حصارک به امامزاده داود

پیمایش مسیر حصارک به امامزاده داود

تاریخ اجرای برنامه: جمعه 96.01.18
موقعیت جغرافیایی: شمال غرب تهران

——————————————–

طول مسیر: 14.7 کیلومتر
ارتفاع نقطه استارت: دره حصارک 1660 متر
ارتفاع بلندترین نقطه: 2700 متر
ارتفاع امامزاده داود: 2600 متر
مدت زمان پیاده روی: 7.5 ساعت (6.45 تا 14.15)
تایم صبحانه: 45 دقیقه
گام حرکت: متوسط
برگشت: با تاکسی های خطی امامزاده-آزادی
تعداد نفرات: 2 نفر
نیما اسماعیلی، رضا حبیبی

حصارک به امامزاده داود

حصارک به امامزاده داود

 

+ دانلود جی پی اس مسیر حصارک به امامزاده داود (GPS)

——————————————–

دسترسی به دره حصارک:

سیمون بولیوار (شرق به غرب)، خ کشاورز (ورود به حصارک)، خ صحرا، جاده خاکی گلوتنگه. خودرو خود را می توانید در نقطه ای مناسب از جاده خاکی (گلو تنگه) پارک کرده و پیاده روی خود را آغاز کنید.

برای درک بهتر آدرس حتما به گوگل مپ رجوع فرمایید.


زان شب که سر زلف تو در خواب بدیدم
حیران و پریشانم و تعبیر نکردی.
“مولانا”
————————————

گزارش برنامه (راهنمای مسیر):

1-قرار ما 6 صبح، تقاطع بلوار کوهسار-آبشناسان بود. یکی از ماشین ها را همانجا پارک کرده و با ماشین دیگر به محله حصارک رفتیم. ماشین را در جاده خاکی گلوتنگه جلوی یکی از کافه ها پارک کرده و ساعت 6.45 پیاده روی خود را آغاز کردیم.

2- دقایقی بعد به کف دره رسیده و در خلاف جهت رودخانه به سمت شمال ادامه مسیر دادیم. ساعت 7.10 از کنار آبشار اول رد شده و پشت آبشار مسیر پاکوب دره سمت راست را ادامه دادیم. ساعت 7.40 به جایی رسیدیم که پاکوب دره با پاکوب بالا (سمت راست دره) یکی می شود. مسیر بالای دره که از داخل محله حصارک، خ آبرسانی شروع می شود. اکثر کوهنوردان از همین مسیر قله بند عیش را صعود می کنند.

3- ساعت 8.30 به محل چشمه در ارتفاع 2150 متر رسیدیم. برای صبحانه حدود 45 دقیقه توقف کرده و مجددا حرکت کردیم. حدود 100 متر بعد از چشمه، از مسیر اصلی بند عیش جدا شده و مسیر پاکوب دره سمت راست را در پیش گرفتیم. این پاکوب ابتدا به چپ پیچیده و در نهایت با گردش به راست ما را به بالای یال و جاده رساند. در ارتفاع 2500 متر. (جاده دانشگاه علوم تحقیقات حصارک به امامزاده داود).

بیشتر بخوانید:  قله سولدار از حصارک

4- با حرکت در مسیر جاده به سمت شمال که برخی نقاط برف داشت، ساعت 13 به کتل خاکی (سه راهی فرحزاد) در ارتفاع 2620 متر رسیدیم. از کتل خاکی به بعد تا امامزاده برف بیشتری در مسیر بود که بعضا شل بوده و فرو می رفت که کمی هم اذیت کننده بود. حرکت کندتر شده و انرژی بیشتری می طلبید. حدود یک ربع بعد به بلندترین نقطه مسیر (2700 متر) رسیدیم و سپس با شیب ملایمی به سمت امامزاده ارتفاع کم کردیم. ساعت 13.40 به تپه سلام رسیدیم. یعنی اولین جایی که ضریح طلایی امامزاده داود دیده شده و زائران به آقا سلام می دهند. با ادامه مسیر ساعت 14.15 به بازارچه و سپس به صحن امامزاده رسیدیم.

5- هوا نیمه آفتابی و بسیار عالی بود. ناهار را در حیاط امامزاده صرف کرده و ساعت 15.30 سوار یکی از خطی های امامزاده داود-آزادی شده و در بلوار کوهسار (محل پارک ماشین اول) پیاده شدیم. کرایه: نفری 8 هزار تومان.

————————————————

گزارش های مرتبط:

قله بند عیش از حصارک ، فروردین 93

درباره نیما اسماعیلی

نیما اسماعیلی * متولد: 9 اسفند 54 * محل سکونت: تهران * تحصیلات: مهندسی مکانیک
این نوشته در مسیرهای گردشگری و کوهنوردی تهران ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *