راهنمای خرید کفش کوهنوردی خارجی

راهنمای خرید کفش کوهنوردی خارجی

معرفی کفش های لووا، اسکارپا، بستارد، هاناگال، و …

کفش های خارجی برند، همه خوب و با کیفیت هستن. مهم اینه که کفش مناسب برنامه های خودتون رو -متناسب با مقدار فشاری که قراره بهش بیارید- انتخاب کنید. برای خرید کفش کوه خارجی مهم ترین آیتمی که باید بهش دقت کنید کیفیت زیره کفش هست. اگر برنامه های شما معمولا قله و سنگین و درگیر با سنگ و خصوصا شن اسکی هست حتما کفشی انتخاب کنید که زیره اون محکم و جوندار باشه. مثل همین کفش لووا که در تصویر ذیل می بینید. مثلا بنده کفش بستارد اسپانیا گرفتم (تصویر ضمیمه) به قیمت 1.100 سال 95 (هم قیمت لووا و اسکارپا). این کفش حدود یک سال برام کار کرد و زیره یک لنگه ش از بین رفت!. در حالی که همین کفش رو یکی از دوستان 5 سال پوشیده بود. و مورد دیگه ای که به گفته خودشون 8 سال همین کفش پاشون بود و هنوز سالم بود! علت خراب شدن کفشم این بود که در برنامه هایی پوشیدم که مناسب کفش نبود. تابستان و زمستان. سنگ های تیز، خصوصا شن اسکی اون هم با سرعت بالا.

و توصیه خیلی اکید دارم که اگر بودجه تون میرسه حداقل دو تا کفش کوه داشته باشید. تابستانه و زمستانه. یا سبک و سنگین. اینطوری عمر کفشتون چند برابر میشه. و سعی کنید که با کفشتون کمی مدارا کنید. خصوصا حرکت کردن روی شن اسکی با سرعت بالا و بدون ملاحظه، حتما کفشتون رو زودتر از چیزی که فکرش رو می کنید خراب می کنه.


نکته مهم: انتشار این مطلب جنبه تبلیغی نداشته بلکه فقط برای راهنمایی و کمک به آن دسته از عزیزانی ارائه می شود که به دنبال گزینه خوب برای خرید کفش کوه خارجی هستند و معمولا در این مورد از بنده پرسیده و راهنمایی می خواهند.


معرفی کفش کوهنوردی لووا تیبت، Lowa Tibet، آلمان:

کفش لووا تیبت Lowa Tibet

کفش کوهنوردی لووا تیبت Lowa Tibet Pro GTX

 

با سلام خدمت دوستان و عاشقان کوه و کوهنوردی

قبلا هم گفتم که هر کوهنورد حرفه ای و حتی نمیه حرفه ای حداقل باید چهار تا کفش برای استفاده در فصول و برنامه های مختلف سال داشته باشد. دو تا تابستانه (سبک و سنگین) و دو تا هم زمستانه (سبک و سنگین). یا حداقل دو تا یکی تابستانه و سه فصل و یکی هم زمستانه.

حالا اگر بودجه تان نمیرسه که دو تا کفش بخرید باید یک کفشی بخرید که بتونید چهار فصل ازش استفاده کنید. کفش که می خوام به شما معرفی کنم کفش کوهنوردی لووا، مدل تیبت هست (Lowa Tibet). لووا از برندهای خوب در کفش کوهنوردی و ساخت کشور آلمان هست. لووا تیبت در رده کفش های Back paking و نیمه سنگین هست. این کفش رو بنده حدود یک سال هست که خریدم (به قیمت 1 م.ت، مهرماه 96، فروشگاه جم منیریه) و واقعا کفش خوبیه و راضی هستم. البته لووا تیبت یک کفش سه فصل نیمه سنگین و یا زمستانه سبک هست و نباید توقع یک کفش فول زمستانه رو ازش داشته باشید.

بیشتر بخوانید:  راهنمای خرید کوله کوهنوردی

این کفش علی رغم اینکه در وهله اول کمی سنگین به نظر میرسه ولی به راحتی در تابستان هم میشود پوشید و کفش محکم و قابل اطمینانی هست. در زمستان هم برای برنامه های یک روزه و نیمه سنگین جواب میده. در برف شل و به مدت طولانی خصوصا اگر چند ماهی از عمرش گذشته باشه انتهای برنامه کمی جوراب شما خیس خواهد شد. اما این برای کفش در این رده طبیعی هست. به چز بنده تعدادی از همنوردان و بسیاری دیگر از کوهنوردان در ایران از این کفش استفاده می کنن و میشه گفت در حال حاضر در بین کفش های برند خارجی بیشترین طرفدار رو داره.

قیمت کفش لووا تیبت Lowa Tibet در حال حاضر (زمستان 97) حدود 2.5 م.ت هست!! و البته در خرید کفش باید به تاریخ تولیدش هم دقت کنید. کفش هایی که بیش از دو سال از تاریخ تولیدش گذشته باشه به قیمت های پایین تر، خصوصا در آفها به فروش میرسند. و البته نمیشه گفت که لزوما کفشی که دو یا سه سال از تاریخ تولیدش گذشته باشه اکسپایر شده و نباید خرید. فروشنده ترجیح میده بفروشه که بیشتر از این توو انبارش نمونه و شما هم اگر کفش تولید روز پیدا کنید و یا از فروشگاهای معتبر خرید کنید بهتر هست. این کفش هم برای اقایان و هم برای خانمها مناسب هست. در دو رنگ در ایران موجود هست و رنگ بندی مردانه و زنانه نداره.

کفش کوهنوردی لووا تیبت Lowa Tibet Pro GTX

کفش کوه لووا تیبت Lowa Tibet Pro GTX

 

فروشگاههای کفش لووا:

این کفش رو از فروشگاه جم در منیریه و فروشگاه شیرپلا و سایر فروشگاههای معتبر کوهنوردی در منیریه و سایر نقاط تهران می توانید خرید کنید.


بقیه در ادامه مطلب

معرفی کفش کوهنوردی بستارد، اسپانیا

کفش کوهنوردی بستارد Bestard

کفش کوهنوردی بستارد Bestard

سایت سازنده:

http://www.bestard.com

کلاس و رده کفش:

ترکینگ (Trekking) / کوهنوردی سبک / سه فصل

نمایندگی ایران و قیمت:

منیریه، فروشگاه هیمالیا

1 میلیون و 150 هزار تومان (سال 95)

قابلیت ها و مزایا:

– نرمی و راحتی مناسب به دلیل استفاده از زیره ویبرام و استفاده از پارچه مخصوص کولار (kevlar) در قسمت جلو-بالای رویه که کفش را انعطاف پذیر می کند.

– پهنای زیاد لژ جلو که به سمت بالای کفش کشیده شده است. این ایتم باعث میشه که لبه های لژ در اثر برخورد با سنگ های تیز از بین نرفته و عمر مفید لژ و درنهایت کفش افزایش یابد.

بیشتر بخوانید:  کفش کوهنوردی ایرانی

– سه فصل، اما دارای لایه گورتکس ضد آب و قابل استفاده در برنامه های یک روزه متوسط زمستانه.

– گارانتی یک ساله شرکت وارد کننده.

نقاط ضعف:

مقاومت کم در برابر نفوذ آب. خصوصا در مقابل برف شل و آبکی

————————————————————

پی نوشت:

یک کوهنورد که بخواد در حد نیمه حرفه ای کار کنه باید حداقل چهارتا کفش داشته باشه. دوتا تابستانه و دوتا زمستانه برای برنامه های سبک و سنگین. حال اگر بودجه تون نمیرسه و فعلا دنبال یک کفش هستید که تابستان راحت و مقاوم باشه و زمستان هم جواب کارتون رو بده، کفش بستارد مدل اسپایدر کی گزینه ای هست که دنبالش هستید.

این کفش رو من اوایل سال 95 خریده و تا امروز در تابستان و زمستان پوشیدم و بسیار راضی هستم. علت انتخاب این کفش و خرید آن توسط بنده این بود که این کفش رو یکی از دوستانم 5 سال داشت و مدام پوشیده بود و راضی بود. سال پنجم چسب زیره کفش اکسپایر شده و زیره جدا شده و کفش خراب شد.

این نکنه رو هم عرض کنم که هفته پیش بطور اتفاقی پای یک کوهنورد دیدم که ایشون میگفتن که من 8 سال هست که این کفش رو خریدم و مدام پوشیدم و کفش هنوز کاملا سالم بود.

این کفش در دو مدل مردانه و زنانه عرضه می شود که مدل زنانه آن به رنگ قرمز است. البته در زمان خرید مدل زنانه آن موجود نبود. ممکن هست که هنوز هم موجود نباشد.

این کفش، کفش سه فصل بوده و برای زمستان طراحی نشده اما طبق تجربه بنده برای برنامه های متوسط یک روزه زمستانه (در حد توچال) جواب میده و نفوذ آب نداره. مگر اینکه در برف شل و آبکی حرکت کنید. اینطور بگم که در برنامه های زمستانه بخاطر پودری بودن برف ساعتها مقاومت میکنه اما در برنامه های بهاره بخاطر گرمای هوا و آبکی بودن برف ها بعد از چند ساعت رفته رفته نفوذ آب خواهد داشت. در یک مقایسه در یک برنامه با کفش لووا ی هم رده و هم قیمت مقایسه کردیم. لووا در آخر برنامه خشک بود و این کفش نفوذ آب داشت.

مدل قوی تر این کفش که بنظر می رسد برای برنامه های یک روزه زمستان کاملا جواب دهد و بشود چهارفصل پوشید، مدل کاتماندو (Bestard-Kathmandu) هست. این کفش از نوع بک پکینگ (back pakinng) هست که هم رویه قوی تری داشته و هم لژ لاستیکی آن دورتادور کفش کشیده شده و زیره سفت تر و قوی تری دارد. از نظر قیمتی حدود 100 ه.ت گرانتر از اسپایدر کی هست. کاتماندو از اسپایدر کی محکم و تر و قوی تر هست اما قطعا راحتی اسپایدر کی را ندارد.

بیشتر بخوانید:  کفش کوهنوردی قارتال

اگر بودجه شما میرسه حتما یک کفش تابستانه (مثل اسپایدر کی) و یک کفش زمستانه مثل کاتماندو و یا حتی مدل های قویتر از همین بستارد و یا سایر برندها (از جمله زامبرلن) بگیرید. ولی اگر مشکل بودجه دارید اسپایدر کی گزینه خوبی برای یک کفش سه فصل هست که بتونید زمستان هم استفاده کنید.

بستارد یک تولید کننده صاحب سبک و تکنولوژی در اروپا و کشور اسپانیا است که مدل های مختلفی از کفش های پیاده روی و کوهنوردی و … را تولید می کند. کفش بستارد در ایران دقیقا هم قیمت برندهای اسکارپا، لووا، لاسپورتیوا و امثالهم است.

کفش کوه برند لومر ایتالیا مدل های pelmo سه فصل، و everest مناسب برای زمستان، هم گزینه های خوبی بوده و پیشنهاد می شود. قیمت پلمو ۸۳۰ و اورست ۹۶۰ هست که اواخر پاییز امسال فروشگاههای شیرپلا و رهبر آف زده و با ۳۰ درصد تخفیف به قیمت حدود ۶۰۰ و ۶۳۰ به فروش می رسیدند. لومر رو دوستان دارن و راضی هستن. خصوصا اگر بتونید در زمان آف بخرید عالی هست.

توصیه: در هنگام خرید کفش به تاریخ تولید آن دقت کنید که ترجیحا یک سال و یا حداکثر دو سال بیشتر از تاریخ تولید ان نگذشته باشد. همیشه نه، اما بعضی اوقات تخفیف های خوب برای کفش ها بخاطر تاریخ قدیمی آن می باشد.

—————————————————

Bestard Spider k (مردانه):

کفش کوهنوردی بستارد Bestard - مردانه

کفش کوه بستارد Bestard – مردانه

 

Bestard Spider k Lady (زنانه):

کفش کوهنوردی بستارد Bestard - زنانه

کفش کوه بستارد Bestard – زنانه

قیمت کفش بستارد اسپایدر کی در زمستان 97 اگر اشتباه نکنم حدود 2.5 م.ت هست. این کفش رو از فروشگاه هیمالیا و برخی فروشگاههای دیگر در منیریه می توانید خرید کنید.


معرفی کفش کوهنوردی اسکارپا کنسیس، ایتالیا، Scarpa Kinesis:

کفش های اسکارپا همشون عالی هستن و یکی از بهترینها که پای دوستان هم هست و بسیار خوب جواب داده و راضی هستن مدل کنسیس هست. این کفش تقریبا هم رده بستارد اسپایدر کی هست. بنظرم کمی بهتر و قوی تر از اسپایدر کی و کمی سبک تر، ضعیف تر اما راحت تر از لووا تیبت.

اسکارپا کنسیس - Scarpa Kinesis Tech GTX

اسکارپا کنسیس مردانه – Scarpa Kinesis Tech GTX

اسکارپا کنسیس زنانه - Scarpa Kinesis Tech GTX

اسکارپا مایتوس زنانه – Scarpa MYTHOS TECH GTX WMN

 

کفش اسکارپا مدل رولوشن پرو جی تی ایکس مردانه:

این کفش هم از کفش های خوب و نیمه سنگین اسکارپا هست که می تونید چهارفصل (زمستانه یک روزه متوسط) بپوشید.

Scarpa-REVOLUTION PRO GTX-1

اسکارپا مدل رولوشن – Scarpa-REVOLUTION PRO GTX


معرفی کفش کوهنوردی آسولو، مدل ریورت – ایتالیا ، Asolo revert:

اگر به دنبال یک کفش کوه تابستانه سبک، راحت و با دوام هستید، آسولو ریورت یکی از بهترین گزینه هاست. آسولو ریورت در سایت سازنده به عنوان یک کفش کوهپیمایی معرفی شده و نه کوهنوردی. یعنی مناسب درگیری با سنگ و شن اسکی و فشار زیاد نیست. اما به تجربه که یکی از دوستان این کفش رو سه سال هست که می پوشن و هر قله ای باهاش رفتن.

این کفش برای کوهپیمایی، دربند، درکه، تا ایستگاه 5 و قله های سبک بهترین گزینه س که اگر درست بپوشید سال های سال برای شما کار میکنه.

قیمت این کفش سال 96، 700 ه.ت و الان (زمستان 97) 1.400 ه.ت هست. برند ایتالیا، ساخت رومانی.

آسولو ریورت - Asolo revert

آسولو ریورت – Asolo revert GV

سایت سازنده: https://www.asolo.com


معرفی کفش کوهنوردی هاناگال چین Hanagal:

یک برند چینی هم دو سه سالی هست در بازار اومده به اسم هاناگال Hnagal . میشه گفت کپی از بستارد اسپایدر کی هست و بسیار شبیه به آن. اوایل 250 بود اما الان حدود 750. به نسبیت قیمتش خوبه. اگر بودجه تون به خرید کفش برند نمیرسه گزینه بدی نیست. زمستان در حد قله های چین کلاغ و بند عیش یا تا ایستگاه 5.

کفش کوهنوردی هاناگال چین Hanagal

کفش کوهنوردی هاناگال چین Hanagal – کپی بستارد

صفحه این کفش در سایت سازنده

البته این کفش در سایت سازنده، همانند نسخه اصلی (بستارد قرمز رنگ) به عنوان کفش کوهنوردی ضد آب زنانه معرفی شده است.

این هم یک مدل دیگه کفش هاناگال که جدید اومده و کپی از اسکارپا مدل رولوشن هست:

قیمت: 550 ه.ت ، دی ماه 97

کفش کوهنوردی هاناگال چین Hanagal – کپی اسکارپا

صفحه این کفش در سایت سازنده


برندهای درجه یک کفش کوهنوردی خارجی در بازار ایران:

اسکارپا، لووا، آسولو، لاسپورتیوا و … و سپس بستارد، لومر، گارمونت و …

برندهای درجه دو کفش کوهنوردی خارجی در بازار ایران:

ترزتا، گری اسپورت، و …

پایان


مطالب مرتبط:

راهنمای خرید کفش کوهنوردی ایرانی 

راهنمای کوهنوردی برای مبتدی ها

راهنمای خرید باتوم کوهنوردی

مطالب آموزشی و دانستنی های کوهنوردی

درباره نیما اسماعیلی

نیما اسماعیلی * متولد: 9 اسفند 54 * محل سکونت: تهران * تحصیلات: مهندسی مکانیک
این نوشته در مطالب آموزشی و دانستنی های کوهنوردی ارسال و , , , , , , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

۶ دیدگاه دربارهٔ «راهنمای خرید کفش کوهنوردی خارجی»

  1. صالحی راد می‌گوید:

    از راهنمائی بسیارخوب ومفید تان استفاده کردم به امید دیدار باکمال تشکر…

  2. بهرام عباسی حبشی می‌گوید:

    سلام روزبخیر ،راهنمایی بسیارخوب و عالی است و تشکر از شما بزرگوار،درصورت امکان در مورد کفش کوهنوردی ایرانی هم رانمایی کنید ممنون می شوم . باتشکر و احترام عباسی

  3. امیر می‌گوید:

    سلام عرض ادب
    من و همسرم دنبال یک کفش برای طبیعت گردی تا ۳۰کیلومتر و البته چهار فصل کوهنوردی هستیم
    حرفه ای نیستیم اما با توجه به علاقه تلاش می‌کنیم جایگاه مناسبی پیدا کنیم
    لطفا برای خرید و‌مکان خرید مطمئن اگر امکان دارد راهنمایی فرمایید
    ممنون

    • نیما اسماعیلی می‌گوید:

      سلام وقت بخیر
      اصولا کفش طبیعت گردی با کفش کوهنوردی اون هم چهار فصل متفاوت هست.
      اما اگر کفشی میخواین که هم برای طبیعت گردی مناسب باشه و هم برای کوهپیمایی و قله های سبک بتونید استفاده کنید
      من آسولو ریورت – Asolo revert GV رو پیشنهاد میکنم.
      یعنی سبک و انعطاف پذیر باشه.
      البته الان کفش های خارجی موجودی شون خیلی کم شده. اگر پیدا نکردین باید یه چیزی شبیه به همین کفش پیدا کنید.
      ساق بلند باشه، استحکام خوب و سبک.
      موفق باشید

  4. Hb می‌گوید:

    سلام وقت به خیر ممکنه بفرمایید برند meindl بهتره یا اسنوهاک
    یه کفش میندل گرفتم تاریخ تیر ۱۴۰۲ ۶۸۰۰ ه. ت
    اما قیمتش برام خیلی زیاده پس بدم اسنوهاک بگیرم با قیمت ۳ یا ۴ ه. ت خوبه یا خیر
    البته به من گفتن یندل آلمانی هست اما روی کفش همش چینی نوشته شده

    • نیما اسماعیلی می‌گوید:

      سلام. قطعا مندل بهتره به شرطی که اصل و یا چین تحت لیسانس باشه (کپی و فیک نباشه).
      راستش یه کم بعیده که با دلار ۵۰ تومن یه کفش کوه اصل رو بدن ۶.۸۰۰ ! قیمت یه کتونی الان اینه.
      بازم بیشتر تحقیق کنید. بعضا میبینی اصله ولی تولیدش برای حدود ۳ سال پیشه و چون بیشتر بمونه اکسپایر میشه، حراج میزنن میفروشن.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *