کفش کوهنوردی ایرانی

راهنمای خرید کفش کوهنوردی ایرانی

پی نوشت، آذرماه 1399:

مقدمه:

کفش های معرفی شده در این پست چون برای سال 91 هست شاید خیلی هاشون الان دیگه موجود نباشن. اگر بخوام یک توصیه به روز برای خرید کفش داشته باشم، گزینه اول کفش کوه قارتال مدل سهند هست (برای کوهنوردی سه فصل و زمستانه سبک) و برای کوهپیمایی سبک در حد دربند و درکه و یا قله سبک جسته و گریخته کفش کوه آسیا رو پیشنهاد می کنم. کفش بسیار خوبی هست با توجه به قیمت مناسبش. البته آسیا کفش های جدیدتر و به روزتر هم زده که می تونید اونها را هم مد نظر داشته باشید.

کفش سیمپا هم یک مدل شبیه آسیا 209 داره که از کیفیتش اطلاعی ندارم اما بنظر میرسه که اونم کفش خوبی باشه.

کفش کوهسار مدل های قشنگی داره میزنه اما از کیفیتش اطلاعی ندارم.

کفش کوهیار امسال یکی از دوستان خرید که کیفیت خوبی نداشت و زیره از کفش داشت جدا میشد که برد تعمیر.

کفش لاوان چند سال اخیر دیگه پای کسی نمی بینم در حالی که سالهای قبل خیلی ها از این کفش می خریدن. از جمله خود من که دو مدل از این کفش رو خریدم و هردوشون پشت پام رو میزدن. در عین حال یکیشون زیره ش زود خراب شد (شن اسکی که رفتم کناره ش شکافت) و اون یکی هم بعد از یک سال چسب زیره اش داشت باز میشد که گذاشتمش کنار.

قیمت روز قارتال سهند 700 ه.ت و آسیا مدل 209 یا مشابه فکر کنم حدود 400 ه.ت باشد.


کفش کوهنوردی مهمترین آیتم برای هر کوهنورد است. اگر بودجه تان به خرید کفش خارجی و برند نمی رسد، برای شروع می توانید سری به فروشگاههای کفش ملی، بلا و امثالهم بزنید و پوتین های چرمی بخرید. یا کفش های کوه تبریز مثل کسری و امثالهم در منیریه و یا بهتر از همه اینها از کفش کوه آسیا مدل های 209 و 210 (نمایندگی منیریه) شروع کنید. قیمت همگی اینها در حال حاضر (سال 97) زیر 200 ه.ت است. ترجیحا برای خرید کفش کوه ایرانی زیاد هزینه نکنید. تجربه چند ساله من برای خودم و دوستان همنوردم این است که کفش کوه ایرانی (حتی برندها و آنها که ظاهر شکیلی دارند)، گذشته از مسائل مهم از جمله دوام، ضدآب بودن، ارگونومی و غیره، ممکن است پایتان را بزند. به اصطلاح بگیر نگیر دارد!
هر گاه مطمئن شدید که قرار است به کوهنوردی تان ادامه دهید در اولین فرصت کفش کوه خارجی بخرید. کفش کوه خارجی برند و رده اول مثل Lowa لووا و یا Scarpa اسکارپا از 800 تا 1.200 و بالاتر و رده دوم مثل ترزتا Trezeta و گری اسپورت GriSport از 500 تا 800 و بالاتر. کفش های کوهپیمایی با برند چینی هامتو Hummto (کتانی ساقدار یا بدون ساق) هم با قیمت حدود 200 ه.ت برای کوهپیمایی، دویدن و پیاده روی کفش های خوش ساخت و محکمی بوده و برای برنامه های سبک در مسیرهای هموار مناسب هستند. دو مدل از کفش های ملی در ذیل گزارش آمده است.

نکته مهم: قانون سایز کفش کوه این است که باید یک شماره بزرگتر بردارید تا در حین برنامه که پاهایتان کمی متورم می شود نوک انگشهای پا به جلوی کفش برخورد نکند. متاسفانه کفش های ایرانی مثل کفش های خارجی نیم شماره ندارند. اگر یک شماره بزرگتر پوشیده و دیدید که آزادی کمی دارد سراغ مدل دیگر و یا برند دیگر بروید. اگر نه که حتما دو سایز بزرگتر بردارید و از یک کفی بیشتر استفاده کنید.

نکته قابل توجه در سایزینگ کفش های کوه ایرانی این است که اگر شماره پایتان رند باشد قائدتا با یک شماره بزرگتر حل می شود. مثال پای شهری 43 => کفش کوه: 44 . ولی اگر پای شما 43.5 باشد احتمالا با خیلی از کفش های ایرانی به مشکل می خورید. یعنی 44 برمی داید کوچک است و 45 بزرگ! و شاید مجبور شوید به سراغ کفش های خارجی بروید که نیم شماره هم دارند.

نکته مهم دیگر اینکه در هنگام خرید کفش کوهنوردی اصلا به شماره کفش دقت نکنید. هر کفشی ارگونومی و قالب خودش را دارد. از نظر حسی یک شماره بزرگتر از پایتان بردارید نه با تکیه بر شماره کفش. اگر از فروشگاههای کوهنوردی کفش بخرید، فروشنده های با تجربه روش ها و تکنیک هایی دارند که در برداشتن سایز مناسب به شما کمک می کنند. مثل روش فرو بردن انگشت پشت پای شما و یا ایستادن روی سطح شیب دار و …

به تجربه دریافتم که حتی کفش های برند خارجی هم سایزشان با یکدیگر متفاوت است. مثلا پای من 43.5 است. Lowa Tibet سایز 44.5 که الان دارم استفاده می کنم کاملا به پایم سایز و مناسب است (حتی 0.25 آزادتر). کفش Bestard spider K اسپانیا سایز 44.5 که کفش قبلیم بود تنگ تر از لووا بوده و با جوراب زمستانی برایم تنگ می شد و در مورد کفش اسکارپا هم یکی دو نمونه که در فروشگاه تست کردم 44.5 کاملا به پام کوچک بود.

کفش های چینی سبک و ارزان مثل SEDAR نیز برای شروع و برنامه های سبک تر می توانند گزینه خوبی باشند. این کفش و کفش آسیا برای خانمها نیز مناسب هستند.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید کیسه آب

راهنمای انتخاب سایز کفش کوهنوردی:

در مورد انتخاب سایز کفش های کوهنوردی همیشه سعی کنید حدود یک تا دو سایز (بسته به قالب کفش) بزرگتر از سایز کفش های شهری خود را انتخاب کنید. برای تست اندازه بودن کفش ابتدا بندهای کفش را به طور کامل باز کنید سپس انگشتان پای خود را کاملا به جلو هل دهید تا جلوی کفش را لمس کنند، اکنون باید بین پشت پا و کفش به اندازه یک انگشت فاصله باشد. این فاصله برای این است که به هنگام پایین آمدن از کوه انگشتان پا به جلوی کفش برخورد نکنند و آسیب نبینند. اگر انگشت به سختی وارد می شود، کفش برای کوهنوردی کوچک است.


کفش کوه قارتال. مدل سهند: (99.05.25)

کفش کوه قارتال. مدل سهند

کفش کوه قارتال. مدل سهند

درباره کفش کوه قارتال اینجا بخوانید


کفش کوهنوردی پایار، مدل فالکن، سه فصل، زیره ویبرام

فروش در فروشگاه پایار، خیابان منیریه، روبروی خیابان صنیعی پور
(قیمت: 110-120 هزار تومان، زمستان 1390)
قیمت: 230 هزار تومان، خرداد 92
قیمت: 330 هزار تومان، مردادماه 1394

کفش کوهنوردی پایار، مدل فالکن

کفش کوهنوردی پایار، مدل فالکن

محاسن: جنس و دوام خوب، زیره پردوام

معایب: زیره با آج کم و نامناسب برای زمستان، نفوذ آب در زمستان

* این کفش رو خودم حدود یک سال و نیم هر هفته پوشیدم و همه نوع برنامه از سبک تا سنگین رو باهاش رفتم. با توجه به قیمت و کارایی که برای کفش تعریف شده، کاملا ازش راضی بودم. این کفش سه فصله بوده و زیاد مناسب زمستان نیست و مقاومت نفوذش در برابر اب و برف کمه. البته در برنامه های کوتاه و یا برنامه هایی که برف خیلی شل نباشه جواب میده. اما همانطور که اشاره شد به علت آج کم زیره، روی برف و یخ سر میده که باید با این مشکل کنار بیایید و یا ترجیحا از یخ شکن و کرامپون استفاده کنید.

* کفش پایار یک مدل زمستانه هم داره که ظاهرش کمی محکم تر و در مقابل نفوذ آب مقاومتر هست.

————————————————————

پی نوشت (10 آذر 93):

کامنت یکی از دوستان:

سلام جناب اسماعیلی
خواستم که یه کفش دیگه بخرم با نوشته های شما اولویت کفش ایرانی برام پایار هست که الان 300 تومن هست البته همونطوری که گفتین برای زمستان خوب نیست.
گزینه های دیگرم کفش لوا مدل رنگیت هست که قیمتش بالای 700 تومن هست و دیگه کفش گری اسپرت مدل 11613 هست که قیمتش بالای 600 هست که خوب قیمتشون تقریبا بالاست.
http://www.donashop.blogfa.com/cat-17.aspx
حالا خواستم نظرتون رو بپرسم که کدومو بگیرم تا بتونه سه فصل رو کار کنه و احیانا تو زمستون هم خوب کار کنه؟
البته یه سوال هم برام پیش اومده که علت انتخاب کفش های ایرانی توسط شما که همیشه تو کوه هستین چیه ایا فقط مساله پولش هست یا اینکه کفش خارجی هم برای خودتون برای توی برف خریداری کردین؟ با این تفاسیر میشه نظرتون رو بفرمایید؟
پاسخ:
سلام وقت بخیر
در مورد کفش کوه اگر بودجه تون اجازه میده شک نکنید که کفش کوه خارجی بهتره. من هم بخاطر محدودیت بودجه کفش ایرانی گرفتم. و البته تا قبل از این نظرم در مورد خرید کفش ایرانی و حمایت از تولید داخلی مثبت بود اما الان با تجربه چند کفش ایرانی کمی نظرم برگشته!
مثلا الان هر دو کفش لاوان که گرفتم پشت پام رو میزنه! و دومی رو با پوشش یک لایه روی نقطه مورد نظر مشکلش رو تا حدود زیادی رفع کردم. (البته پا تا پا هم فرق میکنه). کفش دوم، لاوان مدل آگرین با زیره آیس ترک که گرفتم (زیره حتما باید زیره کوهنوردی مثل مدل آیس ترک باشد)  واقعا کفش محکم و خوبیه و یک سال که پوشیدم آخ نگفته جز مشکلی که پشت پام رو میزنه و همانطور که گفتم پا تا پا فرق میکنه و شاید همه پاها رو نزنه. (رجوع به این پست)
اما کفش پایار خداییش کفش راحتی بود و اصلا باهاش مشکل نداشتم اما لایه گورتکس نداره و اصلا ضد آب نیست. ضمن اینکه زیره کفش پایار ضمن اینکه ویبرام هست کمی ضعیفه و بعد از 1.5 سال (هر هفته برنامه) کامل سابیده شد. البته با توجه به قیمتش توقع بیشتر از این هم نمیشه ازش داشت.
اما توجه داشته باشید که وقتی شما کفش 700 تومانی لوا میخرید، هم کفش بهتری هست و پاتون توش راحته و هم اینکه حداقل دو برابر کفش 300 تومنی ایرانی عمر میکنه. پس پولتون رو دور نریختید.
در نهایت پیشنهاد من برای شما همون کفش لوا هست. من این مدلش رو نمیدونم اما مدل بالاترش رو دو تا از دوستانم دارن که الان حدود یک میلیون تومان قیمتشه و خیلی کفش خوبی هست. در کل لوا کفش های خوبی هستن.موفق باشید

(معرفی کفش لاوان، کوهیار و آسیا در ادامه مطلب)

========================================

کفش کوهنوردی لاوان، مدل آگرین

سه فصل، زیره ویبرام، دارای لژ لاستیکی جلو و عقب
فروش در فروشگاه درفک و سایر فروشگاههای کوهنوردی منیریه
(قیمت: 230 هزار تومان، پاییز 1391)
قیمت: 298 هزار تومان، مهرماه 92
* فقط برای کوهپیمایی و برنامه های کوهنوردی سبک

کفش کوهنوردی لاوان، مدل آگرین

کفش کوهنوردی لاوان، مدل آگرین

زیره کفش برای برنامه های کوهنوردی متوسط و سنگین که با سنگ درگیر است ضعیف بوده دچار سایش و حتی پارگی در ناحیه جلوی کفش خواهد شد. (مشکلی که برای کفش خودم درست شد. بعد از هشت ماه استفاده زیره کفش پاره شده و غیر قابل استفاده شد.

بیشتر بخوانید:  راهنمای کوهنوردی برای مبتدی ها

محاسن: طراحی به روز و شیک، وزن کم

معایب: زدگی پشت پا از ناحیه دوخت در هنگام صعود. (راه حل رفع مشکل: رجوع شود به این لینک)

جنس لژ لاستیکی جلوی کفش خشک و ضعیف بوده و دارای دوخت می باشد، در برخورد با سنگ و به مرور زمان از لبه ها پاره و یا لب پر می‌شود.

پی نوشت 28 شهریور 93:

هفته گشذته که منیریه بودم، این کفش رو در فروشگاه درفک دیدم با زیره بهتر (مثل زیره آیس ترک) به قیمت 358 هزار تومان. با زیره جدید قطعا ضعف زیره این کفش باید برطرف شده باشه و بشه در برنامه های کوهنوردی هم ازش استفاده کرد.

——————————————–

کفش کوهنوردی لاوان، مدل آوات

سه فصل، زیره ویبرام، دارای لژ لاستیکی جلو و عقب
فروش در فروشگاه درفک و سایر فروشگاههای کوهنوردی منیریه
قیمت: 375 هزار تومان، مهرماه 92
* فقط برای کوهپیمایی و برنامه های کوهنوردی سبک

کفش کوهنوردی لاوان، مدل آوات

کفش کوهنوردی لاوان، مدل آوات

زیره کفش برای برنامه های کوهنوردی متوسط و سنگین که با سنگ درگیر است ضعیف بوده و مناسب نمی باشد.

* این کفش با زیره مدل آیس ترک هم برای مدتی تولیده شده. مدل آوات با زیره آیس ترک در واقع یک درجه این کفش را ارتقا داده و تبدیل به کفش مناسب برای کوهنوردی و برنامه های سنگینتر می شود.

بنده این کفش رو مهرماه 92، با زیره آیس ترک با همان قیمت 375 هزار تومان خریداری نموده و دارم استفاده می کنم. علت تولید این کفش با زیره آیس ترک بنا به گفته مدیریت تولیدی لاوان، عدم تامین زیره اصلی آوات بوده است. اینکه آیا هنوز هم با زیره آیس ترک تولید می شود یا در فروشگاهها موجود هست یا نه اطلاعی ندارم. اما زیره آیس ترک مخصوص کوهنوردی بوده و به مراتب بهتر و محکم تر از زیره اصلی آوات هست که این تغییر به نفع خریدار است. اگر به عکس‌ها توجه کنید فرق زیره آوات با آیس ترک مشخص است.

محاسن: طراحی به روز و شیک، لایه ضد آب گورتکس که برای برنامه‌های یک روزه جواب می دهد.

معایب: زدگی پشت پا از ناحیه دوخت در هنگام صعود. (راه حل رفع مشکل: رجوع شود به این لینک)

—————————————————

کفش کوهنوردی لاوان، مدل آیس ترک

چهار فصل، زیره ویبرام، دارای لژ لاستیکی دور تا دور
فروش در فروشگاه درفک و سایر فروشگاههای کوهنوردی منیریه
قیمت: 430 هزار تومان، مهرماه 92
* کفش ویژه کوهنوردی و برنامه‌‌های قله

کفش کوهنوردی لاوان، مدل آیس ترک

کفش کوهنوردی لاوان، مدل آیس ترک

در مورد این کفش چون بنده استفاده نکردم، نظر و توصیه ای ندارم. این مدل برخلاف مدلهای آگرین و آوات که فقط مخصوص کوهپیمایی هستن، برای کوهنوردی چهار فصل مناسب بوده و زیره آن محکم تر و دارای آج مناسب برای حرکت روی برف و یخ هست.

لینک این کفش در سایت لاوان

———————————————-

کفش کوهنوردی آسیا، مدل های 209 و 210، سه فصل

قیمت:

65 هزار تومان، زمستان 1390)
105 هزار تومان، خرداد 92

260 ه.ت ، پاییز 97

رویه چرم، زیره pu، داری لژ چرمی پنجه و پاشنه

نشانی فروشگاه کفش آسیا: خیابان ولیعصر، میدان منیریه، نبش خیابان ابوسعید، پلاک 105، کفش آسیا.
تلفن تماس: 66408419 – 66451103
فروشگاه رهبر در منیریه نیز معمولا یکی دو مدل از این کفش را دارد.

* این کفش با توجه به قیمتش کفش مناسبیه. برای کوهپیمایی و کوهنوردی سبک، سه فصل

کفش کوه آسیا - مدل 209

کفش کوه آسیا – مدل 209

کفش کوه آسیا - مدل 210

کفش کوه آسیا – مدل 210

———————————————

کفش کوهنوردی کوهیار

این کفش در دو مدل ساق بلند و ساق کوتاه تولید میشه. این کفش رو نخریدم اما یک روز بصورت امانی در یک برنامه 8 ساعته زمستانی پام بود و با توجه به قیمت و ایرانی بودن کفش بنظرم میشه نمره قبولی رو بهش داد. ظاهر کفش کوهیار کمی ساده تر و خشن تر از کفش های پایار و لاوان هست و لایه گورتکس هم نداره (تا جایی که یادمه). با زدن پی شتر به لایه چرمی کفش میشه تا حدودی از نفوذ آب به داخل در برنامه های یک روزه جلوگیری کرد. اما توجه داشته باشید که به هر حال بیش از 4-5 ساعت نمیتونه مقاومت کنه و اگر برنامه طولانی و برف شل باشه در پایان برنامه حتما پاهای شما خیس خواهند بود. تجربه ای که من در همان یک روز با این کفش داشتم.

قیمت: 250 هزار تومان، خرداد 92

قیمت: 350 هزار توامان، مرداد 1394

کفش کوهنوردی کوهیار

کفش کوهنوردی کوهیار

—————————————————–

نکته 1: کفش کوه رو همیشه یک سایز بزرگتر از سایز پاتون انتخاب کنید و در انتخاب سایز از فروشنده هم کمک بگیرید.

نکته 2: توجه داشته باشید که کفش تا لایه گورتکس نداشته باشه ضد آب نمیشه. چون چرم تا یک حدودی میتونه در مقابل نفوذ آب مقاومت کنه و بعد از چند ساعت آب رو به خودش جذب کرده و به داخل نفوذ خواهد کرد.

* همیشه گفته اند که کفش قلب دوم کوهنورد است. توصیه میکنم که اگر مشکل مالی ندارید، کفش خوب خریده و به قیمت آن توجه نکنید. اما اگر محدودیت هزینه داشته و برنامه های شما در حد گل گشت، کوهپیمایی و یا کوهنوردی گاه به گاه و سبک بوده و نمی خواهید فعلا زیاد هزسنه کنید، می توانید سری به فروشگاه برندهایی مثل: ملی و بلا بزنید و یک کفش کیکرز (کفش ساق دار) تهیه کنید که قیمتشان هم معمولا مناسب و زیر 100 هزار تومان (برای سال 92) است. یکی از کفش هایی که می توانم معرفی کنم کفش مدل «پایارا» ی کفش بلا است که با توجه به قیمت 55 هزار تومانی (بهار 92) واقعا مناسب و عالی هست. البته همانطور که گفتم فقط در حد کوهپیمایی و کوهنوردی سبک آنهم به علت محدودیت هزینه.

بیشتر بخوانید:  مشکل کفش کوه لاوان

مشکل این کفشها که در واقع کفش کوه نیستند این است که به علت ساق نسبتا کوتاه و ساختار نه چندان محکمشان، پا داخل کفش فیکس و محکم نبوده و کوهنورد احساس امنیت نمی کند. احتمال پیچیدگی پا در هنگام استفاده از این کفش ها تا حد زیادی افزایش می یابد.

ایراد مهم دیگری که بر کفش های غیر استاندارد وارد است این است که زیره کفش سفت بوده و ضربات مسیر را به پا و زانو منتقل می کند. این کفش ها می توانند در دراز مدت آسیب های جبران ناپذیری به زانوها و حتی ستون فقرات کوهنورد وارد کنند.

 

کفش کوهنوردی کسرا (تبریز)

سه فصل، زیره ویبرام، دارای لژ لاستیکی جلو
فروش در فروشگاه درفک
قیمت: 180 هزار تومان، مرداد 1394

کفش کوهنوردی کسرا

کفش کوهنوردی کسرا

توضیحات:

این کفش رو دو نفر از دوستان استفاده کرده و راضی هستند. کفش خوب و محکمی بنظر میرسه و یکی از محاسنش این هست که قسمت جلو و جانب کفش یک تکه بوده و دوخت نداره. اینطوری هم محکم تر هست و احتمال باز شدن دوخت در اثر برخورد با سنگ و به مرور زمان نیست و هم اینکه در زمستان نفوذ آب کمتری خواهد داشت. داخل کفش از لحاظ تودوزی و کیفیت کار داخل به پای کفش لاوان نمیرسه اما بیرون کفش خیلی قرص و محکم نشان میده و زیره کفش هم دارای آج خوبی هست و ظاهر محکمی داره. بنظر میرسه که کمی کفش خشکی هست و بخاطر همین حتما باید در انتخاب سایز دقت کنید که یک وقت کوچک نشه و پاتون رو نزنه.

توصیه مهمممم: اگر این کفش را یک شماره بزرگتر پوشیده و دیدید که آزادی کمی دارد حتما دو سایز بزرگتر بردارید و از یک کفی بیشتر استفاده کنید. بخاطر خشکی و سفت بودن جلوی کفش اگر آزادی کافی نداشته باشد در طی برنامه وقتی که پاهایتان کمی متورم شد به جلوی کفش برخورد کرده و به شدت مشکل ساز می شود که آنوقت باید به فکر کفش دیگری باشید. تجربه من با این کفش که پس از دو جلسه گذاشتمش کنار! در حالی که داخل فروشگاه که پام کردم یک شماره بزرگتر و در ظاهر سایز بود.

در کل با توجه به تجربه دو نفر از دوستان، اگر این کفش را سایز مناسب بردارید کفش خوب و محکمی بوده و نسبت به قیمتش می ارزد.


نمونه هایی از پوتین مردانه ارزان، مناسب کوهپیمایی:
مشابه اینها در برخی فروشگاهها از جمله کفش ملی پیدا می شود. نمونه کفش ملی را یکی از دوستان مدتی استفاده می کرد و راضی بود.

کفش ملی - مدل آلاشت

کفش ملی – مدل آلاشت – 133 ه.ت – تیرماه 97

کفش ملی - مدل ماهان بت

کفش ملی – مدل ماهان بت – 155 ه.ت تیرماه 97

 

دو مدل دیگر موجود در بازار (غیر کفش ملی):

 

این کفش رو هم یکی از دوستان خریده و راضی هست:

کفش کوهنوردی تن تاک (نوید بهمن) به قیمت 100 ه.ت ، نوروز 97

کفش کوهنوردی تن تاک

کفش کوهنوردی تن تاک


کفش کوهنوردی سیمپا:

این کفش رو من اخیرا (زمستان 97) در بازار دیدم و اطلاع خاصی ازش ندارم. ظاهرش بد نیست.

کفش کوهنوردی سیمپا ، SIMPA

کفش کوهنوردی سیمپا ، SIMPA


پی نوشت، مهرماه 1401

معرفی کفش کوهنوردی چکاد، بک پکینگ، مدل دماوند:

این کفش رو اخیرا پای یکی از دوستان دیدم. چند برنامه ای پوشیده و راضی هست. کیفیت و دوامش هنوز مشخص نسیت اما ظاهر کفش اوکیه و پا رو هم نمیزنه.

یک نکته مهم در مورد کفش های بک پکینگ زمستانه اینه که آیا قابل استفاده در تابستان هم هستن یا خیر؟ مثلا در مورد کفش زمستانه قارتال مدل ساوالان این کفش بخاطر سفت و سخت بودن بنظرم به هیچ وجه برای تابستان راحت نیست. اما کفش چکاد دماوند رو دوستمون تابستان داره استفاده میکنه و مشکلی نداره. این نظر کاملا شخصی و سلیقه ای هست. خودتون باید از نزدیک ببینید وبپوشید و تجربه کنید. 

قیمت مهرماه 1401: 1.950 م.ت

کفش کوهنوردی چکاد، بک پکینگ، مدل دماوند

کفش کوهنوردی چکاد، بک پکینگ، مدل دماوند

موفق باشید


لینک های مرتبط:

مقایسه کفش های سیمپا، آسیا، پایار و لاوان: (وبسایت انجمن گردشگران ایران)

راهنمای خرید و نگهداری کفش کوه: (وبسایت کوهنوردان زرشتی ایران)


جمع بندی:

در مورد کفش های ایرانی، کفشی که پای چند نفر از همنوردان بوده و با اطمینان میتونم بگم که نسبت به قیمتش خوبه، کفش آسیا هست. خرید این کفش رو به مبتدی ها و اونهایی که تفریحی کوهنوردی می کنند توصیه می کنم.

هرچند که از برخی از کفش های ایرانی فیدبک منفی گرفتم و یا استفاده کردم و راضی نبودم اما نمیشه به طور قطع گفت که فلان برند کفش بدی هست. بسته به زمان تولید و متریالی که استفاده میکنند و همچنین پای شخص می تونه برای برخی خوب جواب داده و راضی باشند.


توصیه: اگر دنبال کفش ایرانی (خصوصا غیر برند و قیمت مناسب) هستید، یک سری به گمرک بزنید. فروشگاههای لوازم کوهنوردی اطراف میدان گمرک (بیشتر به سمت میدان قزوین، سمت راست) مدل های فراوانی از کفش های کوه ایرانی و حتی خارجی دارند.


مطالب مرتبط در همین سایت:

راهنمای خرید کفش کوهنوردی خارجی

معرفی مسیرهای کوهپیمایی شمال تهران

راهنمای کوهنوردی برای مبتدی ها

آموزش نرم افزار ویکی لاک wikiloc

درباره نیما اسماعیلی

نیما اسماعیلی * متولد: 9 اسفند 54 * محل سکونت: تهران * تحصیلات: مهندسی مکانیک
این نوشته در مطالب آموزشی و دانستنی های کوهنوردی ارسال و , , , , , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

۲ دیدگاه دربارهٔ «کفش کوهنوردی ایرانی»

  1. سعید می‌گوید:

    سلام عالی بود فقط بروز رسانی نشده بود خواهشا بروز رسانی کنید

  2. Ali می‌گوید:

    سلام، تجربه شخصی من در خصوص کفش های کوهنوردی ایرانی :
    ۶ سال کفش کسری:
    داشتم و واقعا زیره قدرتمندی داره و اصلا با اینکه هر هفته باهاش کوه رفتم اسیب ندیده و صاف نشده. تجره سبلان و چندین قله مرتفعو باهاش دارم. دست اخر از طرفین کفش رویه در محلی که پنجه پا خم می شه پاره شد. واقعا کفش محکمیه. اما قالب کفش اصلا طبی و خوش فرم نیست و کفش سنگینی برای سه فصل محسوب می شه خصوصا وقتی به زیره کفش گل بچسبه . پس مزایا استحکام و زیره فوق العادش بوده که خیلی قدرتمنده‌ . معایبش راحت نبودن کفش در قیاس با کفش های خارجیه. اما در کل کفشیه که با استفاده عادی حداقل ده سال می شه پوشید مگر اینکه هر هفته استفاده بشه تو برنامه های نیمه سنگین .
    کفش اسنوهاوک مدل هوراز:
    تصمیم به خرید داشتم و پوشیدم . به لحاظ وزن و راحتی و طبی بودن قالب در تست اولیه عالی بود اما مطمئنا استحکام کفشی مثل کسری رو در زیره و رویه نداره. اما برای پا قلب دوم بدن به نظر کفش خوبی میاد. اگر تصمیم به خرید داشتید حتما از کسانی که استفاده کردند در برنامه ها بپرسید.

    من کفش اسنوهاوک مدل هورازو تو یه فروشگاه پوشیدم و به محض پوشیدن متوجه تفاوت آشکار راحتی این کفش با کفش خودم شدم. تو یه سایت هم که یادم نیست سایت رسمی خودش بود یا نه در خصوص قراردادش با شرکت ویبرام خوندم. کفش خوبی به نظر میاد و اگر بحث استحکامشم ثابت بشه از کفشای ایرانی بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *