید یا اصلا شب رو میمونید، تو این فاصله نرم افزار رو استپ میکنید و فردا مجددا ریزوم میکنید؟
      پاسخ: بله در زمان توقف طولانی دارید (چندین ساعت) خصوصا زمانی که در کمپینگ حرکت و گشت و گذار دارید بهتره که گزینه Pause رو زده تا موقتا ثبت مسیر متوقف شود و سپس مجددا Resume نمایید.

      ۴- گوشی بنده پیغام داد که فایل جی پی ایکس رو به چه شکلی (متن، عکس، ویدیو) باز کنم؟ خواستم بگم دوستانی که این پیغامو دیدن متن رو انتخاب کنن و بعدش نرم افزار ویک لاک.
      پاسخ: جالب بود. ممنون از راهنمایی شما.

      ۵- نرم افزار جی پی ایکس ویور هشداری برای خروج از مسیر نداره ولی ویکی لاک داره.
      پاسخ: بله این یکی از امکانات خوب و کاربردی ویکی لاک هست. البته در طول مسیر زیاد از این هشدارها می شنوید و کمی تکراری میشه براتون چون ممکنه بارها انحراف مجاز داشته باشید که طبیعی و تحت کنترل هست. اما در نهایت گاهی کمک میکنه.

      سپاس از حسن توجه شما

  2. م.م می‌گوید:

    با تشکر فراوان از شما بابت آموزش استفاده از این دو اپلیکیشن. حتماً در آینده کسانی از این مطلب استفاده میکنن. موفق باشید

  3. رامین کاظمی می‌گوید:

    با سلام تشکر از راهنمایی مفید شما دوست عزیز ویکی لاک یه ایرادی داره شاید من بلد نیستم ماکزیمم سرعت رو نشون نمیده اگه میدونید راهنمایی کنید لطفا

    • نیما اسماعیلی می‌گوید:

      سلام
      گوشیم رو عوض کردم و متاسفانه فعلا ویکی لاک رو روی گوشیم نصب ندارم که نگاه کنم.
      چون برام کاربرد نداشت تا حالا بهش دقت نکردم ولی فکر کنم در قسمت STATISTICS باید باشه.

  4. م.م می‌گوید:

    سلام مجدد
    آقای اسماعیلی نرم افزاری سراغ دارید که فایل های جی پی اس رو کامپیوتر و تحت ویندوز باز کنه؟
    با تشکر

    • نیما اسماعیلی می‌گوید:

      سلام. بهترین ویرایشگر روی سیستم ویندوز همان ویرایش آنلاین هست که در پست ویکی لاک اشاره کردم. http://www.gpsvisualizer.com/draw/
      . قبلا از نرم افزار GPX_Editor روی ویندوز برای ویرایش فایل های جی پی اس استفاده میکردم. خیلی ساده و سبکه اما کار راه اندازه. امتحان کنید.
      هر کدام اینها قابلیت هایی دارن که اون یکی نداره. ولی در کل ویرایشگر آنلاین بخاطر لود نقشه ماهواره ای روی صفحه کارایی بهتری داره.
      شنیدم که گارمین نرم افزار خوب و قوی برای ادیت فایل جی پی اس داره ولی من استفاده نکردم.

  5. وحید حامدی می‌گوید:

    سلام اقای اسماعیلی من تازه این نرم افزار رو نصب کردم میخوتواستم بدونم جایی که نت نباشه هم کاربرد داره؟

    • نیما اسماعیلی می‌گوید:

      سلام. بله وجود نت الزامی نیست. نت فقط برای لود شدن نقشه هست که بدون نقشه هم کار میکنه.
      ضمن اینکه همانطور که در توضیحات ذکر شده میتونید از قبل نقشه رو لود کرده تا روز برنامه آفلاین داشته باشید.

  6. م.م می‌گوید:

    سلام
    لینک نرم افزار Geo Tracker – GPS Tracker که گذاشتید، همون لینک نرم افزار File Manager HD هست. اگه لطف کنید عوض کنید ممنون میشم
    با تشکر

  7. شهریار می‌گوید:

    سلام نسخه اشاره شده در گوشی من کار نکرد نسخه های جدید کار میکنند ولی بعد از فالو کردن مسیر را نمیاره لطفا راهنمایی بفرمایید

    • نیما اسماعیلی می‌گوید:

      سلام. همانطور که در متن اشاره کردم، به دلیل عدم رجیستر شدن نرم افزار در نسخه های جدید، امکان فالو کردن وجود ندارد.

  8. سجاد می‌گوید:

    با سلام
    مسیر هایی که با نرم افزار wikiloc رکورد میکنم در نرم افزار GPX Viwer بار گذاری نمیشود .میخواستم اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید .ممنون

    • نیما اسماعیلی می‌گوید:

      والله نمی دونم. اگر پسوند فایلتون GPX باشه باید بشناسه.

      • سجاد می‌گوید:

        با سلام خدمت آقای اسماعیلی
        مسیر هایی رو که با نرم افزار wikiloc ثبت (رکورد)می کنم ، هنگام مشاهده با نرم افزار gpx viwer فقط نقطه شروع و پایان و چک پوینتهایی رو که ذخیره کردم رو نمایش میده و طول مسیر طی شده رو نمایش نمیده .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

  9. حامد می‌گوید:

    با سلام
    من نقشه افلاین ایران رو برای ویکی لاک دانلود کردم.ابتدا روی تبلت بود و بعد تو مموری گوشی کپی کردم.
    متاسفانه تو گوشیم نتونستم استفاده کنم.حتی در مسیر قبلی کپی کردم.
    اگر راهکاری هست لطفا راهنمایی کنید.

  10. مهدی صفایی می‌گوید:

    مرسی بابت اطلاعات خوبتون

  11. هادی می‌گوید:

    سلام
    میخواستم بدونم علت اینکه نرم افزار اجازه فالو کردن مسیر های دیگه ای رو دیگر کاربران ثبت کردن رو چرا نمیده؟
    ایا به علت رجیستر نشدن نرم افزاره؟ حتی امکان خرید اکانت رو هم بستن ؟که ایا برای تحریمه؟
    نرم افزاری هست که بشه مسیر هایی که دیگران یا خودمون ثبت کردیم رو بتونیم فالو کنیم بار یبرنامه های بعدی؟

    • نیما اسماعیلی می‌گوید:

      سلام. همانطور که در پست مربوطه توضیح دادم علتش عدم رجیستر شدن نرم افزار برای ایران هست. ورژن ۳ به بالا.

      • فری می‌گوید:

        بالاترین ورژن قبا از ۳ ، چ ورژنی هیت و لینک دانلود در دسترس دارین؟ آیا کرک شده اش هم در دسترس هست؟

      • فری می‌گوید:

        سلام.بالاترین ورژن قبل از ۳ ، چ ورژنی هست و لینک دانلود در دسترس دارین؟ آیا کرک شده اش هم در دسترس هست؟

        • نیما اسماعیلی می‌گوید:

          سلام. بالاترین ورژن تا جایی که من سرچ و پیدا کردم ۲.۷.۸ هست که در سایت قرار دادم. فری بوده و نیاز به کرک نداره.
          کلا در مورد اینکه ویکی لاک ورژن های بالاتر نیاز به کرک داره یا نه اطلاعی ندارم.

  12. محمد می‌گوید:

    با سلام و درود
    با تشکر بابت آموزش wikiloc
    یه مشکلی تو ثبت مسیر توسط این نرم افزار برام پیش امده و ممنون میشم راهنماییم کنید.
    وقتی شروع به ثبت یه مسیر میکنم بعد از اینکه صفحه گوشی خاموش میشه چند دقیقه بعد ثبت مسیر متوقف میشه و انگار برنامه بسته میشه یا سیگنال جی پی اس گوشی قطع میشه !!!
    برای حل مشکل تو تنظیمات گوشی و قسمت ذخیره باتری گوشی تیک بسته شدن این برنامه رو هم برداشتم ولی مشکل حل نشد.
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    • نیما اسماعیلی می‌گوید:

      سلام محمد آقا
      گزینه Screen lock در تنظیمات ویکی لاک به صورت دیفالت باید آف باشه. چک کنید.

      • محمد می‌گوید:

        سلام
        گزینه screen lock روی آف هست ولی بازم چند دقیقه بعد از اینکه صفحه گوشی خاموش میشه برنامه بسته میشه!! ولی این اتفاق موقع استفاده از برنامه view ranger نمی افته و مسیر کامل ثبت میشه.
        نمیدونم چیکار باید بکنم؟؟

  13. بهرام ستاری می‌گوید:

    سلام ممنون از زحمات شما

  14. رامیار می‌گوید:

    سلام چطور میتونم مسیری که روی ویکی لاک ثبت شده روی برنامه مپس می اجرا کنم

    • نیما اسماعیلی می‌گوید:

      سلام. ابتدا باید اون مسیر رو روی حافظه گوشی با فرمت جی پی ایکس سیو کنید و سپس با نرم افزار دیگه مثل مپس می باز کنید.
      برای این منظور ترک مورد نظر را در ویکی لاک باز کرده و با حرکت دادن صفحه به سمت بالا گزینه save to SD ظاهر می شود که می توانید اقدام به سیو نمایید.

  15. بابک می‌گوید:

    سلام . ممنون از آموزش خوبتون
    من مسیر رفت و برگشت رو جداگانه سیو کردم . آیا میتونم دو تا رو ترکیب کنم ؟ یعنی کلا روی یه نقشه هر دو مسیر رو نشون بده؟

  16. علي محمد طهماسبي می‌گوید:

    سلام و تشکر از مطالب ارسالی
    ظاهرا wikiloc در ios قابل بارگذاری نیست. آیا برای این منظور جایگزین مناسب و یا رآه حلی وجود دارد.
    سپاس

  17. فری می‌گوید:

    فایل نقشه افلاین شمال ایران که حدود ۱ گیگ بوسیله خود اپ دانلود شده در چه مسیری در فولدرهای اندروید ذخیره شده است؟

  18. علیرضا وایان می‌گوید:

    درود فراوان.بسیارعالی

  19. محمد صالحی می‌گوید:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    من قبلا در آندروید ۶ از ویکی لاک کامل استفاده میکردم ولی گوشیم رو عوض کردم آندروید ۹ داره نمیتونستم نقشه ها رو لود که با راهنمایی های شما این مشکل حل شد…
    خیلی ممنون سپاس گذارم از از مطلب بسیار با ارزش و کاربردی که ارائه کردید…

  20. محمدی می‌گوید:

    سلام
    محمدی هستم
    سایتتون رو بررسی کردم
    محتواهای خوبی نوشتین
    سایتتون سرعت مناسبی داره
    من هم مثل شما سایت هام رو با وردپرس می سازم
    وردپرس واقعا محشره و خیلی زود با وردپرس میشه اومد تو صفحه اول گوگل
    یک موردی که من تو سایت شما دیدم اینه که تعداد بک لینک هاتون خیلی کمه
    برای همین هم هست که تو تعداد زیادی کلمه کلیدی مهم تو صفحه اول گوگل نیستید
    راستی یادم رفت بگم ، من متخصص سئو هستم
    اگه یه مقدار در مورد بک لینک سازی فعالیت کنید ، مطمئنا نتیجه های فوق العاده ای می گیرید

    یه سایت هست بک لینک رایگان و پر قدرت رو برای مدت محدود برای دانلود قرار داده
    یه رپرتاژ خبری هم به ارزش ۴۰۰ هزار تومان داره رایگان میده

    پیشنهاد می کنم حتما دانلود کنید مختص سایت های وردپرسی مثل شماست
    تا هنوز بر نداشتن ، برید دانلود کنین

    لینک دانلود اگه اشتباه نکنم این بود

    https://co10.ir/product/free-backlinks-reportage/

  21. کوتن می‌گوید:

    تو این زمینه بهترین هستین
    لذت بردم
    سایتتون هم خیلی زیباست

  22. علیپور می‌گوید:

    ممنون از شما . واقعا همونی بود که می خواستم،کامل و بدون نقص

  23. علی می‌گوید:

    سلام .من چی چی اس مسیر دانلود میکنم.وقتی برای استفاده از فایل منجر وارد میشم و میخوام بزنم بده برای ویکی لاک پیام میاد که برنامه ای که اینو بخواند ندارید..ممنون میشم راه نمایی کنید

  24. جواد می‌گوید:

    فقط میشه گفت دمتون گرم
    خیلی مفید و کاربردی بود

  25. محمدی می‌گوید:

    ۷۰۰ هزار سایت وردپرسی هک شدند
    خطر حمله به سایت های وردپرسی
    اطلاعیه :
    به اطلاع کلیه دارندگان سایت های وردپرسی می رساند
    هرچه سریعتر نسبت به امن کردن وردپرس خود اقدام نمایند تا دچار آسیب نشوند

    جهت اطلاع بیشتر و نحوه ایمن سازی به لینک زیر مراجعه نمایید

  26. داود می‌گوید:

    سلام
    چرا وقتی میخوام از نقشه آفلاین استفاده کنم فقط یه صفحه سفید نمایش داده میشه با اینکه نقشه دانلود شده هم تیک خورده
    سپاسگزارم

  27. حسی می‌گوید:

    با سلام و خسته نباشید
    من برنامه رو نصب کردم ول اصلا نمیشه مسیر رو دانلود ک کردم تو برنامه باز کنم
    همش error میده
    علت چی میتونه باشه؟

    • نیما اسماعیلی می‌گوید:

      سلام. چند عامل ممکنه باعث این مشکل بشه که در مطلب توضیح دادم. اگر بازم مشکل برطرف نشد برنامه های دیگه مثل جئو و یا آلپاین رو نصب کنید.
      من خودم الان چند برنامه س که دارم از جئو استفاده میکنم. خیلی هم عالیه

  28. قاسم می‌گوید:

    سوال من اگه زحمتی نیست راهنمایی بفرماید
    مسیری در وی کی لاک رفتم ذخیره هم شد ولی اشتباهی حذف شده چجوری میتونم ان پست را برگردانم

  29. حسین رضازاده می‌گوید:

    درود برادر نیمای عزیز. هنگامی که از ویکی لاک دارم استفاده میکنم اگه دکمه پاور گوشی رو برنم تا صفحه خاموش بشه و گوشی رو بذارم توی جیبم اون مسافتی که صفحه گوشی خاموش و داخل جیبم بوده بصورت یک خط صاف ثبت میشه در صورتی که مسافتی که در این بازه زمانی طی کردم خیلی مارپیچ بوده و یا تغییر مسیر داشتم جز اینکه حتما گوشی در دستم باشه و صفحه اش هم روشن باشه تا مسیر های مارپیچ یا تغییر مسیر ها سر دو راهی ها و … عین واقعیت ثبت بشه. تا جایی که میدونم نمیبایستی اینطور باشه و این یه معضل بزرگی برای من شده لطفا راهنمایی ام کنید ممنون میشم

    • نیما اسماعیلی می‌گوید:

      سلام. بله این مربوط میشه به دسترسی های نرم افزار در تنظیمات گوشی که میگه وقتی صفحه خاموش هست اپ کار کنه یا خیر؟ موقع نصب نرم افزار از شما سوال میپرسه. (در اندروید های جدید این آیتم اضافه شده). الان دنبالش گشتم پیدا نکردم. اگر موفق به پیدا کردنش نشدید اپ رو حذف و یک بار دیگه نصب کنید موقعی که سوال پرسید گزینه “مجاز برای همیشه” رو انتخاب کنید.

  30. عرفان می‌گوید:

    سلام ممنون از توضیحاتتون،
    ویکی. لوک قبلا کار باهاش راحت تر بود، اخیرا پولی شده و دیگه مسیرها رو بهت نشون نمیده و برای من ارور میده
    اما یه یه. مشکلی در نسخه ای که شما معرفی کردید هست، در نسخه جدید نرم افزار، مسیرها و قلل قله ها رو نشون میده اما خب چون. پولی هست نمیشه دنبال کرد، اما در نسخه قدیمی تر که شما معرفی کردید و باید فایل gps رو دانلود کنیم، مسیر همین قله هایی که در نسخه جدید نشون میده رو در نسخه قدیمی‌تر نشون نمیده، توی سایت هم سرچ کردم نیاورد، مثلا قله چمن زشک خراسان توی نسخه جدید اپلیکیشون نشون میده، اما در سایت فایل gps وجود نداره که اونو دانلو د کنیم و در نرم افزار قدیمی تر قرار بدیم

  31. سید یدالله طهوری می‌گوید:

    سلام آقا نیما
    ممنون از آموزش خوبی که تهیه کردید،مسل همیشه عالی❤❤❤❤

  32. علی ارجمند می‌گوید:

    سلام دوست من واقعا توضیحاتتون عالی بود فقط من متوجه عملکرد اون چراغ سه رنگ نشدم میشه یک توضیح بدید که شبیه چراغ راهنمایی هست

  33. فرهاد نوری می‌گوید:

    سلام جناب اسماعیلی از مطالب شما خیلی استفاده کردم. من هم یک روش مسیر یابی با استفاده از برنامه gpxviewer pro تونستم پیدا کنم که در کوه پیمایی خیلی کمکم کرد. اگه خواستین جزئیات رو واستون به صورت مشروح توضیح میدم. ارادتمند شما نوری

  34. فرامرز فتحی می‌گوید:

    سلام
    وقت بخیر جناب آقای اسماعیلی بزرگوار

    سپاس از وقت وانرژی که میزارین جهتت دانش افزایی جامعه کوهنوردی وبا حوصله جزئیات رو شرح میدن که خیلی کمک میکنه به عنوان یک منبع مطمئن
    علاوه بر نرم افزار های که شما زحمت کشیدن که معرفی کردین که من شخصا Wikiloc رو استفاده میکردم ولی خوب دیگه نشد اکانت رو شارژ کنم از نرم افزار دیگه استفاده کردم که اسمش KOMOOT هست
    ممنون میشم شما که این مباحث روتخصصی تر آنالیز میکنین نصب کنین و تجربیات رو با ما به اشتراک بزارین
    به شخصه استفاده کردم خیل عالی بود ضمن اینکه راهنمای صوتی آفلاین البته بهزبان انگلیسی داره که از مسیر خارج بشین آلارم میده و دقت رو با چی پی اس چک کردم خطا نداشت

    ارادتمند

    • نیما اسماعیلی می‌گوید:

      سلام. ممنونم از ابراز لطف شما.
      من کوموت رو نصب و یکی دو برنامه استفاده کردم.
      دو تا ایراد مهم درش دیدم:
      ۱. نقشه ماهواره ای نداره. یعنی رایگان و برای ایران ساپورت نمیکنه.
      ۲. در ارتفاع سنجی خطا داره. بین ۲۰ تا ۴۰ متر. (هر چه ارتفاع بالاتر میره خطا بیشتر میشه)
      با همین دو ایراد از لیست گزینه های من خارج شد.
      در بقیه موارد مشکل خاصی نداشت و خوب بود.

      موفق باشید

  35. محمد رضا مسرور می‌گوید:

    سلام و عرض ادب دارم خدمت جنابعالی و سایر عزیزان علاقه مند به طبیعت گردی و کوه نوردی ، بزرگوار اگر امکانش هست آموزش استفاده از کاملترین نرم افزار مسیر یابی و ثبت مسیر رو انتشار بدین ، قابلیت های این نرم افزار که تحت عنوان gaia gps شناخته می شه بدین شرح است :
    امکان ساخت اکانت به صورت رایگان و با یک ایمیل ،بازیابی مسیرها و نقاط ثبت شده در دیگر دیوایس ها از طریق اکانت ، گزینه open و import به طور نامحدود، ثبت و اشتراک گذاری اطلاعات مسیرها و نقاط با پشتبیانی از زبان فارسی ، امکان جست و جوی مسیرها ، نقاط و آدرس ها از داخل برنامه و دانلود برای استفاده آفلاین ، ایمپورت و وارد کردن نامحدود مسیرها و نقاط ضبط شده توسط دیگران و انطباق آن بر تصاویر ماهواره ای ،دانلود تمام تصاویر ماهواره ای و تلفیق شده با نقشه های وکتوری توپوگرافی ، نمایش نقشه های مسیرهای کوهنوردی ،منحنی میزان و تصاویر satellite در قالب یک نقشه به همراه نام ارتفاعات و غیره ، استفاده آفلاین از تمامی امکانات . ضمنا هیچکدام از باگ های ویکی لاک و غیره رو نداره ،صفحه هم که خاموش باشه به ضبط ادامهمی ده ،قابلیت اشتراک گذاری مسیر و نقاط همبا فرمت های مختلف نظیر gpx و kml وجود داره ، دقیقا مثل ویکی لاک قدیمی می تونید سرچ کنید و از مسیرهای دیگران استفادا کنید و مسیرها رو با اطلاعات کامل به اشتراک بگذارید در سایت برنامه ، حتی می تونید از طریق واتس اپ و غیره برای دیگران ارسال کنید ، می تونه بهترین جایگزین برای تمامی این نرم افزارها باشه و دغدغه تمام کوهنوردها ،طبیعت گردها و آفرودباز ها رو رفع کنه اگر استفاده اش رواج داده بشه ، در آمریکا هم استفاده فراوانی داره
    فقط توجه داشته باشید که حتما نسخه م . و . د شده از سایت farsdroid دانلود د نصب بشه تا از تمامی امکانات بهره مند بشید ، با تشکر

    • نیما اسماعیلی می‌گوید:

      سلام ممنون برای معرفی. حتما نصب و بررسی میکنم
      —-
      پی نوشت ۱۴۰۱.۱۰ : گایا جی پی اس رو نصب و این مدت استفاده کردم. می تونم بگم یکی از کامل ترین و کم نقص ترین اپ ها در این زمینه هست. لینک آموزش رو هم توی همین صفحه گذاشتم. با تشکر

  36. مسعود می‌گوید:

    سلام
    تشکر از مطالب مفیدتون.
    میشه کانالهای تلگرامی برای دریافت فایلهای gpx رو معرفی بفرمایید

  37. حمید می‌گوید:

    ُلام جدیدا میگه نرم افزار باید به روز شود و اجازه لاگین نمیدهد

  38. Ashley Jones می‌گوید:

    I always used to read post in news papers but now as I am a user of web therefore from now I am using net for articles or reviews, thanks to web.

  39. مریم می‌گوید:

    درود. از توضیحاتتون استفاده کردم و مشکلی که داشتم حل شد. خیلی کامل و عالی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *