حصارک به فرحزاد

تاریخ اجرا: پنجشنبه 97.12.02
موقعیت جغرافیایی: شمال غرب تهران
مسافت طی شده: 22.5 کیلومتر
مدت زمان برنامه: 11 ساعت (7 صبح تا 6 عصر)

گراف مسیر:

حصارک: 1700 متر، 0 کیلومتر، 7 صبح ** چشمه (صبحانه): 2140 متر، 5.3 ک، 09:00 ** روی یال: 2500 متر، 8 ک، 11:20 ** مرتفع ترین نقطه: 2650 متر، 9.5 ک، 12:40 ** کتل خاکی (دو راهی): 2620 متر، 13 ک، 14:50 ** یونجه زار: 2170 متر، 16.2 ک، 16:30 ** فرحزاد: 1650 متر، 22.5 ک، 18:00

برای مشاهده تصویر در سایز واقعی بر روی آن کلیک نمایید.

حصارک به امامزاده داود

مسیر پیموده شده – حصارک به فرحزاد

+ دانلود جی پی اس مسیر حصارک به فرحزاد

توجه: در صفحه دانلود ویکی لاک، برای دانلود شدن نقاط مسیر همراه با فایل، گزینه
Include locations displayed on map. را تیک بزنید.

ساعت 7 صبح از بالای محله حصارک، خ آبرسانی استارت زدیم. ساعت 9 صبح برای صبحانه پای چشمه اصلی توقف کردیم. در ادامه حدود 200 متر بعد از محل صبحانه به دوراهی رسیدیم که سمت چپ مسیر صعود به قله بند عیش و سمت راست مسیر امامزاده داود هست که ما مسیر سمت راست را در پیش گرفتیم. با حرکت در مسیر پاکوب ساعت 11:20 به روی یال (خط الراس) رسیدیم و در مسیر جاده خاکی (حصارک – امامزاده داود) قرار گرفتیم. در مسیر جاده، با گردش به چپ و در جهت شمال به سمت امامزاده داود حرکت کردیم. ساعت 12:40 از بلندترین نقطه مسیر که در ارتفاع 2650 متر عبور کردیم (محدوده زیر قله فرعی ؟) تمام مسیر تا کتل خاکی پوشیده از برف بود که حدود یک ساعت آخر برفکوبی هم داشتیم. ساعت 14:50 ، پس از طی 13 کیلومتر به کتل خاکی در ارتفاع 2620 متر رسیدیم. در اینجا مسیر مستقیم (جاده قدیم امامزاده داود از فرحزاد) به سمت امامزاده داود می رود که در این فصل حدود 2 تا 2.5 ساعت زمان می برد. و مسیر سمت راست به سمت پایین و فرحزاد می رسد. پس از استراحت و صرف ناهار ساعت 15:30 مسیر فرود از جاده قدیم امامزاده داود به سمت فرحزاد را در پیش گرفتیم. حدود نیم ساعت از این مسیر نسبتا پر شیب و پوشیده از برف بود اما برفکوبی نداشت. پس از آن جاده با شیب ملایم به سمت پایین امتداد داشت که پیاده روی فرح بخشی را برایمان رقم می زد. نکته قابل توجه در این مسیر سگهای زیاد در محل های نگهداری و آغل های گوسفند در طول مسیر است که مدام پارس می کردند و نزدیک ما می آمدند. البته طبق تجربه ای که در این مسیر دارم این سگها خطری نداشته و فقط پارس می کنند توجهی بهشون نکنید و به مسیر خودتون ادامه بدید.

بیشتر بخوانید:  قله خاتون بارگاه - زمستانه

ساعت 18 پس از 22.5 کیلومتر پیاده روی به بالای محله فرحزاد و پایین شهرک نفت رسیدیم. از جاده خاکی سمت راست دقایقی بالا رفتیم و خود را به انتهای شهرک نفت رساندیم. در اینجا اسنپ گرفتیم و خود را به محل پارک ماشین هایمان در محله حصارک رساندیم. و پایان برنامه.

تصاویر بیشتر در ادامه مطلب

فرحزاد به امامزاده داود – پاییزه – آبان 94

فرحزاد به امامزاده داود – آذر 90

آرشیو مسیرهای گردشگری و کوهنوردی تهران

این نوشته در مسیرهای گردشگری و کوهنوردی تهران ارسال و , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

۲ دیدگاه دربارهٔ «حصارک به فرحزاد»

1. نیما می‌گوید:

سلام و خدا قوت
    خیلی عالی بود عکس ها کلی خاطره زنده کرد برام.