تنگه بهشت عباس آباد

تنگه بهشت عباس آباد، تنگه جنوبی. ابتدای رودخانه نوردی

رودخانه نوردی، تنگه بهشت عباس آباد

دانلود جی پی اس تنگه بهشت عباس آباد (مسیر تنگه جنوبی) Tangeh behesht GPS

توجه: در سایت ویکی لاک برای دانلود نقاط همراه ترک، تیک گزینه Include locations … را بزنید.

———–

دانلود جی پی اس تنگه بهشت عباس آباد (مسیر تنگه غربی) (برداشت از ویکی لاک ka4kami)

توضیح: تنگه بهشت واقع در پارک جنگلی خرما چال عباس آباد در واقع دو تنگه در مجاورت هم هستند:
1. تنگه جنوبی در مسیر رودخانه اصلی
2. تنگه غربی در مسیر رودخانه فرعی
ما در این روز تنگه جنوبی را رفتیم. اما طبق ترک هایی که در ویکی لاک دیدم ظاهرا بیشتر مسیر تنگه غربی را پیمایش می کنند.
—————————————

مسیری که ما طی کردیم: رفت: 2.2 کیلومتر / 1 ساعت و 15 دقیقه

در مورد تنگه بهشت:

همانطور که در بالا گفتم تنگه بهشت شامل دو دره مجزا از هم می باشد. مسیری که ما رفتیم، تنگه جنوبی در مسیر خلاف جریان آب رودخانه اصلی به سمت بالا بود. در این فصل از سال حجم آب تا جایی که ما رفتیم در بیشترین حد تا زیر کمر (با قد 180) و دمای آب مطلوب و خنک بود. تمام مسیر قابل پیمایش و بدون چالش خاص هست و تا جایی که ما رفتیم ادامه مسیر کمی دشوار شد اما بنظرم غیر قابل عبور نبود. برای دسترسی به ابتدای مسیر تنگه باید داخل خرما چال شده و از نقطه مناسب عرض رودخانه را به سمت راست بروید سپس حدود 500 متر به سمت بالا (خلاف جریان آب) ادامه داده پس از آن وارد آب شوید و مسیر رودخانه با به سمت بالا ادامه دهید. در طول مسیر رودخانه مدام باید چپ و راست کنید و بهترین مسیر را انتخاب کنید.

در خصوص کیفیت مسیر تنگه غربی اطلاعی ندارم اما اگر دقت کنید ورودی تنگه (آبریز رودخانه فرعی) از درب ورودی خرما چال دیده می شود. برای دستری به این تنگه باید همانند راهنمایی بالا از عرض رودخانه عبور کرده و این بار حدود 200 متر در جهت جریان رودخانه به سمت شمال حرکت کنید تا به ابتدای تنگه غربی (یا همان انتهای رودخانه فرعی) برسید.

بیشتر بخوانید:  کلاردشت به چالوس - جنگل نوردی

در جاده عباس آباد، ابتدای جاده خرما چال، محله “ماشل آباد” است که سوپری برای خرید تنقلات دارد.

دسترسی از تهران:

جاده چالوس، مرزن آباد، کلاردشت، جاده جنگلی کلاردشت به عباس آباد، حدود 10 دقیقه مانده به عباس آباد، پارک جنگلی خرما چال (خورما چال)، تنگه بهشت. در کل از تهران (میدان آزادی) تا خرما چال 160 کیلومتر راه است که حدود 3.5 ساعت طول می کشد.

نکته مهم: خرما چال در واقع پارک جنگلی نیست بلکه یک مسیر حدود 500 متری کنار رودخانه است که ورودی آن در حال حاضر بسته است. نه پارکینگ دارد، نه نگهبان، نه دکه و مغازه و نه امکانات خاصی. فقط یک سرویس بهداشتی در انتهای مسیر دارد. محل پارک خودرو جلوی درب ورودی است که ظرفیت حدود 10-15 ماشین را دارد.

لوکیشن درب ورودی خرما چال:

36.665331, 51.102467

(مختصات فوق را می توانید در قسمت جستجوی مسیریاب کپی پیست نمایید)

رودخانه نوردی، تنگه بهشت عباس آباد

رودخانه نوردی، تنگه بهشت

همراهان خوب ما در این برنامه: آقا سینا و دوستانشون که به طور اتفاقی در ابتدای مسیر با هم همراه شدیم.

مطالب مرتبط:

رودخانه نوردی، تنگه دار نوشهر

کلاردشت به چالوس – جنگل نوردی

رودخانه نوردی، تنگه واشی

لینک کوتاه این پست (پیوندک): http://kuhnavardi.com/?p=9145

این نوشته در مسیرهای گردشگری و کوهنوردی مازندران ارسال و , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.