قله لتمال – دره هریاس

تاریخ اجرا: دوشنبه 11 فروردین 99

ارتفاع قله لتمال (قله هریاس): 2230 متر

اطلاعات برنامه:

ارتفاع مبدا صعود: 1470 متر (جاده امامزاده داود)

مسافت طی شده تا قله: 8.3 کیلومتر

مسافت کل رفت و برگشت: 14 کیلومتر

مدت زمان صعود: 4.5 ساعت (6.30 تا 11)

کل زمان برنامه: 9 ساعت (6.30 تا 15:30)

تایم های اصلی توقف و استراحت: 2 ساعت (صبحانه و قله و ناهار)

گام حرکت: متوسط رو به تند

تعداد نفرات: 3

سختی مسیر (آسان/متوسط/سخت): نسبتا آسان

مناسب برای افراد مبتدی و کم تجربه (می باشد/نمی باشد): می باشد

قله لتمال - دره هریاس

قله لتمال – دره هریاس

+ دانلود جی پی اس قله لتمال (قله هریاس) – دره هریاس GPS

توجه: در صفحه دانلود (سایت ویکی لاک) برای دانلود نقاط، گزینه Include locations … را تیک بزنید.

گزارش برنامه:

در جاده امامزاده داود حدود 2 کیلومتر که پیش رفتیم به کارگاه و پل اتوبان تهران شمال رسیدیم که آبشار زیبایی در این فصل در زیر پل جریان دارد. ماشین ها را حدود 200 متر جلوتر که جای مناسبی دارد پارک کرده و از جاده خاکی کارگاه وارد پاکوب شدیم. این پاکوب وارد دره هریاس شده و تا انتهای دره ادامه دارد. حدود 10-15 دقیقه بالاتر از پاکوب جدا شده و از سمت راست وارد مسیر یال شدیم. صبحانه را بالای یال در محل مناسبی صرف کرده و مسیر را از بالای یال (خط الراس) ادامه دادیم تا به یال یا خط الراس وردیج – واریش رسیدیم که دکل های برق روی این یال نصب است. به چپ پیچیده و در خط الراس جدید مسیر را ادامه دادیم تا درنهایت ساعت 11 به قله لتمال در ارتفاع 2223 متر رسیدیم. از روی قله نمای زیبایی از شهر تهران و خصوصا دریاچه چیتگر در معرض دید قرار دارد.

برای فرود حدود 50 متر از قله به سمت شرق (خط الراس قله لت مال – قله آسیاب باد) حرکت کرده و از یال به سمت دره هریاس ارتفاع کم کردیم. کف دره وارد مسیر پاکوب شدیم و پس از صرف ناهار در میانه مسیر، با ادامه پاکوب در نهایت به پای ماشین رسیدیم.

بهترین نقطه برای استراحت و کمپینگ در مسیر دره هریاس میانه مسیر دره است که با Camping در ترک مارک شده است.

مطالب مرتبط در همین سایت:

خط الراس لت مال

قله سیاه سر، روستای کشار

قله لیچه از واریش

مسیرهای کوهنوردی تهران

گزارش در حال تکمیل

درباره نیما اسماعیلی

نیما اسماعیلی * متولد: 9 اسفند 54 * محل سکونت: تهران * تحصیلات: مهندسی مکانیک
این نوشته در مسیرهای گردشگری و کوهنوردی تهران ارسال و , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.