مسیر کوهنوردی گلابدره

گزارش مسیر کوهنوردی گلابدره تهران

تاریخ اجرا: جمعه 1390/02/09

نفرات شرکت کننده: نیما اسماعیلی، جلال حیدری، …

مدت زمان: 1.5 ساعت تا آبشار


گلابدره تهران: Tehran – Golabdareh

گلابدره از جمله ییلاق‌های خوش آب و هوای شمال شرقی شهر تهران است‌. جدا از ساکنان محلی، مسیر کوهستانی گلاب‌دره، هر هفته میزبان کوه‌نوردانی است که راه خاکی و خلوت آن را انتخاب می‌کنند. دلیل نام گذاری این دره وجود فراوان درختان سیب گلاب خودرو در این دره بوده است.

مسیر کوهنوردی گلابدره

مسیر کوهنوردی گلابدره

آدرس مسیر کوهنوردی گلابدره:

میدان تجریش ، میدان (چهار راه) قدس ، خ دربند ، خ گلابدره


بقیه در ادامه مطلب

شرح مسیر و نکات مفید:

ورودی کوه سر یک پیچ تند قبل از محل گلابدره واقع است که خودرو را باید همان اطراف پارک کرده و راهپیمایی را آغاز کنید. ورودی کوه دو مسیر خاکی عریض دارد که هر دو مسیر پس از حدود 500 متر با یک پل به هم متصل میشوند.  اگر از مسیر سمت چپ رفتید باید پس از عبور از سد و آبگیر بتونی از یک پل باریک رد شده و به سمت چپ رفته و از مسیر پاکوب باریک کم کم ارتفاع بگیرید:

مسیر کوهنوردی گلابدره

مسیر کوهنوردی گلابدره

 

همان ابتدای مسیر دره و رودخانه زیبای گلابدره خودنمایی میکند. برای خانواده ها و کسانی که قصد راهپیمایی زیاد ندارند در همین ابتدای مسیر کم و بیش جا برای نشستن و اطراق در کنار رودخانه پیدا میشود. ما نیز برای صرف صبحانه در یک مکان با صفا کنار رودخانه اطراق کردیم. با ادامه مسیر کمی بالاتر به یک کافه میرسید که با گذر از جلوی کافه مسیر حرکت همچنان در دره و  کنار رودخانه میباشد.

مسیر کوهنوردی گلابدره

مسیر کوهنوردی گلابدره

 

اگر میخواهید آبشار را ببینید باید از سمت چپ کم کم ارتفاع بگیرید تا پس از پشت سر گذاشتن یک مسیر تند سربالایی و حدود نیم ساعت تا 45 دقیقه پیاده روی به آبشار برسید.

مسیر کوهنوردی گلابدره

مسیر کوهنوردی گلابدره

مسیر کوهنوردی گلابدره

مسیر کوهنوردی گلابدره

 

بالای آبشار اصلی هم یه آبشار کوچک هست که اطرافش جا برای اطراق و احیانا صرف غذا پیدا میشود با ذکر این نکته مهم که آنجا چوب برای درست کردن آتش اصلا در دسترس نبود که به زحمت توانستیم کمی چوب برای جوش آوردن یک کتری آب فراهم کنیم. 

بیشتر بخوانید:  مسیرهای کوهپیمایی شمال تهران

طبیعت زیبای بالای آبشار را در تصویر زیر مشاهده میکنید:

مسیر کوهنوردی گلابدره

مسیر کوهپیمایی گلابدره

 

و این هم آبشار کوچکی که در بالای آبشار اصلی قرار دارد:

مسیر کوهنوردی گلابدره

مسیر کوهپیمایی گلابدره

 

کل مسیر از پای کوه تا پای آبشار حدود یک ساعت نیم پیاده روی بود. (بدون زمان استراحت). در تمام مسیر نیز آنتن همراه اول برقرار بود.

مسیر گلابدره تا پای آبشار که ما طی کردیم بسیار زیبا و دلچسب بود. نیمی از مسیر سبک و با شیب ملایم و نیمه دوم مسیر تقریبا سنگین و با شیب تند بود که در کل کوهپیمایی دلچسبی را بهمراه داشت.

مسیر گلابدره در انتها پس از چند ساعت پیاده روی به اردوگاه کلکچال منتهی می‌شود.

در این مسیر دوستان خوبی برای اولین بار کنارم بودند که حضورشان دلیلی بود برای هر چه زیباتر شدن این روز قشنگ بهاری در دامن طبیعت. ماندگار باشید و زیبا چون طبیعت… همیشه

پایان


مطالب مرتبط:

مسیر کوهنوردی دربند

مسیر کوهنوردی کلکچال (کولکچال)

مدت زمان مسیرهای کوهپیمایی شمال تهران

درباره نیما اسماعیلی

نیما اسماعیلی * متولد: 9 اسفند 54 * محل سکونت: تهران * تحصیلات: مهندسی مکانیک
این نوشته در مسیرهای گردشگری و کوهنوردی تهران ارسال و , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

۵ دیدگاه دربارهٔ «مسیر کوهنوردی گلابدره»

  1. مسعود عاطف می‌گوید:

    من اولین بار این سایت را دیدم و گزارش گذر از این گذرگاه را تا آخر خواندم،اینکه تا آخر خواندم حتملا بدلیل نگارش زیبا ودلنشین نگارنده بوده طوریکه خود را در مسیر کوهپیمایی می دیدم ودر حسرت رفتن بآنجا،اگر چه بدلیل کمی نا رسایی قلبی می ترسم ومعمولا ولنجک را انتخاب می کنم.

  2. احمد ریاضت می‌گوید:

    سلام برای اولین بار مسیر گلابدره را انتخاب کردم برای پیاده روی خیلی از منطقه خوشم اومد منطقه سر سبز مسیرش زیاد سنگین نبود واز همه مهمتر که چشمگیر بود بکر و خلوت بودنش هست که اون منطقه را متمایز میکنه با بقیه مناطق

  3. ارزو می‌گوید:

    سلام،من بیشتر درکه میرم فوق العاده دره زیباییه
    اما الان که کوه گلابدره رو مطالعه کردم میخوام اینجا هم امتحان کنم،ممنون

  4. محمد می‌گوید:

    سلام کسی میدونه شیب تندش چقدر طول میکشه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *