جنگل راش (مرسی سی)

گزارش برنامه جنگل راش (جنگل مرسی سی) – پاییزه

تاریخ اجرا: 97.09.01

جنگل راش یا مرسی سی در روستای سنگده از توابع سوادکوه، یکی از با ارزش‌ترین درخت‌های منطقه هیرکانی در دامنه جنگلی قله خرونرو است. بخش وسیعی از شهرستان سوادکوه دارای جنگلی متراکم و متنوع با درخت‌هایی نظیر راش، افرا، توسکا، ملج و نوع کمیاب درخت سردار یا سرخدار می‌باشد. می‌توان با قدم زدن در طبیعت زیبا و جنگلی این ناحیه، تنفس در هوای لطیف جنگل و شنیدن نغمه سرایی پرندگان خوش آواز، خستگی ناشی از کار و فعالیت‌های زندگی روزمره را به فراموشی سپارد.
در مسیر پیاده‌روی، درختان بلند قامت راش را می‌بینید که با آرایشی خاص در کنار یکدیگر صف کشیده‌اند، زمین پر است از برگ‌های سرخ و زرد و پاییز منظره‌ای هزار و یک رنگ پیش چشمانتان تصویر می‌کند که از فرط زیبایی قابل توصیف نیست.

جنگل راش

جنگل راش یا مرسی سی

گزارش برنامه جنگل راش:

۲۳ نفر با ۶ ماشین، ساعت ۵.۲۰ از تهران، محل قرار در بزرگراه بابایی حرکت کردیم. پس از حدود ۴۵ دقیقه توقف برای رفع ایراد ماشین یکی از همراهان در طول مسیر، ساعت ۹.۱۵ برای صبحانه در جاده فریم توقف کردیم. ساعت ۱۱ به ورودی جنگل سنگده رسیدیم. پس از حدود یک ساعت رانندگی در جاده زیبای جنگل سنگده، ساعت ۱۲ به جنگل راش رسیدیم. ماشین ها را پارک کرده و حدود یک ساعت در جنگل به پیاده روی و عکاسی پرداختیم. سپس به محل پارک ماشین ها برگشته و در نقطه ای مناسب داخل جنگل اطراق کردیم. پس از صرف ناهار و چای اتیشی ساعت ۱۷ مسیر برگشت را در پیش گرفتیم و ساعت ۱۰ شب به تهران رسیدیم.

از همه دوستان عزیز که با حضور در این برنامه خاطره بیادماندنی را برایمان رقم زدند سپاسگزارم.

آدرس روستای سنگده از تهران:
در جاده فیروزکوه به سمت سواد کوه، 26 کیلومتر پس از پل ورسک، در سمت راست جاده به خروجی با تابلو “سنگده ، فریم” می رسید. از اینجا تا سنگده 25 کیلومتر دیگر راه در پیش دارید که حدود نیم ساعت زمان می برد. تمام مسیر تا سنگده آسفالت است. در کل از تهران (انتهای بزرگراه بابایی) تا سنگده 200 کیلومتر راه در پیش دارید که بدون ترافیک و بدون توقف حداکثر 3 ساعت زمان می برد.

بیشتر بخوانید:  ارفع کوه - پاییز 95

آدرس جنگل راش:
به سنگده که رسیدید جاده آسفالت را ادامه دهید تا به تابلو “صنایع چوب فریم” برسید. وارد جاده سمت راست شوید که تابلو “چشمه تلار سربند” دارد. حدود یک کیلومترجلوتر به “جنگل بانی” می رسید که خروجی آن در سمت راست مشخص است. از اینجا تا نقطه شروع دقیقا 10 کیلومتر جاده خاکی در پیش دارید که حدود 45 دقیقه زمان می برد. جاده خاکی هموار و کم شیب است و با هر نوع خودروی سواری قابل تردد است. بازرسی جنگل بانی را که رد کردید، جاده خاکی را در مسیر اصلی ادامه دهید تا به دوراهی با تابلو “طرح راش” برسید. در اینجا به راست بپیچید. دو عدد دوراهی بعدی را از سمت چپ ادامه دهید تا به جایی برسید که بلوک های بزرگ سیمانی در سمت راست جاده قرار دارد. اینجا محل پارک ماشین و نقطه شروع یا در واقع “جنگل مرسی سی” است. سمت راستتان جنگل راش است. از یک نقطه شروع کرده به سمت بالا بروید و دوباره برگردید.

ترجیحا جی پی اس همراه داشته باشید و یا با دقت نشانه هایی در جنگل در نظر بگیرید که در مسیر برگشت گم نشوید!

+ دانلود جی پی اس جنگل راش ، (مسیر ماشین رو از ابتدای جاده فریم-سنگده تا جنگل راش)

توجه: در صفحه ویکی لاک، برای دانلود شدن نقاط مسیر همراه با فایل، گزینه
Include locations displayed on map. را تیک بزنید.

مسیر جنگل راش - جاده فریم به سنگده

جنگل انجیلی، آبشار ولیلا – سوادکوه

سفرنامه شیرگاه، سوادکوه

جاذبه های گردشگری و کوهنوردی مسیر فیروزکوه – سوادکوه

این نوشته در مسیرهای گردشگری و کوهنوردی مازندران ارسال و , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.