قله رندان (آبشار رندان – آبشار تالون)

گزارش برنامه صعود به قله رندان (آبشار رندان – آبشار تالون)

قله رندان از روستای رندان و برگشت از مسیر آبشار تالون

تاریخ اجرا: دوشنبه 18 فروردین 99

ارتفاع قله رندان: 3070 متر

موقعیت جغرافیایی: استان تهران، جاده امامزاده داود

اطلاعات برنامه:

ارتفاع مبدا صعود: 2030 متر (روستای رندان)

مسافت طی شده تا قله: 5 کیلومتر

مسافت کل رفت و برگشت: 9 کیلومتر

مدت زمان صعود: 5.5 ساعت (7.30 تا 13)

کل زمان برنامه: 10.5 ساعت (7.30 تا 18:15)

تایم های اصلی توقف و استراحت: 3 ساعت (صبحانه و قله و ناهار)

گام حرکت: متوسط رو به تند

تعداد نفرات: 2

سختی مسیر (آسان/متوسط/سخت): متوسط

مناسب برای افراد مبتدی و کم تجربه (می باشد/نمی باشد): نمی باشد

قله رندان (آبشار رندان - آبشار تالون)

قله رندان (آبشار رندان – آبشار تالون)

+ دانلود جی پی اس قله رندان (آبشار رندان – آبشار تالون) GPS

توجه: در صفحه دانلود (سایت ویکی لاک) برای دانلود نقاط، گزینه Include locations … را تیک بزنید.

قرار من با ایمان عزیز ساعت 5.45 صبح میدان اول شهران بود. با دو ماشین به سمت جاده امامزاده داود به راه افتادیم. یک ماشین را بالای تالون، جلوی درب نگهبانی اتوبان تهران – شمال پارک کردیم و برگشتیم و ماشین دوم را رندان پارک کردیم. بخاطر داستان کرونا، ابتدای روستا زنجیر انداخته و از ورود گردگشران جلوگیری می کردند که خوشبختانه با کمی اصرار و التماس نگهبان به ما اجازه ورود داد. اگر آخر هفته بود و یا زیاد بودیم قطعا راه نمی داد. به پای آبشار رندان که رسیدیم از پاکوب سمت چپ خود را به بالای آبشار رسانیدم (مسیر قله های لوارک و سرلت). بالای آبشار از پاکوب جدا شده و از سمت چپ مسیر یالی که پای آن قرار داشتیم را به سمت بالا ادامه دادیم. (در جهت شمال). یال در برخی نقاط کمی بد مسیر بود و حدود یک ساعت آخر کمی برفکوبی داشتیم. این یال مستقیم ما را به قله رندان در ارتفاع 3070 متر رساند. روی قله تابلو سفید رنگ “قله رندان – گروه دوست داران طبیعت” نصب شده است که جالب بود روی این قله کمتر شناخته شده. متاسفانه کیفیت تابلو پایین بوده و فکر نکنم دوام چندانی داشته باشد.

فرود: برای فرود از روی خط الراس حدود 5-10 دقیقه به سمت شمال ادامه داده و ارتفاع کم کردیم. حجم برف روی خط الراس زیاد بود اما خوشبختانه نه یخ زده بود و نه زیاد شل که به راحتی قابل عبور بود. سپس از یکی از یال ها که مناسب بود از سمت چپ به سمت دره تالون سرازیر شدیم. تمام یال تا کف دره پوشیده از برف بود که فرود آسانی را برایمان رقم زد. ناهار را داخل دره صرف کرده و در مسیر رودخانه به سمت آبشار تالون حرکت کردیم.

بیشتر بخوانید:  قله کلکچال

نکته: حدود نیم ساعت مانده به آبشار از کف دره جدا شده و از سمت راست ارتفاع گرفتیم و حدود 100 متر بالاتر از داخل صخره ها مجدد به کف دره ارتفاع کم کردیم. پاکوب اصلی دره تالون در اینجا به همین صورت هست که در این فصل خیلی واضح نبود. از کف دره به سمت چپ رودخانه رفته و از داخل یک باغ ادامه دادیم تا به بالای آبشار رسیدیم. به سمت راست رودخانه رفته و از پاکوبی که در سمت راست آبشار وجود دارد خود را به جاده پایین آبشار رساندیم. حدود 5 دقیقه بعد به ماشین رسیدیم و پایان برنامه.

روستای رندان

خط الراس تالون-سرلت-رندان

آبشار رندان

مسیرهای کوهنوردی تهران

این نوشته در مسیرهای گردشگری و کوهنوردی تهران ارسال و , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

۲ دیدگاه دربارهٔ «قله رندان (آبشار رندان – آبشار تالون)»

1. مهدی می‌گوید:

خدا قوت

2. امیر می‌گوید:

اتفاقا ناشاخته بودن باعث تمیز ماندن می شود .