آسمان کوه ماسوله

ارتفاع قله کله قندی: 2430 متر
ارتفاع قله آسمان کوه: 2860 متر
ارتفاع نقطه شروع: ماسوله 970 متر
کل مسافت پیموده شده: 20.2 کیلومتر (صعود و فرود)
کل زمان برنامه: 12 ساعت

زمان بندی برنامه:
روز اول:
حرکت از تهران: 3.40 صبح پنجشنبه ، استارت از ماسوله: 10.20 ، قله کله قندی: 15.40 ، قله آسمان کوه: 17.20 ، ماسوله: 22
روز دوم:
حرکت از فومن: 17 ، تهران: 23

گروه نشاط زندگی - قله آسمان کوه

گروه نشاط زندگی – قله آسمان کوه ماسوله

مسیر قله آسمان کوه در گوگل ارث

مسیر قله آسمان کوه ماسوله در گوگل ارث

گراف مسیر:
ماسوله: 0 کیلومتر، 970 متر – للندیز: 3.5 ک، 1400 متر – کله قندی: 8.3 ک، 2430 متر – آسمان کوه: 10.2 ک، 2860 متر

گروه نشاط زندگی - قله کله قندی

گروه نشاط زندگی – قله کله قندی – ایمان حسینی، کیومرث خرم پور، حسین شهبازی، رضا حبیبی، نیما اسماعیلی

گروه نشاط زندگی - ماسوله

گروه نشاط زندگی – ماسوله – محسن کرمی، جواد سرخوش و …

+ دانلود جی پی اس قله آسمان کوه ماسوله GPS

توجه: در صفحه ویکی لاک، برای دانلود شدن نقاط مسیر همراه با فایل، گزینه
Include locations displayed on map. را تیک بزنید.

نکته: از لحاظ مسافت و اختلاف ارتفاع، قله آسمان کوه با قله خلنو (4374 متر) تهران قابل قیاس است:
مسافت و اختلاف ارتفاع خلنو: 10.2 کیلومتر و 1850 متر
مسافت و اختلاف ارتفاع آسمان کوه: 10.1 کیلومتر و 1900 متر

ساعت 3.30 صبح پنجشنبه، 7 نفر، با دو ماشین به سمت ماسوله به راه افتادیم. آقای سرخوش روز قبل حرکت کرده و ایمان هم با یک ساعت تاخیر پشت سر ما راه افتاد. صبحانه را در یک قهوه خانه در رودبار صرف کرده و در نهایت همگی (9 نفر) ساعت 9.40 به ماسوله رسیدیم. ورودی ماسوله 7 هزار تومان برای هر ماشین پرداخت کردیم. حدود 500 متر بالاتر ماشین ها را پارک کرده و ساعت 10.20 پیاده روی خود را آغاز کردیم. شروع پیاده روی از کنار سرویس بهداشتی، جنب پل و سمت مقابل کلانتری ماسوله هست که باید از پله هایی که سمت چپ سرویس قرار دارد بالا رفت. بیرون سرویس بهداشتی شیرآب آشامیدن و شستشو قرار دارد. از پله ها بالا رفته و در مسیر پاکوب حرکت کردیم. از جلوی یک غسالخانه رد شده و دقایقی بعد وارد جاده خاکی شدیم. حدود 5 دقیقه بعد از طریق پله هایی که در سمت راست جاده بود وارد پاکوب داخل جنگل شدیم. به زودی پشت سرمان شاه معلم (دومین قله بلند گیلان با ارتفاع 3050 متر) و در سمت راستمان قله کله قندی در معرض دید قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:  قله آسمان کوه ساوجبلاغ

هوا در این روز آقتابی و نسبتا خنک بود و در فضای دل انگیز جنگل نهایت استفاده را از طبیعت سرسبز و با طراوت بردیم. ساعت 11.45 به دشت للندیز رسیدیم. دشت للندیز دارای یک قهوه خانه است که صبحانه و چای و تنقلات دارد و همچنین چند کلبه که برای اقامت به کوهنوردان اجاره داده می شود. هر کلبه (اتاق) گنجایش حدود 8 نفر را دارد که به قیمت شبی 80 هزار تومان برای یک شب اجاره داده می شود. پتو به تعداد داخل کلبه بوده و وضعیت کلبه ها از نظر تمیزی مناسب و قابل قبول است. پس از نوشیدن آب از چشمه گوارای دشت، مسیر پاکوب را ادامه دادیم. طبق مسیر جی پی اس حرکت کرده و ساعت 1.20 به چشمه بعدی رسیدیم که یک کلبه با یک سنگ یادبود برای کوهنورد … کنار آن قرار داشت. حدود 10 دقیقه بعد در مسیر پاکوب حرکت کرده و سپس از پاکوب جدا شده و به سمت بالای یال ارتفاع گرفتیم. و البته ناگفته نماند که از دشت به بعد چندین راه و چندین پاکوب به سمت بالای یال منتهی می شود که باید بنا به بررسی و یا ترکی که در اختیار دارید بهترین مسیر را انتخاب کنید.

در نقطه ای مناسب توقف کرده و گروه را به دو تیم تندرو و کندرو تقسیم کردیم. هدف گروه اول قله آسمان کوه و گروه دوم کله قندی تعیین شد. پنج نفر در قالب گروه اول بر سرعت خود افزوده و ساعت 14.30 به بالای یال در ارتفاع 2 هزار متر رسیدیم. وسعت دید در بالای یال زیاد شده و مناظر به نهایت زیبایی خود رسیده بود. دقایقی را به عکاسی و ثبت مناظر مشغول شده و مجددا مسیر قله کله قندی را در پیش گرفتیم. شیب تند زیر قله را پشت سر گذاشته و ساعت 15.40 به قله کله قندی رسیدیم که جی پی اس ما ارتفاع 2430 متر را برای این قله نشان می داد. تابلو نصب شده بر روی قله متعلق به گروه “میرزا” ارتفاع قله را 2480 متر ذکر کرده است. ناهار را بر روی قله صرف کرده و ساعت 16.15 حرکت کردیم. آقا ایمان بر روی قله منتظر بقیه دوستان شده و چهار نفری به سمت قله آسمان کوه ادامه دادیم. ساعت 17.20 به قله آسمان کوه در ارتفاع 2860 متر رسیدیم و جشن قله را برپا کردیم.
از آن طرف گروه دوم حدود ساعت 17 قله کله قندی را صعود کرده و طبق هماهنگی قبلی به سمت دشت برگشتند.

بیشتر بخوانید:  قله آسمان کوه ساوجبلاغ

ساعت 17.30 از روی قله آسمان کوه مسیر فرود را در پیش گرفتیم. ساعت 19 به دوستان ملحق شده و ساعت 20.30 به للندیز رسیدیم. پس از صرف چای در کافه، مسیر فرود را ادامه داده و ساعت 22 به ماسوله رسیدیم…. و پایان برنامه.
شب را در فومن و در ویلای دوست عزیمان آقای جواد سرخوش به سر بردیم.
روز دوم، جمعه:
پس از صرف صبحانه در منزل و ناهار در دل طبیعت زیبای اطراف فومن، خرید سوغات (کلوچه سنتی فومن و …)، ساعت 17 به سمت تهران حرکت کرده و ساعت 22.30 به تهران رسیدیم.

آنتن دهی مسیر:
در تمام مسیر از جمله در دشت للندیز آنتن گوشی پر بود اما تماس امکان پذیر نبود.

آب آشامیدنی:

قله درفک از شیرکوه – آبان 96

قله سردگاه منجیل – خرداد 96

مسیرهای گردشگری و کوهنوردی گیلان

این نوشته در مسیرهای گردشگری و کوهنوردی گیلان ارسال و , , , , , , , , , , , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.

۳ دیدگاه دربارهٔ «آسمان کوه ماسوله»

1. م.م می‌گوید:

سلام
    خدا قوت. طبیعت استان گیلان واقعا عالیه. حتماً بهتون خوش گذشته. انشاا… رفتم رشت حتماً از فایل جی پی استون اتفاده میکنم. ممنون بابت گزارش خوبتون