هزینه ماشین در برنامه های گروه

مبنای محاسبه هزینه ماشین در برنامه های گروه:

سلام و عرض ادب خدمت دوستان و همنوردان گرانقدر
در گروه نشاط زندگی، تاکنون هزینه ماشین فقط در برنامه های راه دور و خارج استانی محاسبه و دریافت می شد که آنهم با لطف دوستان بعضا اصلا حساب نمی شد. با توجه به اینکه آوردن ماشین در هر برنامه برای اعضا هزینه هایی از جمله، بنزین، استهلاک، خطر تصادف، جریمه احتمالی و امثالهم و مهم تر از همه خستگی رانندگی و مسسولیت را دارد، لذا تصمیم بر این شد که منبعد در تمام برنامه های گروه هزینه ماشین از نفرات شرکت کننده دریافت و به راننده ها (اعضای گروه که ماشین آورده اند) پرداخت می شود.

1- مبنای محاسبه هزینه ماشین سه برابر هزینه بنزین در هر برنامه است.
مثال: در برنامه آینده (سرکچال) مسافت رفت و برگشت تا دیزین اگر 150 کیلومتر باشد. مصرف ماشین صدی هفت در نظر گرفته می شود که به عبارتی می شود 10 لیتر. پس به هر ماشین 3*10=30 ه.ت کرایه تعلق می گیرد که از نفرات شرکت کننده دریافت می شود. اگر 10 نفر شرکت کننده داشته باشیم با سه ماشین می شود 7 مسافر. سهم هر نفر می شود: 90/7=13 ه.ت
نکته1: اگر مسیر گرفتاری ازجمله خاکی طولانی و کثیف کاری (کارواش لازم) و امثالهم داشته باشد (مثل برنامه دوبرار) کرایه بیشتر محاسبه می شود.
نکته2: ظرفیت نرمال هر ماشین بجز راننده، 2 مسافر است. برای کاهش آلایندگی و کاهش هزینه ها در صورت نیاز به ماشین هایی که ظرفیت داشته باشند یک مسافر بیشتر داده می شود. ماشینی که مسافر بیشتری سوار کند کرایه بیشتر گرفته و اگر ماشینی به دلخواه کمتر از دو نفر سوار کند کرایه کمتر می گیرد.

2- از تمام اعضای ثابت گروه فعلا مبلغ 50 ه.ت علی الحساب بابت تن خواه دریافت می شود که این مبلغ در یک صندوق ذخیره می شود. مورد مصرف این پول بابت کرایه ماشین و هزینه های متفرقه از جمله صرف غذا و یا بستنی و غیره در هر برنامه است. نفراتی که در برنامه مورد نظر شرکت داشته باشد، هزینه ها از تن خواه آنها کسر می گردد.

3- از آنجایی که بیشتر اعضای گروه ماشین دارند، دوستان به صورت چرخشی در برنامه ها ماشین می آورند. بنابراین کم و زیادی و یا نواقص این طرح برای همه بوده که انشاا.. مشکلی نخواهد بود.

این طرح فعلا به صورت آزمایشی اجرا می شود.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را اعلام فرمایید.
با سپاس، نیما اسماعیلی
31 تیر 97

درباره نیما اسماعیلی

نیما اسماعیلی * متولد: 9 اسفند 54 * محل سکونت: تهران * تحصیلات: مهندسی مکانیک
این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال و , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *